کاربر:Safa/2صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۹: خط ۹:


== تعریف تکفیر یا شیطان سازی ==
== تعریف تکفیر یا شیطان سازی ==
تکفیراصطلاحی در کلام و فقه به معنای نسبت کفر دادن به مسلمان می‌باشد. تکفیر در اصل به معنای پوشیدن و پوشاندن است، ولی درعربی و فارسی به معانی گوناگونی به کار رفته، از جمله پاک کردن گناهان و ابطال عقاب، پرداختن کفاره سوگند و کافر خواندن کسی است.
بر مبنای یک تعریف ایدئولوژیک، تکفیراصطلاحی در کلام و فقه به معنای نسبت کفر دادن به مسلمان می‌باشد. تکفیر در اصل به معنای پوشیدن و پوشاندن است، ولی درعربی و فارسی به معانی گوناگونی به کار رفته، از جمله پاک کردن گناهان و پرداختن کفاره سوگند و یا کافر خواندن کسی است.


=== دیدگاه پیامبر در باره تکفیر ===
=== دیدگاه پیامبر در باره تکفیر ===
پیامبر (ص) فرمود:
از حضرت محمد (ص) در باره تکفیر نقل شده است:


هرکس برادرش را «ای کافر!» خطاب کند اگر درست گفته بود یکی از آن دو، گرفتار پیامدهای آن می‌شوند و در غیر این صورت، به خودش باز می‌گردد.<ref>کتاب صحیح مسلم جلد یک صفحه ۷۹ ح ۱۱۱</ref>
هرکس برادرش را «ای کافر!» خطاب کند اگر درست گفته بود یکی از آن دو، گرفتار پیامدهای آن می‌شوند و در غیر این صورت، به خودش باز می‌گردد.<ref>کتاب صحیح مسلم جلد یک صفحه ۷۹ ح ۱۱۱</ref>
خط ۲۸: خط ۲۸:
«أَ فَأَنْتَ تُکْرِهُ النّاسَ حَتّی یَکُونُوا مُوءْمِنِینَ؛ آیا تو مردم را ناگزیر می‌‏کنی که مومن باشند؟».<ref>قران کریم سوره یونس آیه ۹۹</ref>
«أَ فَأَنْتَ تُکْرِهُ النّاسَ حَتّی یَکُونُوا مُوءْمِنِینَ؛ آیا تو مردم را ناگزیر می‌‏کنی که مومن باشند؟».<ref>قران کریم سوره یونس آیه ۹۹</ref>


در نتیجه، اسلام  برای دفاع از حق و ترویج آن، اجازه استفاده از زور و قوه قهریه و همچنین تکفیر و تفسیق را نداده است. به هیچ وجه این اقدامات را در راه تبلیغ دین و هدایت مردم، تجویز نکرده است، این گونه اقدامات، وسیله‌ای شیطانی و نا مشروع است، که استفاده از آن حتی در راه دین، باطل و مصداق بی دینی است. کسانی که این حربه‌ها را به عنوان ابزار اعمال حاکمیت انتخاب می‌کنند، از حربه ای شیطانی و استعماری استفاده کرده اند.
در نتیجه، اسلام  برای دفاع از حق و ترویج آن، اجازه استفاده از زور و قوه قهریه و همچنین تکفیر و تفسیق را نداده است. به هیچ وجه این اقدامات را در راه تبلیغ دین و هدایت مردم، تجویز نکرده است، این گونه اقدامات، وسیله‌ای شیطانی و نا‌مشروع است، که استفاده از آن حتی در راه دین، باطل و مصداق بی‌دینی است. کسانی که این حربه‌ها را به عنوان ابزار اعمال حاکمیت انتخاب می‌کنند، از حربه‌ای شیطانی و استعماری استفاده کرده‌اند.


=== پیشینه تکفیر در مسیحیت ===
=== پیشینه تکفیر در مسیحیت ===
خط ۴۰: خط ۴۰:


=== پیشینه تکفیردر تاریخ اسلام ===
=== پیشینه تکفیردر تاریخ اسلام ===
در تاریخ اسلام، خوارج کسی را که به زعم آنها مرتکب گناه کبیره باشد ولو امت پیامبر باشد کافر می‌خوانند.
نمونه‎های فراوانی در تاریخ صدر اسلام دیده می‎شود که مسلمین بی گناهی، به‎راحتی و با ‎کوچکترین بهانه مورد تکفیر واقع شده‎اند. به‎طور مثال سعد بن وقاص، عمار را صرفا به خاطر مخالفت با سیاست‎های نادرست عثمان، کافر می‌‎خواند و می‎گفت: «اخرجت رقبة الاسلام من عنقک.<ref>ابن قتیبه الدینوری، المعارف صفحه ۵۵۰ الهیئه المصریه العامه للکتاب: القاهره</ref> عهد اسلام از گردنت برداشته شده (و کافر گشته‎ای).»


