کاربر:Ehsan/صفحه تمرین1: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۲۳: خط ۳۲۳:


=== '''قرارگاه اشرف پس از جنگ دوم خلیج''' ===
=== '''قرارگاه اشرف پس از جنگ دوم خلیج''' ===
==== ساکنان اشرف به عنوان افراد حفاظت شده ====
پس از ۱۶ ماه تحقیقات گسترده از تک تک ساکنان اشرف توسط ۷ سازمان دولتی ایالات متحده آمریکا مشخص شد که مجاهدین هیچ قانونی را نقض نکردند و در جنگ نیز بی‌طرف بودند. بدین ترتیب نیروهای چند ملیتی به رهبری آمریکا در سال ۲۰۰۴ تمامی ساکنان اشرف را تحت عنوان کنوانسیون چهارم ژنو، یعنی افراد حفاظت شده بین‌المللی به رسمیت شناخت.
در سال ۲۰۰۷ ایالات متحده حفاظت قرارگاه اشرف را به دولت عراق سپرد و دولت عراق نیز ضمانت کرد تا از ساکنان به عنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو رفتار کند و از آنها حفاظت کند.
اما با وجود این قول و قراردادهای چند جانبه دولت عراق که
قتل عام ها در اردوگاه اشرف
در ژوئیه 2009 و آوریل 2011 ، ارتش عراق به دستور مستقیم نخست وزیر نوری مالکی حملات مرگبار به اردوگاه اشرف انجام داد. در اولین حمله 11 نفر از ساکنان اشرف کشته و نزدیک به 500 نفر زخمی شدند.
حمله سال 2011 - که توسط آن سناتور آمریكا ، جان كری ، رئیس كمیته روابط خارجی سنا ، توصیف شده است "قتل عام" است - 36 کشته و صدها زخمی برجای گذاشت. این حملات باعث محکومیت گسترده جامعه جهانی شد.
از سال 2009 ، این اردوگاه تحت محاصره وحشیانه قرار گرفت و در آنجا تحویل غذا ، سوخت و دارو مانع شد و بازدید اعضای خانواده ، سازمان های حقوق بشری ، وکلای ساکنین و روزنامه نگاران مستقل محروم شد. نزدیک به دو سال ، ساکنان اردوگاه با استفاده از حدود 320 بلندگو با صدای بلند و قدرتمند که ساکنان را با مرگ تهدید می کردند و کلمات توهین آمیز را در طول روز و شب به طور مداوم تحت شکنجه روانی قرار می دادند.


== اماکن قرارگاه اشرف ==
== اماکن قرارگاه اشرف ==
۱٬۶۶۴

ویرایش