بیژن ترقی: تفاوت میان نسخه‌ها

۳۶۷ بایت اضافه‌شده ،  ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۱
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۲: خط ۳۲:


== بیژن ترقی و  پرویز یاحقی، دوستی  و خلق آثار ماندگار ==
== بیژن ترقی و  پرویز یاحقی، دوستی  و خلق آثار ماندگار ==
[[پرونده:عکسی ماندگار از بیژن ترقی و پرویز یاحقی در کنار رود کارون.JPG|جایگزین=عکسی ماندگار از بیژن ترقی و پرویز یاحقی در کنار رود کارون|بندانگشتی|عکسی ماندگار از بیژن ترقی و پرویز یاحقی در کنار رود کارون]]
بیژن ترقی درخاطرا ت خود یادآور شده‌است که نخستین بار در اثر دوستی با پرویز یاحقی موسیقیدان و نوازنده مشهور به سمت موسیقی کشیده شد و در سال ۱۳۳۶ زمانی که او سرپرستی ارکستر شماره سه رادیو را بر عهده داشت به عنوان ترانه‌سرا به  مجموعه‌ی برنامه‌های گل‌ها پیوسته است. نتیجه  این آشنایی و همکاری شصت‌ساله بیش از ۱۰۰ ترانه است. ترانه‌هایی که بسیاری از آنها در زمره ماندگارترین آثار تاریخ موسیقی ایرانی محسوب می‌شود؛ از جمله ترانه‌های «محبت»، »صبرم عطا کن»، « پشیمانم»، «می زده شب» و «بیداد زمان» از جمله این آثار است  که شهرت بسیاری برای این زوج هنری فراهم آورد.  
بیژن ترقی درخاطرا ت خود یادآور شده‌است که نخستین بار در اثر دوستی با پرویز یاحقی موسیقیدان و نوازنده مشهور به سمت موسیقی کشیده شد و در سال ۱۳۳۶ زمانی که او سرپرستی ارکستر شماره سه رادیو را بر عهده داشت به عنوان ترانه‌سرا به  مجموعه‌ی برنامه‌های گل‌ها پیوسته است. نتیجه  این آشنایی و همکاری شصت‌ساله بیش از ۱۰۰ ترانه است. ترانه‌هایی که بسیاری از آنها در زمره ماندگارترین آثار تاریخ موسیقی ایرانی محسوب می‌شود؛ از جمله ترانه‌های «محبت»، »صبرم عطا کن»، « پشیمانم»، «می زده شب» و «بیداد زمان» از جمله این آثار است  که شهرت بسیاری برای این زوج هنری فراهم آورد.  


۱٬۲۰۱

ویرایش