در جنگ صفین که  عمرو بن عاص با دسیسه در سر نیزه کردن قرآن و درهم آمیختن حق و باطل، منطقه شام را از حکومت مرکزی امام علی (ع) جدا کرد؛ خوارج غیر از گروه خود را بعد از صلح با معاویه تکفیر کردند.
در تاریخ اسلام، اولین موارد تکفیر سازمان یافته توسط خوارج اجرایی شد، خوارج کسی را که به زعم آنها مرتکب گناه کبیره بود ولو امت پیامبر بود کافر می‌خواندند.


در تاریخ اسلام همچنین علات شیعه (کسانی که درباره شخصیت امامان علیهم السلام غلو و زیاده روی کنند) نیز تکفیر شده‌اند.
در جنگ صفین که عمروعاص با دسیسه در سر نیزه کردن قرآن و درهم آمیختن حق و باطل، منطقه شام را از حکومت مرکزی جدا کرد؛ خوارج با بهانه کردن این موضوع و صلح بین معاویه و امام علی (ع) امام خود را تکفیر کردند.


نمونه‎های فراوانی در تاریخ صدر اسلام دیده می‎شود که مسلمین بی گناهی، به‎راحتی و با ‎کوچکترین بهانه مورد تکفیر واقع شده‎اند. به‎طور مثال سعد بن وقاص، عمار را صرفا به خاطر مخالفت با سیاست‎های نادرست عثمان، کافر می‌‎خواند و می‎گفت: «اخرجت رقبة الاسلام من عنقک.<ref>ابن قتیبه الدینوری، المعارف صفحه ۵۵۰ الهیئه المصریه العامه للکتاب: القاهره</ref> عهد اسلام از گردنت برداشته شده (و کافر گشته‎ای).»
تکفیر امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) توسط خوارج و معاویه از مشهورترین وقایع تلخ تاریخ اسلام است.


تکفیر امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) توسط خوارج و معاویه نیز از مشهورترین وقایع تلخ تاریخ اسلام است.
معاویه تکفیر را چنان به اوج می‎رساند که وقتی سفیان غامدی را به عراق می‎فرستد، به او چنین دستور می‎دهد: «اقتل کلّ من لقیت ممن لیس هو علی رأیک.<ref>ابراهیم بن محمد ثقفی،الغارت: جلد ۲ ص ۴۶۷ انجمن آثار ملی: تهران</ref> به هرکس برخورد نمودی که با نظر تو مخالف بود، او را به قتل برسان.» تکفیر ابزاری برای حذف مخالفین و توجیه قتل و غارت آن‌ها بوده است!


معاویه تکفیر را چنان به اوج می‎رساند که وقتی سفیان غامدی را به عراق می‎فرستد، به او چنین دستور می‎دهد: «اقتل کلّ من لقیت ممن لیس هو علی رأیک.<ref>ابراهیم بن محمد ثقفی،الغارت: جلد ۲ ص ۴۶۷ انجمن آثار ملی: تهران</ref> به هرکس برخورد نمودی که با نظر تو مخالف بود، او را به قتل برسان.» تکفیر ابزاری برای حذف مخالفین و توجیه قتل و غارت آن‌ها بوده است!
در تاریخ اسلام همچنین علات شیعه (کسانی که درباره شخصیت امامان علیهم السلام غلو و زیاده روی کنند) نیز تکفیر شده‌اند.


== شیطان سازی علیه مجاهدین خلق ==
== شیطان سازی علیه مجاهدین خلق ==
خط ۶۴: خط ۶۴:


