کاربر:Sayfe/صفحه تمرین-آتنا دائمی: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۴: خط ۲۴:


== فعالیت‌های سیاسی آتنا دائمی ==
== فعالیت‌های سیاسی آتنا دائمی ==
آتنا دائمی................................................................... <ref>[https://javanehha.com/2018/10/29/%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%D8%AA%D9%86%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%A6%D9%85%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/ زندانی سیاسی آتنا دائمی کیست- سایت حقوق بشری جوانه‌ها]</ref>
آتنا دائمی، فعال حقوق کودکان و فعال مدنی در ۲۹ مهر ۱۳۹۳ بازداشت شد. وی بمدت ۸۶ روز در سلول انفرادی بند ۲ الف زیر بازجویی بود و در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ دوره بازجویی‌اش به پایان رسید و به بند زنان زندان اوین انتقال یافت.
 
آتنا دائمی در ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ در دادگاهی که قاضی مقیسه آن‌را ریاست می‌کرد، محاکمه شد. وی به دلیل توهین به خامنه‌ای، فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز و تبلیغ علیه نظام و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و پنهان کردن ادله جرم به ۱۴ سال زندان محکوم شد. پایه‌ی تمامی این اتهامات، شرکت در تجمعات اعتراضی مثل تجمع در حمایت از کودکان کوبانی و یا نوشته‌هایش در فیس‌بوک، می‌باشد.
 
خانم معصومه نعمتی مادر آتنا دائمی ........ <ref>[https://javanehha.com/2018/10/29/%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%D8%AA%D9%86%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%A6%D9%85%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/ زندانی سیاسی آتنا دائمی کیست- سایت حقوق بشری جوانه‌ها]</ref>
 
<nowiki>***************************************************************</nowiki>
 
آتنا دائمی، فعال مدنی و فعال حقوق کودکان دارای مدرک دیپلم و شاغل در باشگاه ورزشی انقلاب، در ۲۹ مهر ماه سال ۹۳ بازداشت و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف تحت بازجویی بود. وی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از پایان بازجویی‌ها به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
 
آتنا در تاریخ ۲۳ اسفند ۹۳ در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد. او به دلیل فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی‌، توهین به خامنه ای، اختفای ادله جرم به ۱۴ سال زندان محکوم شد. تمام اتهامات او بر اساس نوشته هایش در فیسبوک و شرکت در تجمعات اعتراضی مانند تجمع در حمایت از کودکان کوبانی شکل گرفته است.
 
معصومه نعمتی، مادر آتنا دائمی در مصاحبه ای گفت فعالیت‌های دخترش در حوزه کودکان، مانند برپا کردن کلاس‌های آموزش نقاشی یا نمایشگاه‌های نقاشی برای کودکان کار و خیابان بوده و یا شرکت در اعتراضات به وضعیت بچه های کوبانی و غزه.
 
آتنا دائمی همچنین در صفحه فیسبوک شخصی خود در اعتراض به برخی اتفاقات اجتماعی مطالبی می‌نوشت. صفحه فیسبوک او پس از بازداشتش مسدود شد.
 
آتنا دائمی پس از شانزده ماه بازداشت در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه ۹۴ از بند زنان زندان اوین آزاد شد. سپس حکم او به ۷ سال تقلیل یافت.
 
روز۶ آذر ۹۵، آتنا برای تحمل ۷ سال حبس، با خشونت و تهدید مأموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
 
آتنا دائمی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ تا ۱۰ خرداد ماه ۹۶ به مدّت ۵۴ روز در اعتراض به محکومیت خواهرانش در اعتصاب غذا بود.
 
آتنا دچار سردردهای شدید و عصبی است. پس از اعتصاب غذا او با بی حسی فک و صورت و مشکلات عصبی روبرو شد و در معرض تهدید بیماری ام اس قرار گرفت.
 
هنگام انتقال زندانیان سیاسی رجایی شهر به سالن فوق امنیتی ۱۰ و اعتصاب غذای این زندانیان، آتنا دائمی، همراه با زندانیان سیاسی زن دیگر در زندان اوین، گلرخ ایرایی و مریم اکبری منفرد در نامه ای خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی رجایی شهر شد.
 
او همچنین در موارد دیگری چون اعتراضات و قیام اخیر مردم ایران با نوشتن نامه، حمایت خود را از قیام مردم اعلام کرد.
 
همین بیانیه ها و اعلام موضع گیری‌ها باعث پرونده سازی و انتقال همراه با ضرب و شتم وی و گلرخ ابراهیمی ایرایی به زندان قرچک ورامین در تاریخ ۴ بهمن ۹۶ شد.
 
وی در یک پیام صوتی از زندان قرچک ورامین علت انتقالش را چنین گفت: «آن‌ها گفتند که از مبارزات ما خسته شده‌اند. توسط مأموران مزدور جمهوری اسلامی و سپاه ضرب‌وشتم به قرنطینه میان زندانیان عادی قرچک منتقلشدیم». آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی با انتشار نامه ای شروع اعتصاب غذای خود از تاریخ ۱۴ بهمن را با خواسته انتقال به زندان اوین اعلام کردند.
 
آتنا و گلرخ در تاریخ ۱۹ اردیبهشت پس از پایداری بر خواسته‌شان به بند زنان زندان اوین بازگردانده شدند. وی هم اکنون در بند زنان زندان اوین محبوس است. او یکی از فعالترین زندان زندانی سیاسی است.


== دستگیری‌ها ==
== دستگیری‌ها ==
۱٬۲۰۱

ویرایش

منوی ناوبری