طرح ده ماده‌ای مریم رجوی برای ایران فردا: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
 
خط ۳۵۷: خط ۳۵۷:


== حمایت از بیانیه‌ی ده‌ ماده‌ای مریم رجوی ==
== حمایت از بیانیه‌ی ده‌ ماده‌ای مریم رجوی ==
۱۰۰۰ شخصیت از زنان سراسر جهان در بیانیه‌ای حمایت خود را از برنامه‌ی ده ماده‌ای خانم مریم رجوی و مقاومت زنان ایران اعلام کردند.  
۱۰۰۰ شخصیت از زنان سراسر جهان در بیانیه‌ای حمایت خود را از برنامه‌ی ده ماده‌ای [[مریم رجوی|خانم مریم رجوی]] و مقاومت زنان ایران اعلام کردند.
 
=== بيانيه حمايت از مقاومت زنان ايران ===
در آستانه اولین سالگرد قیام مردم ایران برای آزادی ما امضا کنندگان  این بیانیه همبستگی و حمایت خودمان را از قيام مردم ايران بویژه زنان ابراز می‌داریم.
 
در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ قیامی بزرگ در ایران شروع شد که زنان و دختران پیشتازان آن بودند. شمار قابل توجهی از ۷۵۰ تن که توسط نیروهای سرکوبگر رژیم کشته شدند را زنان و دختران جوان تشکیل می‌دهند. در جریان سرکوب وحشیانه توسط رژیم حداقل ۷۰ کودک کشته شد.
 
خواسته مردم ایران، اعم از زن و مرد، که در شعارهای آنها متبلور می‌شد، خاتمه دادن به دیکتاتوری مذهبی و استقرار یک جمهوری دمکراتیک براساس جدایی دین و دولت و برابری کامل زن و مرد در همه زمینه‌هاست. 
 
در مقابل وحشیگری حکومت جمهوری اسلامی، جهان شجاعت و جسارت زنان و دختران ایران را در جريان قيام مشاهده کرد كه با دست خالی و به خطر انداختن جان خود در مقابل نيروهای سركوب رژيم، بویژه نیروهای سپاه پاسداران و بسیج، ایستاده و '''فریاد میزدند چه باحجاب، چه بي حجاب ميريم به سوي انقلاب'''
 
اين شجاعت و نقش پیشتاز زنان يك پديده خلق‌الساعه نبوده و از پشتوانه ۱۰۰ سال  مبارزات زنان ايران با دو ديكتاتوری سلطنتی و مذهبی برخوردار است. زن ستيزی خصیصه برجسته نظام ولايت فقيه و يكي از پايه‌های حاكميت آخوندها است. مردم و جوانان و به ويژه زنان ايران مصمم هستند كه به اين ديكتاتوری قرون وسطايی پايان دهند.
 
حال در شرايطی كه ملايان حاكم بر ايران بار ديگر گشت‌های سركوبگر به نام ارشاد را روانه خيابانها كرده‌اند تا با سركوب زنان به زعم خود از شعله‌ور شدن مجدد قيام ممانعت كنند و در شرايطی كه حکومت مذهبی برای ادامه حاكميتش اعدام‌ها را افزایش داده‌است،
 
ما امضاكنندگان اين بيانيه همبستگی خود را با ۳۶۰۰ پارلمانتر از سراسر دنیا و همچنین ۱۲۳ تن از روسای جمهور و نخست وزیران سابق در حمايت از برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مريم رجوی برای آزادی، برابری و يك جمهوری دمكراتيك، برابری كامل زنان و مردان درهمه زمينه‌ها به ويژه حق انتخاب آزادانه لباس و پوشش كه تاكيد شده، اعلام مي‌كنيم.  
 
ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در کنار زنان و مردم شجاع ایران بایستد. ارگان سركوبگر و جنايتكار سپاه پاسداران را در ليست تروريستی بگذارد. و با حسابرسی از سردمداران حکومت در برابر جناياتشان، گام‌های قاطع بردارند.  


=== سایت کی‌یف پست ===
=== سایت کی‌یف پست ===
۸٬۶۷۴

ویرایش

منوی ناوبری