=== شکنجه اعضاء ===
=== شکنجه اعضاء ===
واقعیت این است که نه مجاهدین کسی را دردرون مناسبات خود زندانی کرده و نه کسی را اعدام کرده اند. حتی یک
مورد از پاسداران و نفوذیهای دشمن که گاه چند تن از مجاهدین را به قتل رسانده اند پس از آنکه توسط مجاهدین
بازداشت شده اند, اعدام نشده اند.
گزارشهای مفصل مدیریت ضداطلاعات ارتش آزادیبخش ملی ایران )مندرج در نشریات مجاهد شماره 380 مورخ
11 اسفند 76 و مجاهد شماره 592 مورخ 11 تیر 81 ( از 70 عامل نفوذی رژیم آخوندی نام برده اند و همچنین اسامی
23 تن از مجاهدین را که به دست آنان به شهادت رسیده اند درج کرده اند. این اطلاعیه ها همچنین تصریح می کنند
که صدها تن دیگر از مجاهدین و هوادارانشان در داخل ایران براثرکارهای این نفوذیها دستگیر یا اعدام شده اند. برخی
از این نفوذیها به گفته خودشان در شکنجه مجاهدین شرکت داشته اند و برخی درعملیات تروریستی علیه مجاهدین
در کشورهای دیگر شرکت نموده بودند که اسناد آن تماما موجود است.
تردیدی نیست که هر دادگاه عادلانه‌یی در هر کجای جهان این جاسوسان و تروریستها را مشمول مجازات سنگین
مینمود. اما مأموران فوق، پس از خاتمه تحقیقات اخراج و از هر طریقی که به ارتش آزادیبخش ملی آمده بودند
بازگردانده شدند.


=== انفجار حرم امام رضا ===
=== انفجار حرم امام رضا ===
خط ۷۵: خط ۹۸:


=== طلاق اجباری ===
=== طلاق اجباری ===
سال « 1991 طلاقهای اجباری وارد سازمان شد. همه زوجها از هم جدا شدند و ازدواج ممنوع شد.
سپس به تنها حلقه وصل زوجها یعنی فرزندان پرداخته شد آنها را از پدر و مادر جدا کردند و به این
.» ترتیب وقتی از خانه هایشان جدا بودند میبایست که خود را فقط روی فعالیت سازمان متمرکز کنند
اگر روزنامه های رژیم, اظهارات مقامات و عوامل رژیم در داخل و خارج ایران را طی 12 سال گذشته
نگاه کنید, هزاران بار به جملاتی مشابه جملات فوق بر میخورید. رژیم آخوندی با طرح این دعاوی
میخواهد با یک تیر دو نشان بزند:
یکی در درون جامعه ایران این طرز تفکر را القا کند که مجاهدین علیه مناسبات و ارزشهای خانوادگی
هستند و چنانچه رژیم کنونی سقوط کند و کار دست این مقاومت بیفتد دست به انحلال خانواده خواهد
زد و دیگری و مهمتر اینکه در کشورهای غربی این تلقی را ایجاد کند که مجاهدین و مقاومت ایران
عناصری بی عاطفه, خشک, خشن و یک فرقه درون گرا میباشند آخوند ها البته تلاش میکنند اصل
مبارزه و مقاومت برای آزادی را هم عملکرد یک سکت سادیست خشونت طلب قلمداد کنند که گوئیا
شکنجه و زندان و تیرباران و حلق آویز شدن را بدلایل نامعلوم بر زندگی آرام و مسالمت آمیز در کنار
همسر و فرزندان, ترجیح میدهد.


=== سرکوب اعضاء ===
=== سرکوب اعضاء ===
متهم کردن مجاهدین به بدرفتاری یا شکنجه و اعدام اعضای خود که از ابتدا یکی از مبانی استراتژی جمهوری اسلامی برای تکفیر سیاسی مجاهدین بود.
جمشید تفریشی در فصل ۲ کتاب خاطراتش می‌نویسد: خواجه نوری (مامور لابی جمهوری اسلامی در امریکا) گفت: «شما باید به کاپیتورن (گزارشگر ویژه وقت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران) بگویید که مخالف رژیم هستید و در زندانهای رژیم بوده اید ولی مخالف سازمان هم هستید و زمانی که نخواستید با سازمان همکاری کنید شما را زندان کردند و شکنجه روحی و روانی کردند.» وقتی به او گفتم حداقل خود ما که می دانیم سازمان نه زندانی دارد و نه کسی را شکنجه روحی و جسمی کرده، چطور می توانیم قبول کنیم که کاپیتورن هم این را باور کند؟
تفریشی ادامه میدهد:«خواجه نوری جواب داد: «وقتی همه » یکصدا بگویید که سازمان زندان دارد و شما را آزار و اذیت کرده، کاپیتورن چاره ای جز باور کردن ندارد.
با این شهادتها ما به سه هدف نزدیک میشویم: اول این که به کاپیتورن می‌قبولانید که مخالفان رژیم هستید،
دوم این که با بدنام کردن سازمان برای خودتان وجهه ای به دست می آورید،
سوم این که در مجامع بین المللی به عنوان نیروهای دمکرات که هم مخالف رژیم هستید و هم سازمان, شناسایی می
شوید و روی شما حساب باز می کنند.»


