کاربر:Safa/5صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

اصلاح ارقام
بدون خلاصۀ ویرایش
(اصلاح ارقام)
خط ۷۶: خط ۷۶:
}}
}}


'''عذرا علوی طالقانی،''' متولد 1333 در تهران بود. از زمان دانشجويي در رشته مهندسي شيمي در دانشگاه صنعتي شريف هوادار مجاهدين شد و در 1355 به عضويت سازمان در آمد. بي وقفه و به مدت 47 سال درگير مبارزة تمام‌عيار حرفه اي و تشكيلاتي با ديكتاتوري‌هاي شاه و شيخ بود.               
'''عذرا علوی طالقانی،''' متولد ۱۳۳۳ در تهران بود. از زمان دانشجويي در رشته مهندسي شيمي در دانشگاه صنعتي شريف هوادار مجاهدين شد و در ۱۳۵۵ به عضويت سازمان در آمد. بي وقفه و به مدت ۴۷ سال درگير مبارزة تمام‌عيار حرفه اي و تشكيلاتي با ديكتاتوري‌هاي شاه و شيخ بود.               


در انتخابات دوره اول مجلس شوراي ملي در سال 1358 در تهران، وزارت كشور خميني خودش خواهر مجاهد عذرا علوي طالقاني را نفر پنجاه و سوم تهران با بيش از 308 هزار رأي اعلام كرد. هر چند كه اين انتخابات آكنده از تقلب و از بين بردن آراي مجاهدين به طرق گوناگون توسط آخوندها و كميته ها و پاسداران و «اتاق تجميع» آراي آن روزگار در وزارت كشور خميني بود.»
در انتخابات دوره اول مجلس شوراي ملي در سال ۱۳۵۸ در تهران، وزارت كشور خميني خودش خواهر مجاهد عذرا علوي طالقاني را نفر پنجاه و سوم تهران با بيش از ۳۰۸ هزار رأي اعلام كرد. هر چند كه اين انتخابات آكنده از تقلب و از بين بردن آراي مجاهدين به طرق گوناگون توسط آخوندها و كميته ها و پاسداران و «اتاق تجميع» آراي آن روزگار در وزارت كشور خميني بود.»


او عضو مركزيت سازمان مجاهدين خلق ايران از سال 1364، عضو شوراي ملي مقاومت از سال 1371، عضو ارشد شوراي رهبري و شوراي مركزي مجاهدين از سال 1372 و جانشين فرمانده ارتش آزاديبخش ملي ايران از سال 1372 تا 1376 بود.  
او عضو مركزيت سازمان مجاهدين خلق ايران از سال ۱۳۶۴، عضو شوراي ملي مقاومت از سال ۱۳۷۱، عضو ارشد شوراي رهبري و شوراي مركزي مجاهدين از سال ۱۳۷۲ و جانشين فرمانده ارتش آزاديبخش ملي ايران از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ بود.  


در سال 1366 يكي از فرماندهان تيپ‌هاي رزمي زنان در ارتش آزاديبخش ملي را به‌عهده داشت و این تیپ‌ها را در سلسله عمليات آفتاب، چلچراغ و فروغ جاويدان فرماندهي کرد.  
در سال ۱۳۶۶ يكي از فرماندهان تيپ‌هاي رزمي زنان در ارتش آزاديبخش ملي را به‌عهده داشت و این تیپ‌ها را در سلسله عمليات آفتاب، چلچراغ و فروغ جاويدان فرماندهي کرد.  


در دوران پايداري پرشكوه پس از جنگ و اشغال عراق، 14 سال در ستاد فرماندهي ارتش آزاديبخش آزمايش ايستادگي، سرفرازي، جنگاوري و «مي‌توان و بايد» از سر گذراند.
در دوران پايداري پرشكوه پس از جنگ و اشغال عراق، ۱۴ سال در ستاد فرماندهي ارتش آزاديبخش آزمايش ايستادگي، سرفرازي، جنگاوري و «مي‌توان و بايد» از سر گذراند.


مسعود رجوی بهترین حسن ختام است؛ و به‌راستی حق مطلب را ادا کرده است:  
مسعود رجوی بهترین حسن ختام است؛ و به‌راستی حق مطلب را ادا کرده است:  
۸٬۶۹۴

ویرایش