۲٬۶۷۷
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱۴۰: | خط ۱۴۰: | ||
مرجان در همین سفر ترانهی دیگر به نام «اطمینان» را ضبط کرد اما این کار به دلیل وضعیت جسمانی مرجان نیمهتمام ماند. این ترانه، در دومین سالروز درگذشت مرجان یعنی در ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ منتشر شد. | مرجان در همین سفر ترانهی دیگر به نام «اطمینان» را ضبط کرد اما این کار به دلیل وضعیت جسمانی مرجان نیمهتمام ماند. این ترانه، در دومین سالروز درگذشت مرجان یعنی در ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ منتشر شد. | ||
=== خوابزدگی === | |||
یکی دیگر از سبکهایی که روزبه عمادزاده در آن تجارب موفقی داشته است ساختن ترانههای بر روی شعرهایی با ساختار پستمدرن و امروزی است. این ترانهها در نحوهی اجرا، لحن خواننده و تنظیم نیز تا حدودی متفاوت از دیگر ترانههای اوست. از جمله برخی از این ترانهها میتوان از ترانهی خوابزدگی با شعری از الف.مهر نام برد. | |||
[[پرونده:پوستر ترانهی خواب زدگی روزبه.jpg|جایگزین=پوستر ترانهی خواب زدگی روزبه|بندانگشتی|پوستر ترانهی خواب زدگی روزبه]] | |||
بخواب...! بی خيال! زندگیات را بكن | |||
دور ز هر قيل و قال زندگیات را بكن | |||
كوچه اسیدی شده، آن چه كه ديدی شده | |||
خون و سرنگ و مواد، عشق وریدی شده | |||
مسجد سبز از نئون خانه ی دون كورلئون | |||
شهر ترور گشته با يك تبر از بيخ و بن | |||
پوزهی سگ خونی است، فاخته در گونی است | |||
خيره مشو كار او ،شرعی و قانونی است | |||
ليك تو چون مرد سال زندگی ات را بكن | |||
تو بخواب، بی خيال! زندگی ات را بكن | |||
كوچه ی ريحانهها، پاتق سربندی است | |||
دهكده محتاج خون، يا سرم قندی است | |||
شهر نديدی چه جور نغمه ی ناجور داشت | |||
خواهر من در دهان قرص سيانور داشت | |||
هم به اوين شعر گفت خاطره ی باغ را | |||
هم كمرش كنده است پوست شلاق را | |||
تو نروی در جوال ! زندگی ات را بكن | |||
تو بخواب، بی خيال! زندگی ات را بكن | |||
كودك يك روزه يی مانده سرِ راه بود | |||
سوژه ی تصوير چند، گوشی همراه بود | |||
كليهی خود را كه داد ديزی سنگی گرفت | |||
مادركی بر پلی، حالت جنگی گرفت | |||
يك جسد له شده ،روی زمين مانده بود | |||
كينه ی سرباز از ، خندهی فرمانده بود | |||
وای! تو در هر مجال زندگی ات را بكن | |||
تو بخواب، بیخيال! زندگی ات را بكن | |||
کولبر يخ زده يك خبر عادیست | |||
دغدغه ی لاكچری مسأله ی حاديست | |||
يك نفر از اعتصاب بی رمق و لاغر است | |||
آنطر ميلهها ضجهی يك مادر است | |||
از خود ما هم به ما دزد شده نزديكتر | |||
مال چنين باختيم، دربی از اين شيكتر؟ | |||
=== موسیقی متن و تیتراژ === | === موسیقی متن و تیتراژ === | ||
خط ۱۴۹: | خط ۲۱۸: | ||
روزبه عمادزاده همچنین در پروسهی هنری خود با هنرمندانی چون آندرانیک کار کرده است و از رهنمودهای وی در کار موسیقی بهره میگرفت. آندرانیک توجه ویژهای به وی داشت و تا پایان عمر با او در ارتباط بوده و برای او ترانههای متعددی نیز ساخت. از جملهی این ترانهها ترانهی جرم، مرد نستوه، جای تو خالی و... است. | روزبه عمادزاده همچنین در پروسهی هنری خود با هنرمندانی چون آندرانیک کار کرده است و از رهنمودهای وی در کار موسیقی بهره میگرفت. آندرانیک توجه ویژهای به وی داشت و تا پایان عمر با او در ارتباط بوده و برای او ترانههای متعددی نیز ساخت. از جملهی این ترانهها ترانهی جرم، مرد نستوه، جای تو خالی و... است. | ||
ترانه شناسی | == ترانه شناسی == |