=== کردکشی ===
=== کردکشی ===
خلیل الدلیمی رئیس هیات دفاع از صدام حسین در مصاحبه با شبکه ماهواره ای ابوظبی: «..... حکومت ایران مبلغ ۲۰ میلیون دلار به هیئت دفاع در عمان و مبلغ صد میلیون دلار به بخشی از هیئت دفاع در پاریس پیشنهاد کرده است تا در مورد قضیه حلبچه صحبت نکنند و بمباران شیمیایی این شهر را به گردن مجاهدین خلق بیندازند».<ref>روزنامه العراق الیوم مستقل ۲۱ فوریه ۲۰۰۶</ref>
خلیل الدلیمی رئیس هیات دفاع از صدام حسین در مصاحبه با شبکه ماهواره ای ابوظبی گفت: «..... حکومت ایران مبلغ ۲۰ میلیون دلار به هیئت دفاع در عمان و مبلغ صد میلیون دلار به بخشی از هیئت دفاع در پاریس پیشنهاد کرده است تا در مورد قضیه حلبچه صحبت نکنند و بمباران شیمیایی این شهر را به گردن مجاهدین خلق بیندازند».<ref>روزنامه العراق الیوم مستقل ۲۱ فوریه ۲۰۰۶</ref>


== شیطان سازی علیه مسعود رجوی ==
== شیطان سازی علیه مسعود رجوی ==
ترور شخصيت يك تاكتيك شناخت ه شده در دنياي سياست است كه شديدًا مورد انزجار افكار عمومي م ي باشد. اما در طول
ترور شخصيت يك تاكتيك شناخته شده در دنيای سياست است كه شديدًا مورد انزجار افكار عمومی می باشد. اما در طول تاريخ، اين حربه بارها مورد استفاده قرار گرفته است . نوع افراطی آن در تاريخ معاصر آمريكا، مك كارتيسم می باشد كه در زمان خود مورد نكوهش افكار عمومی و همهٌ جناحهای سياسی اعم از دموكرات و جمهوريخواه بو د . در آن دوران، اتهام‌هايی بدون سند و دليل عليه شخصيتهای مختلف مطرح می شد تا با ايجاد فضای تبليغاتی منفی، آنان را بی اعتبار سازند . اين موج، حتی جامعهٌ هنرمندان و شخصيتهای اجتماعی را نيز د ر بر می گرفت. افترا، تحريف، جعل و سفسطه، جز ء لاينفك ترور شخصيت می باشد. گوبلز، وزير تبليغات هيتلر، معتقد بود دروغ هرچه بزرگتر باشد باوركردنی تر است . ماكياوليسم نيز معتقد است برای رسيدن به هدف، هر وسيله يی مشروع می باشد. استفاده از اين دو شيوه برای ترور شخصيت، امر رايجی است. گزارش وزارت خارجه در مورد مجاهدين، يك نمونهٌ روشن از ترور شخصيت است . در فصلهای پيشين دعاوی و اتهام‌های وزارت خارجه عليه مجاهدين و مقاومت ايران، به تفصيل مورد بحث و بررسی قرار گرفت . ولی موضوعی كه در تمام گزارش و در مباحث مختلف به آن پرداخته شده است، استفاده از تاكتيك ترور شخصيت در مورد آقای مسعود رجوی، مسئول شورای ملی مقاومت ايران است.
 
کمتر اتهامی است که در این گزارش به وی زده نشده باشد: «کیش شخصیت»، «رهبر مورد پرستش»، «متد دیکتاتور مآبانه»، خواستار «کنترل کامل»، «شیوه اتو کراتیک»، «کنترل کامل بر مجاهدین از سال ۱۳۵۴»، «بعد از آزادی از زندان وی یک رهبری جدید را از میان هم زندانیانش برگزید». «به طور یک‌جانبه شورای مرکزی مجاهدین را منحل نمود و شخصاٌ یک شورای ۵۰۰ نفره انتخاب کرد»، «تصمیم یک جانبه به اتحاد با عراق» گرفت. «مجاهدین را در هسته‌های جداگانه سازماندهی کرد که تنها پاسخگوی فرامین وی یا منصوبینش باشند» «امروزه نیز فرامین خودکامه وی، بدون حسابرسی به نظر می‌رسد»، تحت رهبری وی مجاهدین «کنترل کامل» روی شورای ملی مقاومت داشته و «تصمیم می‌گیرند که چه کسی می‌تواند بپیوندد و به چه کسی حق رای داده شود»، «زوجها مجبور به جدایی می‌شدند چون مردم باید فقط به مسعود و مریم رجوی عشضق بورزند»، و...
 
