کاربر:Rah/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

۱۰٬۸۷۱ بایت اضافه‌شده ،  ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۱
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۸۶: خط ۲۸۶:


هر ناظر بی‌طرفی می‌تواند ببیند که ما با یک ایران متفاوتی رو به‌رو هستیم. ایرانی که با طرح ده ماده‌ای خانم رجوی آزادی‌ها را تضمین می‌کند. ایرانی شکوفا.
هر ناظر بی‌طرفی می‌تواند ببیند که ما با یک ایران متفاوتی رو به‌رو هستیم. ایرانی که با طرح ده ماده‌ای خانم رجوی آزادی‌ها را تضمین می‌کند. ایرانی شکوفا.
=== فیلیپ گوسلن ===
فیلیپ گوسلن نایب‌رئیس کمیسیون قوانین در مجلس ملی فرانسه در این گردهمایی گفت:
بسیار خوشبخت هستم که امروز به شما و مردم ایران سلام می‌کنم. بر این‌که در این دو روز کنفرانس جهانی برای یک ایران آزاد به شما بگویم که فرانسویان، پارلمانترهای فرانسوی در کنار شما هستند و من در اینجا در مقابل این کنفرانس جهانی به‌ نام مردم فرانسه با شما سخن می‌گویم؛ و می‌خواهم حمایت خود را از شما اعلام کرده و بگویم که از حمایت کامل من برخوردار هستید.
ما از وزارت‌خارجه، نخست‌وزیر فرانسه و سایر دولت‌های اروپایی و جهانی و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که برای یک سیاست دیگر در قبال اقدام کنند. من امروز به‌نام مردم فرانسه، دوستان فرانسوی که در اینجا دارید تکرار می‌کنم آفرین به مردم ایران و باید به چیزی که هستید افتخار کنید و ادامه دهید و افتخار کنید و فردا ایرانی آزاد و دمکراتیک خواهید داشت. زمانی که مردم ایران سرنوشت خود را به‌دست خواهند گرفت.
=== میشل دووکلور ===
[[پرونده:میشل.JPG|بندانگشتی|284x284پیکسل|میشل دوو کلور]]
میشل دووکلور نماینده مجلس ملی فرانسه و رئیس کمیته‌ی پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک در بخشی از سخنرانی خود در گردهمایی جهانی ایران آزاد گفت:
در کنار هم‌کاران پارلمانتر از کشورهای مختلف گردهم آمدیم تا از هدف دمکراسی در ایران با محور خانم مریم رجوی حمایت کرده و با آن همبستگی خود را اعلام کنیم. از فرصت استفاده کرده و به ایشان به همراه هم‌کارانم در کمیته برای یک ایران دمکراتیک سلام می‌کنیم.
کمیته ما، برای دفاع از حقوق‌بشر و یک دمکراسی واقعی در ایران حمایت کرده که می‌خواهد جایگزین رژیم مذهبی و دیکتاتوری که در این کشور حاکم است بشود. این کمیته هم‌چنین از مبارزه علیه تروریسم حمایت می‌کند که یکی از اهداف اصلی دولت ما می‌باشد.
ما مفتخر هستیم که توانستیم توجه بالاترین مقامات کشورمان را روی فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران در خاک فرانسه جلب کنیم، مانند توطئه شکست‌خورده سوءقصد در ویلپنت و هم‌چنین سرکوب خونین در داخل کشور علیه مردم این کشور، جلب کنیم.
=== اروه سولینیاک ===
اروه سولینیاک نماینده مجلی ملی فرانسه، نایب‌رئیس کمیته پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک نیز در این گردهمایی گفت:
مسئولیت ما این است که به همراه دوستان خود در شورای ملی مقاومت این است که با این مردم از جانب فرانسه و دولتش صحبت کنیم و بگویم که این رژیم را محکوم می‌کنیم که نه تنها یک تهدید برای فرانسه، اروپا بلکه برای جهان است. البته که در ژوئن ۲۰۱۸، این سوءقصد نافرجام در خاک ما توسط یک دادگاه بلژیک محکوم شد؛ و به‌وضوح اثبات کرد که ایران یک تهدید برای جهان است. نتیجه این‌که وظیفه ما چیست؟ این است که از دولت بخواهیم که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و یک پیام امید به مردم ایران به‌نام آزادی و دمکراسی و امنیت جهانی ارسال کند. من فکر می‌کنم که هم‌کارم یانیک فاونک در این زمینه حرف مرا تأیید خواهد کرد.
=== آندره شاسین ===
آندره شاسین رئیس گروه چپ و دموکرات جمهوری خواه در مجلس ملی فرانسه در سخنرانی خود گفت:
