سازمان مجاهدین خلق ایران: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
خط ۶۱: خط ۶۱:
سازمان مجاهدین خلق ایران در اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی تأسیس شد، این تاریخ از این جنبه اهمیت دارد که در آن دوران جوانانی که قصد مبارزه داشتند، معمولاً مارکسیسم را به عنوان ایدئولوژی خود انتخاب می‌کردند، اما بنیان‌گذاران سازمان مجاهدین خلق ایران با مطالعه فراوان اسلام را به عنوان راهنمای عمل خود انتخاب کردند. آنها دریافتند که اسلام واقعی و نه  اسلام سنتی، بسیار بردبار است و می‌توان در زیر سایه‌ی آن آزادی و رفاه جامعه را تأمین کرد. بنابر این اسلام انقلابی را به عنوان ایدئولوژی خود برگزیدند.
سازمان مجاهدین خلق ایران در اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی تأسیس شد، این تاریخ از این جنبه اهمیت دارد که در آن دوران جوانانی که قصد مبارزه داشتند، معمولاً مارکسیسم را به عنوان ایدئولوژی خود انتخاب می‌کردند، اما بنیان‌گذاران سازمان مجاهدین خلق ایران با مطالعه فراوان اسلام را به عنوان راهنمای عمل خود انتخاب کردند. آنها دریافتند که اسلام واقعی و نه  اسلام سنتی، بسیار بردبار است و می‌توان در زیر سایه‌ی آن آزادی و رفاه جامعه را تأمین کرد. بنابر این اسلام انقلابی را به عنوان ایدئولوژی خود برگزیدند.


بنیان گذاران سازمان مجاهدین خلق ایران بر این باور بودند که در شرایطی که ظلم  هر روز بر مردم محروم بیشتر و بیشتر می‌شود؛ و در شرایطی که هیچ راهی در مقابله و مبارزه با این ظلم در پیش رو نیست، با جرأتی بی‌نظیر بن‌بست مبارزه را گشودند، ایدئولوژی آنها بود که به آنها این توان را می‌‌داد که دست به مبارزه آزادیخواهانه بزنند، در اثر آموزش‌های ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق ایران بنیان‌گذاران به نتایج زیر رسیدند:
بنیان گذاران سازمان مجاهدین خلق ایران بر این باور بودند که در شرایطی که دیکتاتوری حاکم است؛ و در شرایطی که هیچ راهی برای مبارزه مسالمت‌آمیز و بیان خواسته‌‌های مردم وجود ندارد، باید دست به مبارزه مسلحانه زد. این ایدئولوژی آنها بود که به آنها این توان را می‌‌داد که دست به مبارزه آزادیخواهانه بزنند، در اثر آموزش‌های ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق ایران بنیان‌گذاران سازمان مجاهدین خلق ایران نتایج زیر را مدون کردند:
* مرز بین حق و باطل در عرصه اقتصادی اجتماعی مرز بین با خدا و بی‌‌خدا نیست بلکه این مرز از میان استثمار کننده و استثمار شونده عبور می‌کند.
* مرز بین حق و باطل در عرصه اقتصادی اجتماعی مرز بین با خدا و بی‌‌خدا نیست بلکه این مرز از میان استثمار کننده و استثمار شونده عبور می‌کند.