۷٬۳۴۸
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۵۲: | خط ۵۲: | ||
فرهاد پس از گذشت مدتی بهصورت انفرادی شروع به فعالیت کرد. در سال ۱۳۴۲ برای نخستین بار برای اجرای چند ترانهی انگلیسی به برنامهی تلویزیونی «واریته استودیو ب» رفت و مخاطبان بیشتری پیدا کرد. | فرهاد پس از گذشت مدتی بهصورت انفرادی شروع به فعالیت کرد. در سال ۱۳۴۲ برای نخستین بار برای اجرای چند ترانهی انگلیسی به برنامهی تلویزیونی «واریته استودیو ب» رفت و مخاطبان بیشتری پیدا کرد. | ||
در سال ۱۳۴۵ کار مشترک خود را با گروه بلاک کتس آغاز کرد و در آن گروه به نغمهسرایی آوازهایی از گروههای معروف موسیقی آن دوران روی آورد. آوازهایی چون: بیتلها، انیمالز، بیجیز، فورتاپس و خوانندگان سرشناسی مانند: الویس پریسلی، ری چارلز، تام جونز، نینا سیمون، فرانک سیناترا و بسیاری دیگر. در آن بود که از مخاطبانش لقب «ری چارلز» ایران را گرفت.[[پرونده:دوران فعالیت سیاسی فرهاد.jpg|بندانگشتی| | در سال ۱۳۴۵ کار مشترک خود را با گروه بلاک کتس آغاز کرد و در آن گروه به نغمهسرایی آوازهایی از گروههای معروف موسیقی آن دوران روی آورد. آوازهایی چون: بیتلها، انیمالز، بیجیز، فورتاپس و خوانندگان سرشناسی مانند: الویس پریسلی، ری چارلز، تام جونز، نینا سیمون، فرانک سیناترا و بسیاری دیگر. در آن بود که از مخاطبانش لقب «ری چارلز» ایران را گرفت.[[پرونده:دوران فعالیت سیاسی فرهاد.jpg|بندانگشتی|فرهاد مهراد|alt=فرهاد مهراد|226x226پیکسل]]فرهاد در سال ۱۳۴۸ جهت اجرای ترانهی «مرد تنها» (با آهنگسازی اسفندیار منفردزاده و شعر شهیار قنبری) در فیلم رضا موتوری (به کارگردانی مسعود کیمیایی) انتخاب شد. | ||
در سال۱۳۵۰ ترانهی «جمعه»، (کار منفردزاده و قنبری) را برای فیلم «خداحافظ رفیق»، (به کارگردانی امیر نادری) را خواند. «مرد تنها» آنچنان پرطرفدار شد که فرهاد را تبدیل به یک ستاره کرد. | در سال۱۳۵۰ ترانهی «جمعه»، (کار منفردزاده و قنبری) را برای فیلم «خداحافظ رفیق»، (به کارگردانی امیر نادری) را خواند. «مرد تنها» آنچنان پرطرفدار شد که فرهاد را تبدیل به یک ستاره کرد. |