کمال‌الملک: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
۱۰۸ بایت حذف‌شده ،  ‏۳۰ مارس ۲۰۱۸
خط ۵۹: خط ۵۹:
== سبک هنری خاص ==
== سبک هنری خاص ==


..................
'''[[طبیعت گرایی]]'''


سبک هنر KAMAL-AL-MOLK<ref>[http://www.iranicaonline.org/articles/kamal-al-molk-mohammad-gaffari KAMĀL-AL-MOLK, MOḤAMMAD ḠAFFĀRI]-Encyclopaedia Iranca </ref>
کمال الملک دانشجوی نقاشی دانشگاه های اروپایی بود که ابتدا در دارالفنون در تهران آموزش دید. هنگام تحصیل و کسب مهارت در اروپا ، به نئوکلاسیک  و رمانتیسیستی تمایل پیدا کرد، که هنوز نهاد غالب در هنرهای تجسمی بود - در این اوان بطورخاص در اروپا، جریانات هنر مدرن به مثابه امپرسیونیسم و ​​بویژه بیانگرایی و کوبیزم به نقاشی آکادمیک در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم رسید. براین اساس استدلال می شود که کمال الملک از جریان مدرنیستی بدور ماند.


کمال الملک دانشجوی نقاشی دانشگاهی اروپایی بود که ابتدا در دارالفنون در تهران آمزش دیده بود. هنگام تحصیل و کسب مهارت در اروپا ، به نئوکلاسیک گرایی و رمانتیسیستی تمایل پیدا کرد، که هنوز نهاد غالب در هنرهای تجسمی بود - در این اوان بطورخاصدر اروپا، جریانات هنر مدرن به مثابه امپرسیونیسم و ​​بویژه بیانگرایی و کوبیزم به نقاشی آکادمیک در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم رسید. بدین ترتیب استدلال می شود که کمال الملک از جریان مدرنیستی بدور ماند.
اما کمال الملک به سبک ٰطبیعت گرایی استادان رنسانس گرایش نشان داد، طبیعت گرایی یک جنبش وسیع است و قوانین علمی خاص علوم انسانی و علوم طبیعی را مبنا قرار می دهد،  به این ترتیب، هدف هنرمندان طبیعت گرا این است که دنیای واقعی را دقیقا همانطور که ممکن است با استفاده از روش دقیق علوم طبیعی و فیزیکی نشان دهند. در تاریخ هنر، طبیعت گرایی جریانی است که در اواخر قرن نوزدهم ظاهر شد که کمال الملک این سبک را در آکادمی ها و موزه های اروپا فرا گرفت. همان گونه که شاگردش، اسماعیل عقیقی می گوید، "کمال الملک طبیعت را به عنوان مدل خود و علم را به عنوان ابزار هدایتش انتخاب کرد.


اما کمال الملک به سبک ٰطبیعت گرایی استادان رنسانس  طبیعت گرایی گرایش نشان داد، طبیعت گرایی یک جنبش وسیع است که برای اعمال قوانین علمی خاص علوم انسانی که علوم طبیعی را اداره می کنند، اعمال می شود. به این ترتیب، هدف از هنرمندان طبیعت گرایی این است که دنیای واقعی را دقیقا همانطور که ممکن است با استفاده از روش دقیق علوم طبیعی و فیزیکی نشان دهند. در تاریخ هنر، طبیعت گرایی جریانی است که در اواخر قرن نوزدهم ظاهر شد که کمال الملک این سبک را در آکادمی ها و موزه های اروپا فرا گرفت. همان گونه که شاگردش، اسماعیل عقیقی می گوید، "کمال الملک طبیعت را به عنوان مدل خود و علم به عنوان ابزار هدایتش انتخاب کرد.
کمال الملک بدون شک تحت تاثیر رامبراند بود ولی ظاهر آثارش نشان داد که معتقد به سبک نقاشی رافائل است، کمال الملک گفته است:من می توانم اضافه کنم که از لحاظ رنگ و سبک سعی کرده ام خودم را در استادان ایتالیایی، مانند رافائل، مدلسازی کنم،و رامبراند را به میزان کمتری تقلید کردم »(کمال الملک، ص 35) .<ref>[http://www.iranicaonline.org/articles/kamal-al-molk-mohammad-gaffari KAMĀL-AL-MOLK, MOḤAMMAD ḠAFFĀRI]-Encyclopaedia Iranca </ref>
 
کمال الملک بدون شک تحت تاثیر رامبراند بود ولی ظاهر آثارش نشان داد که معتقد به سبک نقاشی رافائل است، من می توانم اضافه کنم که از لحاظ رنگ، مدرسه نقاشی و سبک من سعی کردم خودم را در استادان ایتالیایی، مانند رافائل، مدلسازی کنم، رامبراند را به میزان کمتری تقلید کردم »(کمال الملک، ص 35) .
 
.........................


== آثار باقی‌مانده ==
== آثار باقی‌مانده ==
۷۳۵

ویرایش

منوی ناوبری