عارف قزوینی: تفاوت میان نسخه‌ها

۱٬۰۰۲ بایت اضافه‌شده ،  ‏۲۶ ژانویهٔ ۲۰۲۰
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۶۵: خط ۶۵:


== آثار هنری ==
== آثار هنری ==
[[پرونده:عارف در زمان مشروطه.JPG|جایگزین=همدان ۱۳۱۱، منزل دکتر بدیع‌الحکما ـ خیابان بین‌النهرین از راست: عارف قزوینی، دکتر بدیع‌الحکما، جلال‌الدین کیهان (جنرال کنسول ایران در بمبئی)، مریم بدیع دختر بدیع‌الحکما، ناشناس، مُنور بدیع همسر بدیع‌الحکما.|بندانگشتی|همدان ۱۳۱۱، منزل دکتر بدیع‌الحکما ـ خیابان بین‌النهرین                              از راست: عارف قزوینی، دکتر بدیع‌الحکما، جلال‌الدین کیهان (جنرال کنسول ایران در بمبئی)، مریم بدیع دختر بدیع‌الحکما، ناشناس، مُنور بدیع همسر بدیع‌الحکما. ]]
از عارف بیست و چهار تصنیف و چند مارش و سرود به‌جای مانده‌است که اشعار آن‌ها در دیوانش به چاپ رسیده، تصنیف ”آواز بهاری” را او در سال ۱۲۸۶ شمسی ساخته و به‌واسطه‌ی عشق و علاقه‌ای که حیدر عمو اوغلی به آن آهنگ داشت، آن را به نام وی کرد.
از عارف بیست و چهار تصنیف و چند مارش و سرود به‌جای مانده‌است که اشعار آن‌ها در دیوانش به چاپ رسیده، تصنیف ”آواز بهاری” را او در سال ۱۲۸۶ شمسی ساخته و به‌واسطه‌ی عشق و علاقه‌ای که حیدر عمو اوغلی به آن آهنگ داشت، آن را به نام وی کرد.


خط ۲۳۴: خط ۲۳۵:


=== محبوبیت عارف فزوینی و اشعارش ===
=== محبوبیت عارف فزوینی و اشعارش ===
[[پرونده:عارف2.jpg|جایگزین=عارف قزوینی|بندانگشتی|عارف قزوینی]]
همزمان با عارف شاعران  دیگری هم بودند که برخی از آن‌ها حتی توانایی های شاعرانه بیشتری داشته و هوادار مشروطه نیز بوده‌اند اما هیچ کدامشان از نظر وجاهت ملی به پای عارف نرسیده اند.
همزمان با عارف شاعران  دیگری هم بودند که برخی از آن‌ها حتی توانایی های شاعرانه بیشتری داشته و هوادار مشروطه نیز بوده‌اند اما هیچ کدامشان از نظر وجاهت ملی به پای عارف نرسیده اند.


۵٬۹۴۶

ویرایش