کاربر:Javad/2صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۶: خط ۲۶:
==== سرکوب تظاهرات سوریه ====
==== سرکوب تظاهرات سوریه ====
[[پرونده:سرکوب تظاهرات سوریه توسط بشار اسد.jpg|جایگزین=سرکوب تظاهرات سوریه توسط بشار اسد|بندانگشتی|سرکوب تظاهرات سوریه توسط بشار اسد]]
[[پرونده:سرکوب تظاهرات سوریه توسط بشار اسد.jpg|جایگزین=سرکوب تظاهرات سوریه توسط بشار اسد|بندانگشتی|سرکوب تظاهرات سوریه توسط بشار اسد]]
چهره واقعی بشار اسد پس از سرکوب های متوالی در همه زمینه‌ها نمایان شد. در ادامه این سرکوب‌ها، زمانی‌که در شهرهای مختلف سوریه مانند دمشق، حما، جبله، لاذقیه، درعا و حمص، صدها معترض، در طول چند ماه، خصوصا روزهای جمعه تحت نام جمعه عزت، جمعه مقاومت، جمعه شهدا، جمعه مبارزه، جمعه آزادگان، جمعه آزادی، جمعه نگهبانان میهن، جمعه کودکان، جمعه عشایر، جمعه صالح العلی، جمعه عدم مشروعیت، جمعه ارحل، جمعه لا للحوار و جمعه سر فرود نمی‌آوریم جز در مقابل خدا علیه دولت بشار اسد، علیه حکومت بشار اسد تظاهرات کردند و به دنبال کناره‌گیری بشار اسد از قدرت بودند، به شدت سرکوب شدند. بدین ترتیب که نیروهای بشار اسد مسلح به تانک در شهرهای دمشق، درعا و حمص مستقر شدند و به سرکوب معترضان پرداختند. طبق آمارهای منابع غربی، تا تاریخ ۵ فوریه ۲۰۱۲ بیش از ۷۲۰۰ نفر بوسیله نیروهای امنیتی و نظامی بشار اسد به قتل رسیدند.  
چهره واقعی بشار اسد پس از سرکوب های متوالی در همه زمینه‌ها نمایان شد. در ادامه این سرکوب‌ها، زمانی‌که در شهرهای مختلف سوریه مانند دمشق، حما، جبله، لاذقیه، درعا و حمص، صدها معترض، در طول چند ماه، خصوصا روزهای جمعه تحت نام جمعه عزت، جمعه مقاومت، جمعه شهدا، جمعه مبارزه، جمعه آزادگان، جمعه آزادی، جمعه نگهبانان میهن، جمعه کودکان، جمعه عشایر، جمعه صالح العلی، جمعه عدم مشروعیت، جمعه ارحل، جمعه لا للحوار و جمعه سر فرود نمی‌آوریم جز در مقابل خدا،  علیه حکومت بشار اسد تظاهرات کردند و خواهان کناره‌گیری بشار اسد از قدرت شدند. با فراگیر شدن تظاهرات در شهرهای مختلف، نیروهای بشار اسد مسلح به تانک در شهرهای دمشق، درعا و حمص مستقر شدند و به سرکوب معترضان پرداختند. طبق آمارهای منابع غربی، تا تاریخ ۵ فوریه ۲۰۱۲ بیش از ۷۲۰۰ نفر بوسیله نیروهای امنیتی و نظامی بشار اسد به قتل رسیدند.  


با وجود سرکوب و توپ‌باران برخی مناطق سوریه توسط بشار اسد، اما تظاهرات و اعتراضات در شهرهای مختلف سوریه ادامه پیدا کرد و صدها کشته و زخمی به جای گذاشت، که بر طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای بشار اسد با یورش به منازل در شهر اریحا در استان ادلب منازل مسکونی را به آتش می‌کشیدند و بسیاری را نیز کشته و دستگیر می‌کردند و در نهایت زیر شکنجه به قتل می‌رساندند.  
با وجود سرکوب و توپ‌باران برخی مناطق سوریه توسط بشار اسد، تظاهرات و اعتراضات در شهرهای مختلف سوریه ادامه پیدا کرد و صدها کشته و زخمی به جای گذاشت. طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای بشار اسد با یورش به منازل در شهر اریحا در استان ادلب منازل مسکونی را به آتش می‌کشیدند و بسیاری را نیز کشته و دستگیر می‌کردند و در نهایت زیر شکنجه به قتل می‌رساندند.  


در تاریخ ۲۶ می ۲۰۱۲ دولت بشار اسد ۱۰۸ تن از شهروندان سوریه را به قتل رساند. به دنبال این خبر که ناظران بین‌الملل آن را عنوان کرده بودند، آمریکا این اقدام را وحشیانه توصیف کرد. و بسیاری کشورها نیز آنرا محکوم و بیانیه در محکومیت این قتل‌عام منتشر کردند و در ادامه نیز کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، کانادا و استرالیا در واکنش به ادامه کشتار شهروندان غیرنظامی، سفیران سوریه را از کشور خود اخراج کردند<ref>[http://fa.alkawthartv.com/news/89340 گاه‌شمار بحران سوریه-سایت کوثر]</ref>.
در تاریخ ۲۶ می ۲۰۱۲ دولت بشار اسد ۱۰۸ تن از شهروندان غیرنظامی سوریه را به قتل رساند. به دنبال این خبر توسط ناظران بین‌المللی ، آمریکا این اقدام را وحشیانه توصیف کرد. و بسیاری کشورها نیز آن را محکوم و در محکومیت این قتل‌عام بیانیه منتشر کردند. در واکنش به این کشتار، کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، کانادا و استرالیا، سفیران سوریه را از کشور خود اخراج کردند<ref>[http://fa.alkawthartv.com/news/89340 گاه‌شمار بحران سوریه-سایت کوثر]</ref>.


== تشکیل ارتش آزاد سوریه ==
== تشکیل ارتش آزاد سوریه ==
۱٬۶۶۴

ویرایش

منوی ناوبری