ایران‌پدیا:تأییدپذیری: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
جز (۱ نسخه واردشده)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۶: خط ۱۶:
=== مسئولیت ارائه منبع ===
=== مسئولیت ارائه منبع ===
{{میان‌بر|اپ:اثباتش کنید}}
{{میان‌بر|اپ:اثباتش کنید}}
'''مسئولیت ارائه مدرک با ویرایشگری است که مطلب را اضافه می‌کند یا بازیابی می‌کند.''' هر محتوایی که فاقد منبع است ممکن است حذف شود. اینکه به چه سرعت این کار باید انجام شود بستگی به محتوا و وضعیت کلی مقاله دارد. برخی ویرایشگران ممکن است به شما اعتراض کند که چرا بدون اینکه به آن‌ها فرصت منبع گذاشتن بدهید مطالب را حذف کردید. [[ایران‌پدیا:سیاست ویرایش#نگهداشتن|بهترین راه آن است]] که در حد معقولی تلاش کنید تا خودتان منابعی را پیدا کنید و به مقاله اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که ''هیچ'' محتوای بدون منبع (یا دارای منبع ضعیف) را در مقاله‌هایی که ممکن است بر اعتبار [[ایران‌پدیا:زندگی‌نامه زندگان|افراد زنده]] لطمه بزنند باقی نگذارید.
'''مسئولیت ارائه مدرک با ویرایشگری است که مطلب را اضافه می‌کند یا بازیابی می‌کند.''' هر محتوایی که فاقد منبع است ممکن است حذف شود. اینکه به چه سرعت این کار باید انجام شود بستگی به محتوا و وضعیت کلی مقاله دارد. برخی ویرایشگران ممکن است به شما اعتراض کند که چرا بدون اینکه به آن‌ها فرصت منبع گذاشتن بدهید مطالب را حذف کردید. [[ایران‌پدیا:سیاست ویرایش#نگهداشتن|بهترین راه آن است]] که در حد معقولی تلاش کنید تا خودتان منابعی را پیدا کنید و به مقاله اضافه کنید.  


== منابع معتبر ==
== منابع معتبر ==
خط ۳۹: خط ۳۹:


این سیاست هم‌چنین به صفحه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی نظیر [[فیس‌بوک]] یا [[توییتر]] هم اعمال می‌شود.
این سیاست هم‌چنین به صفحه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی نظیر [[فیس‌بوک]] یا [[توییتر]] هم اعمال می‌شود.
=== ایران‌پدیا و وب‌گاه‌های مبتنی بر آن ===
{{میانبر|اپ:ارجاع چرخشی|اپ:ایران‌پدیا منبع نیست}}
مقاله‌های ایران‌پدیا، یا وبگاه‌هایی که آینه ایران‌پدیا هستند نباید به عنوان منبع استفاده شوند، چنین کاری باعث منبع دادن به خود می‌شود. هم‌چنین منابعی که از محتوای ایران‌پدیا استفاده می‌کنند، نمی‌توانند منبعی برای مطالب ایران‌پدیا استفاده باشند، چون چنین کاری باعث ''[[ارجاع چرخشی]]'' می‌شود. ایران‌پدیا را می‌توان با احتیاط به عنوان منبعی دست اول در مطالب مرتبط با خودش (مثلاً در مقالهٔ مرتبط با ایران‌پدیا) استفاده کرد.


== در دسترس بودن ==
== در دسترس بودن ==