کاربر:Ehsan/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
ایجاد صفحه وکمی کار
بدون خلاصۀ ویرایش
(ایجاد صفحه وکمی کار)
خط ۱: خط ۱:
== تولد و جوانی ==
مسعود رجوی در سال‌ ۱۳۲۷ در شهر طبس واقع در استان خراسان به‌دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته حقوق سیاسی دانشگاه تهران  است. مسعود رجوی دارای چهار برادر است که در فرانسه، سوییس، انگلیس و بلژیک تحصیلات عالیه‌ی خود را گذرانده‌اند. بزرگترین برادر او کاظم، در ۴ اردیبهشت ۱۳۶۹ ،در سوئیس در شهر ژنو ترور شد.دو مأمور سرویس مخفی جمهوری اسلامی از طرف«شاتلن» قاضی سوئیسی تحت تعقیب قرار گرفتند. <ref>[https://www.mojahedin.org/news/137343/post_gallery.html وبسایت مجاهدین خلق-دکترکاظم رجوی]</ref>


منیره تنها خواهر مسعود رجوی، در سال‌ ۱۳۶۷ بعد‌از ۶ سال زندان،  در‌حالی که کودکان خردسالش هم، چند‌سال با خود او زندانی  بودند، اعدام شد. اصغر ناظمی، همسر منیره رجوی، نیز دو‌سال قبل از آن تیرباران شده بود. پدر و مادر پیر مسعود رجوی نیز در سال‌  ۱۳۶۰ توسط رژیم خمینی دستگیر و زندانی شدند. اشرف، همسر مسعود رجوی، که از مجاهدین زندانی در زمان شاه بود و در تابستان ۱۳۵۸  با او ازدواج کرده بود نیز در بهمن ۱۳۶۰ در یک خانه تیمی پس از چند ساعت درگیری  به همراه تعداددیگری از مجاهدین جان باختند.


== عضویت در سازمان مجاهدین ==
مسعود رجوی در دوران دبیرستان، به آیت‌الله طالقانی و نهضت آزادی بازرگان علاقه داشت. او در دوران دانشگاه با مجاهدین آشنا شد و در سال ۱۳۴۶ به‌عضویت این سازمان درآمد. او در همین دوران با بنیانگذار سازمان مجاهدین، محمد حنیف‌نژاد آشنا شد. محمد حنیف‌نژاد وی را وارد گروه تدوین ایدئولوژی نمود. او بهمراه بنیانگذار مجاهدین  مشغول تدوین ایدئولوژی سازمان مجاهدین شد. او پس از مدتی به عضویت مرکزیت سازمان مجاهدین خلق درآمد.


== دستگیری مسعود رجوی ==
مسعود رجوی در سال ۱۳۵۰ دستگیر


== ضربه اپورتونیستی ونقش مسعود رجوی در بازسازی سازمان مجاهدین ==


== آزادی از زندان شاه ==


== مسعود رجوی از سالهای ۵۷ تا ۶۰ ==


== کلاس‌های تبیین ==


== کاندیداتوری مسعود رجوی برای ریاست جمهوری ==


== سخنراانی مسعود رجوی در امجدیه ==


== تشکیل شورای ملی مقاومت ==
== پرواز مسعود رجوی از ایران به فرانسه ==
== انقلاب ایدئولوژیک ==
== انتقال از فرانسه به عراق ==
== نقش کنونی مسعود رجوی ==




منوی ناوبری