متد » ٢ ،« رهبر مورد پرست ش » ١،« كيش شخصي ت » : كمتر اتهامي است كه در اين گزارش به وي زده نشده باش د
 
بعد از » ٦،« كنترل كامل بر مجاهدين از سا ل ٥٤ » ٥ ،« شيوهٌ اتوكراتيك » ٤،« كنترل كام ل » ٣ خواستار ،« ديكتاتورمآبانه
 
به طور يك جانبه شوراي مركزي مجاهدين را » ٧،« آزادي از زندان وي يك رهبري جديد را از ميان ه م زندانيانش برگزيد
 
مجاهدين را در » گرفت ، ٩ « تصميم يك جانبه به اتحاد با عراق » ٨،« منحل نمود و شخصًا يك شوراي ٥٠٠ نفره انتخاب كرد


تاريخ، اين حربه بارها مورد استفاده قرار گرفته اس ت . نوع افراطي آن در تاريخ معاصر آمريكا، م ك كارتيسم مي باشد كه در
امروزه نيز فرامين خودكامهٌ » ١٠،« هسته هاي جداگانه سازماندهي كرد كه تنها پاسخگوي فرامين وي يا منصوبينش باشن د


زمان خود مورد نكوهش افكار عمومي و همهٌ جناحهاي سياسي اعم از دموكرات و جمهوريخواه بو د . در آن دوران، اتهامهايي
روي شوراي ملي مقاومت داشته و « كنترل كام ل » ١١ تحت رهبري وي مجاهدين ،« وي، بدون حسابرسي ب ه نظر مي رسد


بدون سند و دليل عليه شخصيتهاي مختلف مطرح م ي شد تا با ايجاد فضاي تبليغاتي منفي، آنان را ب ي اعتبار سازند . اين موج،
زوجها مجبور به جدايي مي شدند » ١٢،« تصميم مي گيرند كه چه كسي مي تواند بپيوندد و به چه كسي حق رأي داده شود »


حتي جامعهٌ هنرمندان و شخصيتهاي اجتماعي را نيز د ر بر مي گرفت. افترا، تحريف، جعل و سفسطه، جز ء لاينفك ترور
١٣ و ليست اين اتهامها ادامه دارد. ،« چون مردم بايد فقط به مسعود و مريم رجوي عشق بورزند


شخصيت مي باشد. گوبلز، وزير تبليغات هيتلر، معتقد بود دروغ هرچه بزرگتر باشد باوركردن ي تر است . ماكياوليسم نيز معتقد
در اين جا هدف، حمايت از شخص رجوي نيست، چرا كه پروندهٌ رجوي طي سه دهه مبارزه با ديكتاتوري شاه و ديكتاتوري


است براي رسيدن ب ههدف، هر وسيله يي مشروع مي باشد. استفاده از اين دو شيوه براي ترور شخصيت، امر رايجي است.
مذهبي  تروريستي آخوندها، براي همه روشن است و تا آ ن جا كه به اتهامهاي فوق نيز برم ي گردد، در فصلهاي قبل


گزارش وزارت خارجه در مورد مجاهدين، يك نمونهٌ روشن از ترور شخصيت اس ت . در فصلهاي پيشين دعاوي و اتهامهاي
به تفصيل به آنها پاسخ داده شده است؛ بلكه هدف بازگو كردن يك حقيقت و افشاي كساني است كه براي رسيدن به مقاصد


وزارت خارجه عليه مجاهدين و مقاومت ايران، ب ه تفصيل مورد بحث و بررسي قرار گرف ت . ولي موضوعي كه در تمام گزارش و
سياسيشان، از هيچ شيو ه يي رويگردان نيستند . در حالي كه بخش قابل توجهي از اتهامها متوجه آقاي رجوي، به عنوان مسئول


در مباحث مختلف به آن پرداخته شده است، استفاده از تاكتيك ترور شخصيت در مورد آقاي مسعود رجوي، مسئول شوراي
شوراي ملي مقاومت م ي باشد، نويسندگان گزارش لازم نديد ه اند كه در مورد آنها حتي ي ك سؤال از نمايندگان و اعضاي شوراي


ملي مقاومت ايران است.
ملي مقاومت بنمايند.


متد » ٢ ،« رهبر مورد پرست ش » ١،« كيش شخصي ت » : كمتر اتهامي است كه در اين گزارش به وي زده نشده باش د
متد » ٢ ،« رهبر مورد پرست ش » ١،« كيش شخصي ت » : كمتر اتهامي است كه در اين گزارش به وي زده نشده باش د