کاربر:Ehsan/صفحه تمرین1: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴۰۸: خط ۴۰۸:


=== '''قرارگاه اشرف در دوران حضور آمریکا''' ===
=== '''قرارگاه اشرف در دوران حضور آمریکا''' ===
پس از جنگ خلیج دوم و اشغال عراق در آوریل ۲۰۱۳ ، تمامی اعضای سازمان مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف گرد آمدند.  بسیاری تصور می‌کردند مجاهدین خلق با جمع‌آوری سلاح‌هایشان و سپس محدود شدن به حضور در قرارگاه اشرف، متلاشی شده و دچار انحلال در تشکیلات خود خواهند شد یا دستکم قادر نخواهند بود انسجام خود را به شکل قبلی حفظ نمایند. در آن زمان شبهات زیادی در مورد سرنوشت مجاهدین ایجاد شده بود.
پس از جنگ خلیج دوم و اشغال عراق در آوریل ۲۰۰۳ ، تمامی اعضای سازمان مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف گرد آمدند.  بسیاری تصور می‌کردند مجاهدین خلق با جمع‌آوری سلاح‌هایشان و سپس محدود شدن به حضور در قرارگاه اشرف، متلاشی شده و دچار انحلال در تشکیلات خود خواهند شد یا دستکم قادر نخواهند بود انسجام خود را به شکل قبلی حفظ نمایند. در آن زمان شبهات زیادی در مورد سرنوشت مجاهدین ایجاد شده بود.


در این دوران مجاهدین در قرارگاه اشرف با برگزاری میتینگ‌ها و مراسم بزرگ اعلام حضور کردند  و بر مواضع خود پافشردند.  
در این دوران مجاهدین در قرارگاه اشرف با برگزاری میتینگ‌ها و مراسم بزرگ اعلام حضور کردند  و بر مواضع خود پافشردند.  
خط ۴۳۲: خط ۴۳۲:


==== رابطه ساکنین اشرف با  مردم عراق ====
==== رابطه ساکنین اشرف با  مردم عراق ====
پس از سقوط دولت سابق عراق، مجاهدین که در قراررگاه اشرف متمرکز شده بودند روابط گسترده‌ای را با مردم عراق آغاز کردند. در این دوران از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۰۹ که این ارتباط توسط دولت عراق ممنوع شد، روزانه صدها نفر از مردم عراق به قرارگاه اشرف رفت و آمد داشتند و به دیدن مجاهدین می‌آمدند. مجاهدین خلق در زمان حکومت صدام هیچ‌گونه فعالیت اجتماعی در عراق نداشتند اما اغلب مردم عراق نسبت به آن‌ها دیدگاه خوبی داشتند. در یکی از جلسات برگزرا شده در همان ابتدای اشغال عراق نزدیک به ۵۰ هزار عراقی در حمایت از مجاهدین خلق به این قرارگاه آمدند و اعتراض خود را نسبت به [[حکم شورای حکومتی عراق علیه مجاهدین خلق|حکم شورای حکومتی عراق]] علیه مجاهدین اعلام کردند.
در این دوران تحلیل مجاهدین از شرایط عراق این بود که اگر چه این کشور ظاهرا توسط آمریکا اشغال شده است اما بزرگترین تهدید عراق، اشغال پنهان توسط رژیم ایران است، زیرا آمریکایی دیر یا زود عراق را ترک می‌کنند و آنچه برجا خواهد ماند نفوذ رژیم ایران خواهد بود. این در حالی بود که جامعه عراق شاهد بدترین دوران خود به لحاظ اوج‌گیری تروریسم بود، حملاتی که روزانه تنها در شهر بغداد ۱۰۰ جسد باقی می‌گذاشت.
مریم رجوی در این دوران اعلام کرد که خطر نفوذ ایران در عراق و دیگر کشورهای منطقه صدبار از خطر اتمی این رژیم بیشتر است.<ref>[https://hambastegimeli.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86/79244-%D9%85%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DB%B1%DB%B5-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%8C-%D9% مسعود رجوی - پیام شماره ۱۵] </ref>
در این دوران مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف هزاران جلسه کوچک و بزرگ برگزار کردند و روابطی گسترده با توده‌ی عظیمی از مردم عراق را آغاز نمودند. بسیاری از احزاب عراقی، رهبران و شخصیت‌های عراقی به اشرف رفت و آمد کردند. فعالیت‌‌های مجاهدین  در این دوران آگاه‌سازی مردم عراق نسبت به ماهیت رژیم ایران و هشدار به آن‌ها نسبت به دخالت‌های رژیم ایران در عراق و منطقه خاورمیانه بود. به این ترتیب مجاهدین با مطرح کردن شعار « خلع ید از رژیم ایران » حرکت‌های بزرگی را در جامعه عراق ایجاد نمودند.
===== بیانیه ۲ میلیون ۸۰۰ هزار عراقی در حمایت از مجاهدین =====
در ۲۸ فروردین ۱۳۸۴ (۱۶ آوریل ۲۰۰۵) یازده حزب و جریان سیاسی با انتشار بیانیه‌ای که توسط دو میلیون و ۸۰۰ هزار عراقی امضا شده بود خواهان خلع ید از رژیم ایران در منطقه و حمایت از مجاهدین خلق شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است:<blockquote>«مردم و نیروهای دموکراتیک عراق، در تلاش مجدانه برای خنثی‌کردن خطر بنیادگرایی و تروریسم، مجاهدین خلق ایران را که به‌یک اسلام بردبار و دموکراتیک اعتقاد دارند، متحد و شریک طبیعی خود در ژیوپلیتیک این منطقه از جهان می‌دانند. آنها طی دو دهه اقامت در عراق با برقراری رابطه ‌انسانی و برادرانه با جامعه‌عراق، تضمین استراتژیک و آینده‌دار حسن همجواری و صلح پایدار و مصالح مشترک دو ملت محسوب می‌شوند.»<ref>[https://event.mojahedin.org/i/events/4836 بیانیه‌ ۲/۸۰۰/۰۰۰ عراقی در حمایت از مجاهدین]</ref></blockquote>
===== بیانیه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار عراقی در حمایت از مجاهدین =====
در سال ۲۰۰۶، پنج میلیون و دویست هزار عراقی طی بیانیه ای که توسط برخی از شخصیت‌های عراقی در یک کنفرانس مطبوعاتی علنی شد، خواهان اخراج رژیم ایران از عراق و پایان دادن به دخالت‌های آن و حمایت از سازمان مجاهدین خلق شدند.
===== بیانیه ۳ میلیون نفر از شیعیان عراقی در حمایت از مجاهدین =====
در اسل ۲۰۰۸


=== قرارگاه اشرف پس از خروج آمریکا از عراق ===
=== قرارگاه اشرف پس از خروج آمریکا از عراق ===

منوی ناوبری