کنفرانس لهستان: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۷۴: خط ۷۴:


== پیامدهای کنفرانس لهستان و اهمیت آن ==
== پیامدهای کنفرانس لهستان و اهمیت آن ==
بسیاری این کنفرانس را شکل گیری یک ائتلاف با دهها کشور علیه رژیم ایران قلمداد میکنند. به گفتهٔ مایک پمپئو در آن ائتلاف، کشورهایی از آسیا، آفریقا، اروپا، و خاورمیانه حاضر خواهند بود و «هدف آن تمرکز روی ثبات خاورمیانه و صلح و آزادی و امنیت در این منطقه و شامل این عامل مهم است که اطمینان حاصل شود رژیم ایران یک (نیروی) نفوذ بی‌ثبات‌کننده نباشد».
بسیاری این کنفرانس را یک نقطه عطف در تنظیم رابطه جامعه‌ جهانی با رژیم ایران دانسته و آنرا شکل گیری یک ائتلاف با دهها کشور علیه آن قلمداد میکنند. به گفتهٔ مایک پمپئو در آن ائتلاف، کشورهایی از آسیا، آفریقا، اروپا، و خاورمیانه حاضر خواهند بود و «هدف آن تمرکز روی ثبات خاورمیانه و صلح و آزادی و امنیت در این منطقه و شامل این عامل مهم است که اطمینان حاصل شود رژیم ایران یک (نیروی) نفوذ بی‌ثبات‌کننده نباشد».


بسیاری از تحلیل‌گران با توجه به دخالت‌های فزاینده‌ی جمهوری اسلامی در اغلب کشورهای منطقه آنرا مورد استقبال اغلب این کشورها میدانند و کمترین تصمیم‌گیری های احتمالی در این کنفرانس را منجر به تضعیف و یا قطع روابط سیاسی با جمهوری اسلامی می‌دانند. همچنین به گفته ی تحلیل‌گران تشدید تحریم‌ها از کمترین عواقب این کنفرانس خواهد بود.
اغلب تحلیل‌گران با توجه به دخالت‌های فزاینده‌ی رژیم ایران در اغلب کشورهای منطقه آنرا مورد استقبال اغلب این کشورها و شرکت این کشورها در آن را حتمی می‌دانند. همچنین کمترین تصمیم‌گیری های احتمالی در این کنفرانس ، تضعیف و یا قطع روابط سیاسی با رژیم ایران و تشدید تحریم‌ها برآورد می‌شود.


== موضع‌گیری شورای ملی مقاومت در مورد کنفرانس لهستان ==
== موضع‌گیری شورای ملی مقاومت در مورد کنفرانس لهستان ==

منوی ناوبری