۲٬۵۲۸
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۵۲: | خط ۵۲: | ||
== پیوستن به ارتش آزادیبخش == | == پیوستن به ارتش آزادیبخش == | ||
روزبه عمادزاده در روزهای آخر زمستان ۱۳۷۹ به قاهره سفر کرد. سپس از آنجا به بغداد آمد و به [[ارتش آزادیبخش ملی ایران]] پیوست. در ارتش آزادیبخش او در کنار آموزشهای نظامی و مسئولیتهایی که عهدهدار بود کماکان به موسیقی نیز میپرداخت و توانست در فاصلهای سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ چهار اثر بدون کلام و دو ترانه بسازد. | روزبه عمادزاده در روزهای آخر زمستان ۱۳۷۹ به قاهره سفر کرد. سپس از آنجا به بغداد آمد و به [[ارتش آزادیبخش ملی ایران]] پیوست. در ارتش آزادیبخش او در کنار آموزشهای نظامی و مسئولیتهایی که عهدهدار بود کماکان به موسیقی نیز میپرداخت و توانست در فاصلهای سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ چهار اثر بدون کلام و دو ترانه بسازد. | ||
[[پرونده:روزبه عمادزاده تمرین ارکستر.jpg|جایگزین=روزبه عمادزاده تمرین ارکستر|بندانگشتی|روزبه عمادزاده در حال تمرین با ارکستر]] | |||
روزبه عمادزاده پس از جنگ دوم خلیج و تمرکز مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف به همراه برخی دیگر از هنرمندان اشرف چون استاد کامیار ایزدپناه و همایون تجلی تقریبا به صورت حرفهای در نهاد موسیقی و سرود سازمان مجاهدین خلق ایران مشغول به کار شد. | روزبه عمادزاده پس از جنگ دوم خلیج و تمرکز مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف به همراه برخی دیگر از هنرمندان اشرف چون استاد کامیار ایزدپناه و همایون تجلی تقریبا به صورت حرفهای در نهاد موسیقی و سرود سازمان مجاهدین خلق ایران مشغول به کار شد. | ||
خط ۶۵: | خط ۶۵: | ||
تیر زدی تبر زدی بر تن بیسپر زدی | تیر زدی تبر زدی بر تن بیسپر زدی | ||
این تن خونچکان من از شرفم نشانه شد | این تن خونچکان من از شرفم نشانه شد | ||
همچنین در حملهی ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ روز بعد از شهادت [[صبا هفت برادران]]، ترانه «خواهرم خدانگهدار» را ساخت و اجرا کرد. او همچنین در این دوران نوع جدیدی از کارها را آغاز کرد که پاسخهای سیاسی با کلام موزون و شعرگونه به عناصر وابسته به رژیم ایران بود که در خارج از ایران با لابیگریی و شیطان سازی علیه مجاهدین خلق فعالیت میکنند. | همچنین در حملهی ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ روز بعد از شهادت [[صبا هفت برادران]]، ترانه «خواهرم خدانگهدار» را ساخت و اجرا کرد. او همچنین در این دوران نوع جدیدی از کارها را آغاز کرد که پاسخهای سیاسی با کلام موزون و شعرگونه به عناصر وابسته به رژیم ایران بود که در خارج از ایران با لابیگریی و شیطان سازی علیه مجاهدین خلق فعالیت میکنند. | ||
[[پرونده:روزبه در حال نواختن گیتار.jpg|جایگزین=روزبه در حال نواختن گیتار|بندانگشتی|روزبه در حال نواختن گیتار]] | |||
از جملهاین کارها میتوان از این ترانهها نام برد: | از جملهاین کارها میتوان از این ترانهها نام برد: | ||
* بیپرده | * بیپرده | ||
خط ۱۳۷: | خط ۱۳۷: | ||
=== میهنی میسازیم === | === میهنی میسازیم === | ||
[[پرونده:روزبه در حال اجرای میهنی میسازیم با مرجان.jpg|جایگزین=روزبه در حال اجرای میهنی میسازیم با مرجان|بندانگشتی|روزبه در حال اجرای میهنی میسازیم با مرجان]] | |||
از دیگر آثار روزبه عمادزاده ترانهی «میهنی میسازیم» که برای ارکستر تنظیم و توسط خود و مرجان اجرا شده است. در سال ۱۳۹۷ در سفری که زندهیاد مرجان به تیرانا داشت اجرا و ویدئو کلیپ آن ضبط شد. این ویدیو بعد از درگذشت مرجان منتشر شد. | از دیگر آثار روزبه عمادزاده ترانهی «میهنی میسازیم» که برای ارکستر تنظیم و توسط خود و مرجان اجرا شده است. در سال ۱۳۹۷ در سفری که زندهیاد مرجان به تیرانا داشت اجرا و ویدئو کلیپ آن ضبط شد. این ویدیو بعد از درگذشت مرجان منتشر شد. | ||
خط ۱۴۴: | خط ۱۴۵: | ||
یکی دیگر از سبکهایی که روزبه عمادزاده در آن تجارب موفقی داشته است ساختن ترانههای بر روی شعرهایی با ساختار پستمدرن و امروزی است. این ترانهها در نحوهی اجرا، لحن خواننده و تنظیم نیز تا حدودی متفاوت از دیگر ترانههای اوست. از جمله برخی از این ترانهها میتوان از ترانهی خوابزدگی با شعری از الف.مهر نام برد. | یکی دیگر از سبکهایی که روزبه عمادزاده در آن تجارب موفقی داشته است ساختن ترانههای بر روی شعرهایی با ساختار پستمدرن و امروزی است. این ترانهها در نحوهی اجرا، لحن خواننده و تنظیم نیز تا حدودی متفاوت از دیگر ترانههای اوست. از جمله برخی از این ترانهها میتوان از ترانهی خوابزدگی با شعری از الف.مهر نام برد. | ||
بخواب...! بی خيال! زندگیات را بكن | بخواب...! بی خيال! زندگیات را بكن | ||
خط ۱۷۶: | خط ۱۷۶: | ||
هم به اوين شعر گفت خاطره ی باغ را | هم به اوين شعر گفت خاطره ی باغ را | ||
هم كمرش كنده است پوست شلاق را | [[پرونده:پوستر ترانهی خواب زدگی روزبه.jpg|جایگزین=پوستر ترانهی خواب زدگی روزبه|بندانگشتی|پوستر ترانهی خواب زدگی روزبه]]هم كمرش كنده است پوست شلاق را | ||
تو نروی در جوال ! زندگی ات را بكن | تو نروی در جوال ! زندگی ات را بكن |