۵٬۷۷۰
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
|||
خط ۱۱۲: | خط ۱۱۲: | ||
سهراب سپهری در عین پیروی از سبک نیما، خود صاحب سبک بود؛ و خلاقیت سهراب بیشتر در استفاده بدیع از رنگ و کلمه بوده است. سهراب سپهری شاعری تصویرگراست و از این لحاظ شعر او با طبیعتگرایی او مرتبط است. ضمن اینکه بینش عارفانه دارد و خدا را در طبیعت جستجو میکند. | سهراب سپهری در عین پیروی از سبک نیما، خود صاحب سبک بود؛ و خلاقیت سهراب بیشتر در استفاده بدیع از رنگ و کلمه بوده است. سهراب سپهری شاعری تصویرگراست و از این لحاظ شعر او با طبیعتگرایی او مرتبط است. ضمن اینکه بینش عارفانه دارد و خدا را در طبیعت جستجو میکند. | ||
اشعار سهراب سپهری مانند نقاشی او رنگارنگ است. سهراب در شعرش نگران انسان و سرنوشت او است. وی همه را به نگریستن دقیقتر به پیرامون خود و به جهانی برتردعوت میکند. تمامی اشیا برای وی دارای حیات و روح و احساس هستند. | اشعار سهراب سپهری مانند نقاشی او رنگارنگ است. سهراب در شعرش نگران انسان و سرنوشت او است. وی همه را به نگریستن دقیقتر به پیرامون خود و به جهانی برتردعوت میکند. تمامی اشیا برای وی دارای حیات و روح و احساس هستند.<ref name=":4" /> | ||
در اشعار سهراب سپهری دو ویژگی اساسی دیده می شود؛ یکی نظام اندیشگی ویژهی او که تمامی اشعار او را در بر می گیرد؛ و دیگر تشخص زبانی شعرهایش.<ref name=":0" /> | در اشعار سهراب سپهری دو ویژگی اساسی دیده می شود؛ یکی نظام اندیشگی ویژهی او که تمامی اشعار او را در بر می گیرد؛ و دیگر تشخص زبانی شعرهایش.<ref name=":0" /> |
ویرایش