کاربر:Rah/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

۱٬۳۱۸ بایت اضافه‌شده ،  ‏۱ سپتامبر ۲۰۲۲
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۸: خط ۱۸:
روزبه عمادزاده پس از جنگ دوم خلیج و تمرکز مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف به همراه برخی دیگر از هنرمندان اشرف چون استاد کامیار ایزدپناه و همایون تجلی تقریبا به صورت حرفه‌ای در نهاد موسیقی و سرود سازمان مجاهدین خلق ایران مشغول به کار شد.  
روزبه عمادزاده پس از جنگ دوم خلیج و تمرکز مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف به همراه برخی دیگر از هنرمندان اشرف چون استاد کامیار ایزدپناه و همایون تجلی تقریبا به صورت حرفه‌ای در نهاد موسیقی و سرود سازمان مجاهدین خلق ایران مشغول به کار شد.  


او در این دوره از فعالیت‌های خود روی دو موضوع متمرکز بود. یکی کارهای یکی کارهای اعتراضی و سیاسی عطف به مسائل ایران و رنج و درد مردم و فراخوان به مبارزه و حرکت و دیگری تنظیم موسیقی برای مراسم و مناسبت‌های که در اشرف اجرا می‌شد.
=== موسیقی در اشرف ۱ ===
او در [[قرارگاه اشرف|اشرف یک]] این دوره از فعالیت‌های خود روی دو موضوع متمرکز بود. یکی کارهای یکی کارهای اعتراضی و سیاسی عطف به مسائل ایران و رنج و درد مردم و فراخوان به مبارزه و حرکت و دیگری تنظیم موسیقی برای مراسم و مناسبت‌های که در اشرف اجرا می‌شد.


روزبه عمادزاده در سال ۱۳۸۷ چند ماه قبل از محاصره‌ی کامل اشرف توسط مزدوران عراقی جمهوری اسلامی، او سرود اشرف را ساخت که یک کار ارکسترال با اجرای گروه کر بود.  
روزبه عمادزاده در سال ۱۳۸۷ چند ماه قبل از محاصره‌ی کامل اشرف توسط مزدوران عراقی جمهوری اسلامی، او سرود اشرف را ساخت که یک کار ارکسترال با اجرای گروه کر بود.  
خط ۳۹: خط ۴۰:
در اثنای انتقال مجاهدین از اشرف به لیبرتی بسیاری از تجهیزات مربوط به استودیو و ضبط موسیقی هنرمندان اشرفی توسط  مزدوران عراقی وابسته‌ به رژیم ایران ضبط یا دزدیده شد و آنها نتوانستند تجهیزات خود را به لیبرتی منتقل کنند. با این همه روزبه‌عمادزاده در لیبرتی نیز با مینیمم امکانات ساخت و تولید موسیقی را به کمک دوستان خود ادامه داد.
در اثنای انتقال مجاهدین از اشرف به لیبرتی بسیاری از تجهیزات مربوط به استودیو و ضبط موسیقی هنرمندان اشرفی توسط  مزدوران عراقی وابسته‌ به رژیم ایران ضبط یا دزدیده شد و آنها نتوانستند تجهیزات خود را به لیبرتی منتقل کنند. با این همه روزبه‌عمادزاده در لیبرتی نیز با مینیمم امکانات ساخت و تولید موسیقی را به کمک دوستان خود ادامه داد.


=== موسیق در لیبرتی ===
از جمله‌ مشهورترین اثر وی در لیبرتی ترانه‌ی «روز حساب» بود. درست پس از موشک‌باران هفتم آبان در حالی که نیمی از پایگاه لیبرتی توسط موشک‌های غول‌پیکر رژیم ایران با خاک یکسان شده بود او به ساخت ترانه‌یی به نام روز حساب پرداخت که در آن رژیم ایران را تهدید به روز انتقام می‌کرد. شعر این ترانه شب موشک‌باران تا صبح در شرایطی کاملا جنگی و در سنگر، سروده شده و به سرعت ساخته و تنظیم شد.  این ترانه دو روز پس از این موشک‌باران در حالی که هوادارن مجاهدین خلق به شدت نگران وضعیت مجاهدین در این قرارگاه بودند، بر روی ویرانه‌های پایگاه لیبرتی اجرا شده و از سیمای آزادی پخش شد.   
از جمله‌ مشهورترین اثر وی در لیبرتی ترانه‌ی «روز حساب» بود. درست پس از موشک‌باران هفتم آبان در حالی که نیمی از پایگاه لیبرتی توسط موشک‌های غول‌پیکر رژیم ایران با خاک یکسان شده بود او به ساخت ترانه‌یی به نام روز حساب پرداخت که در آن رژیم ایران را تهدید به روز انتقام می‌کرد. شعر این ترانه شب موشک‌باران تا صبح در شرایطی کاملا جنگی و در سنگر، سروده شده و به سرعت ساخته و تنظیم شد.  این ترانه دو روز پس از این موشک‌باران در حالی که هوادارن مجاهدین خلق به شدت نگران وضعیت مجاهدین در این قرارگاه بودند، بر روی ویرانه‌های پایگاه لیبرتی اجرا شده و از سیمای آزادی پخش شد.   
=== شعر ترانه‌ی روز حساب ===
'''اینجا آغاز پایان توست'''
[[پرونده:روزبه عمادزاده - روز حساب.jpg|جایگزین=:روزبه عمادزاده در حال اجرای ترانه‌ی روز حساب|بندانگشتی|:روزبه عمادزاده در حال اجرای ترانه‌ی روز حساب]]
'''این کانون ترس پنهان توست'''
'''باروی سرسخت رزم ما'''
'''بنگر اینجا گورستان توست!'''
چون توفان پرشتاب
در راه است این انقلاب
ای شه‌شیخ ذلیل
می‌آید روز حساب
صدای مادران بی‌صدایم
از این‌جا تا اوین ره می‌گشایم
چه باک از داغ و دشنه، تیغ و تهمت
که من با درد مردم آشنایم
خوشا که در ره آزادی خلق
همیشه من نخستین خون‌بهایم
منم آن باغ پیوسته شکوفا
ز خون شرحه شرحه لاله‌هایم
ای بی‌فرجام در احتضار
تا من هستم کی داری قرار
ای تو ایران را دشمن‌ترین
هرچه در چنته داری بیار


از جمله‌ کارهای او در لبیرتی: یکان یکان شویم، با مریم، هزار اشرف می‌سازیم
از جمله‌ کارهای او در لبیرتی: یکان یکان شویم، با مریم، هزار اشرف می‌سازیم