در واقع جنبش اجتماعی که در داخل کشور گسترش میابد. نارضایتی به‌طور گسترده در ایران وجود دارد و خشم مردم هر روز افزایش پیدا می‌کند. چرا؟ بر این‌که از یک‌سو فقر گسترش پیدا کرده است. مردم فقیر هستند، گرسنه هستند. در مقابل غارت گرانی هستند که پول را خرج گسترش نظامی و بسیار زیاد می‌کنند خصوصاً در زمینه هسته‌ای و یا این پول‌ها را خرج بنیادهای می‌کنند که در دست رژیم و رهبر و ملایان و خدمتگزارشان، می‌باشد.
در مقابل مقاومت در داخل هر روز گسترش پیدا می‌کند. یک مبارزه اجتماعی شکل گرفته است از سوی کارگران و کارکنان برای مثال امروز در صنایع پتروشیمی که خواهان حقوق خود هستند، یک حقوق مناسب، آن‌ها مبارزه کرده و به آن ادامه می‌دهند در حالی که سرکوب بسیار شدید است. ما فرانسویان، می‌فهمیم که مقاومت داخلی یعنی چه. این مقاومت بیش از هر زمانی نزدیک به مردم. در محلات، شهرها، روستاها توسط جوانانی که از دوستان مجاهدین خلق هستند و شجاعت مبارزه را دارند، جلو می‌رود، و همین مسأله است که امروز ما فرانسویان، پارلمانترهای فرانسوی می‌خواهیم تشویق کنیم. ما می‌گویم مبارزه کنید، به مبارزه ادامه دهید و جوانان به مبارزه ادامه دهید و می‌گویم که ما تا چه از شما حمایت می‌کنیم و ما از جنبش به رهبری خانم رجوی حمایت می‌کنیم.
=== یانیک فاونک ===
یانیک فاونک نماینده مجلس ملی فرانسه در بخشی از سخنرانی خود گفت:
بله چرا که نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران قبل از هر چیز در خاورمیانه اعمال می‌شود. من یانیک فاونک معاون کمیته برای یک ایران دمکراتیک هستم و می‌توانم به شما تأکید کنم که بی‌ثباتی سیاسی که در این منطقه حساس برای ژئوپولتیک جهانی بمانند ناشی از این رژیم است در لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان در این کشورها حمایت ایران از تروریست‌های محلی و شبه‌نظامیان هدایت شده توسط نیروهای فرا مرزی سپاه پاسداران مشهود است. رژیم ایران یک تهدید واقعی برای فرانسه است، نه تنها به‌دلیل نکاتی که گفتم بلکه به‌دلیل برنامه موشکی که هم همسایگانش را تهدید می‌کند و هم متحدان آن‌را.
این توسعه‌طلبی رژیم ملایان برای مخفی کردن بحرانهای داخلی آن می‌باشد و این‌که رو به افول است. بیش از‌پیش در مقابل اعتراضات و حتی شورشها علیه دست درازی رژیم در منطقه می‌باشد. این سیاست میلیاردها خرج برای ایران دارد که از جیب و راحتی مردم ایران در میآید. این شکلک قدرت منطقه‌یی دیگر کسی را امروزه گول نمی‌زند که بیشتر فیلی است که هوا شده است تا شکنندگی رژیم را مخفی کند که از شورش‌های مردمی هراس دارد و مجبور است یک جلاد را به رأس قوه مجریه به گمارد تا در مقابل خشم مردم ایستادگی کند. و همکارم آندره شاسین که معاون کمیته نیز می‌باشد در این مورد توضیح دهد.
آلن ویوین
[[پرونده:آلن.JPG|بندانگشتی|آلن ویوین]]
آلن ویوین وزیر پیشین امور اروپایی در دولت فرانسه در حمایت از مردم و مقاومت ایران گفت:
نمایش مسخره انتخاباتی ایران که در ایران توسط رهبر عالی برگزار شد، هیچ‌کس را گول نمی‌زند نه در ایران و نه در هیچ کشور دنیا. رژیم حاکم در ایران فقط می‌خواست ظاهر تحول را بگیرد. با انتصاب رئیسی یک ما فوق محافظه‌کار که دستش پر از خون ایرانیان است و انتصاب یک جلاد دیگر به‌عنوان وزیر دادگستری هیچ ربطی به رأی مردم ندارد که به‌رغم فشارهای اعمال شده توسط حاکمیت به‌طور گسترده در این انتخابات شرکت نکرد که نتیجه آن از قبل مشخص بود. امروز بیش از دیروز رژیم از نفس افتاده است در بطن مشکلات غیرقابل حل که اساساً ناشی از مدیریت غیرقابل قبول می‌باشد و دلیل آن هم این است که هیچ امکان ضد حاکمیتی در ایران وجود ندارد. شهروندان ایرانی که نمی‌خواهند در وسط قرن ۲۱ چنین رژیم واپسگرای و عملکردهای وحشیانه سیاسی فجیع قرون‌وسطایی را تحمل کنند هرگز از پا نخواهند نشست. هیچ چیز برای سقوط نزدیک این دیکتاتوری نباید کنار گذاشته شود. زمان آن فرا رسیده است که یک حمایت مشخص از مقاومت مردم ایران با افزایش ابتکارات و اقدامات صورت گیرد که چشم‌انداز برای آینده باشد خصوصاً در دو محور که امروز بسیار فوری و مهم است.


=== سناتور جوزف لیبرمن ===
=== سناتور جوزف لیبرمن ===
۵٬۸۵۷

ویرایش