طرح ده ماده‌ای مریم رجوی برای ایران فردا: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۷۹: خط ۲۷۹:
این در حالی است که به ازای مجموع هزینه های تحمیل شده بر اثر تحریم ها، ظرفیت غنی سازی به دست آمده در زمان احمدی نژاد، توان تولید کمتر از “یک هفتصدم” از مجموع تولید سالانه برق مورد نیاز ایران را داشته است.<ref>[http://mihantv.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%86/ تاکید خامنه‌ای بر هزینه‌های سنگین هسته‌ای - سایت تلویزیون میهن]</ref>  
این در حالی است که به ازای مجموع هزینه های تحمیل شده بر اثر تحریم ها، ظرفیت غنی سازی به دست آمده در زمان احمدی نژاد، توان تولید کمتر از “یک هفتصدم” از مجموع تولید سالانه برق مورد نیاز ایران را داشته است.<ref>[http://mihantv.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%86/ تاکید خامنه‌ای بر هزینه‌های سنگین هسته‌ای - سایت تلویزیون میهن]</ref>  


در زمان شاه پروژه‌ی نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد. پس از پیروزی انقلاب ضد سلطنتی در سال۱۳۵۷ کشورهای غربی ساخت این نیروگاه را متوقف کردند. در داخل کشور نیز مقالاتی در مخالفت با انرژی هسته ای نوشته می شد. برای مثال در ۲۶ خرداد سال ۱۳۵۸ مقاله‌ای با عنوان ''نیروگاه‌های هسته‌ای: خیانت به خلق ما'' در روزنامه جمهوری اسلامی چاپ شد. در پی طولانی شدن جنگ، هاشمی رفسنجانی به عملی کردن ایده‌ی بمب اتمی پرداخت. در زمان ریاست‌جمهوری علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی این پروژه آغاز شد. او می گوید:‌«بخشی از فعالیت‌های هسته‌یی را زمانی انجام دادیم که هنوز در جنگ بودیم و عراق به نزدیک‌های غنی‌‌سازی رسیده بود که اسراییل همه آنها را منهدم کرد».(سایت حکومتی انتخاب ۱۱آبان۱۳۹۴به‌نقل از مصاحب رفسنجانی با پایگاه خبری امید هسته‌یی ایرانیان)  
در زمان شاه پروژه‌ی نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد. پس از پیروزی انقلاب ضد سلطنتی در سال۱۳۵۷ کشورهای غربی ساخت این نیروگاه را متوقف کردند. در داخل کشور نیز مقالاتی در مخالفت با انرژی هسته ای نوشته می شد. برای مثال در ۲۶ خرداد سال ۱۳۵۸ مقاله‌ای با عنوان ''نیروگاه‌های هسته‌ای: خیانت به خلق ما'' در روزنامه جمهوری اسلامی چاپ شد. در پی طولانی شدن جنگ، هاشمی رفسنجانی به عملی کردن ایده‌ی بمب اتمی پرداخت. در زمان ریاست‌جمهوری علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی این پروژه آغاز شد. او می گوید:‌«بخشی از فعالیت‌های هسته‌یی را زمانی انجام دادیم که هنوز در جنگ بودیم و عراق به نزدیک‌های غنی‌‌سازی رسیده بود که اسراییل همه آنها را منهدم کرد».(سایت حکومتی انتخاب ۱۱آبان۱۳۹۴به‌نقل از مصاحبه‌ی رفسنجانی با پایگاه خبری امید هسته‌یی ایرانیان)  
 
روزنامه حکومتی اعتماد از خاطرات هسته‌یی‌ هاشمی رفسنجانی روایت کرد و گزیده سخنان وی را این چنین نوشت: «می‌خواستم عبدالقادرخان را ببینم اما نشد پس از جنگ اولین غنی‌سازی‌ در امیرآباد با همان چیزهایی که از پاکستان گرفته بودیم انجام شد. پاکستانی‌ها ۴هزار سانتریفوژ دست‌دوم نسل اول را با مقداری نقشه به ما دادند. در مسیر دماوند کارگاهی ساختیم که نخستین آزمایش‌های هسته‌‌یی ما در آنجا انجام شد. قرار بود در الموت قزوین آب سنگین را بسازیم، تونل هم بزنیم و زیر کوه بسازیم که محفوظ باشد اما دولت من تمام شد در زمان جنگ، مخصوصاً وقتی عراق به بمباران مراکز تولید برق در ایران روی آورد، ما هم تصمیم گرفتیم برای تأمین برق در آینده جهت تولید آن در نیروگاه هسته‌یی اقدام کنیم عراق به نزدیکی‌های غنی‌‌سازی رسیده بود که اسراییل همه آنها را منهدم کرد پیش از اسراییل در مهر ۵۹، نیروی هوایی ما تأسیسات اتمی اوسیراک عراق را نابود کرده بود. ١۴شهریور ١٣۶١یک جلسه مشورتی با حضور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت داشتیم که یک واحد نیروگاه بو شهر راه بیفتد. در زمان شاه کیک زرد را از آفریقای جنوبی خریده و یک مقدارش را آورده بودند که من ٢٠٠تن به خریدمان اضافه کردم و چیزی حدود ٧٠٠تن را آوردیم. ما اورانیوم نداشتیم، رفتیم سراغ کشف معدن اورانیوم در ساغند که البته معدن کم‌ظرفیتی بود. چینی‌ها برای ما در ساغند، چاه‌های بسیار عمیقی زدند تا به اورانیوم برسیم علی لاریجانی داشت در مذاکرات نتیجه می‌گرفت که عوض شد...».(سایت حکومتی امید ملی ایرانیان ـ ۴آبان۱۳۹۴)
 
پروژه‌ی بمب سازی جمهوری اسلامی در حالی پیش رفت که شوارای ملی مقاومت برای اولین بار این پروژه را افشا کرد. 
 
قابل یادآوری است که ۲سایت اصلی رژیم یعنی سایت نطنز و اراک که از سالها پیش توسط رژیم مخفی شده بود، در تابستان سال ۸۱ توسط شورای ملی مقاومت ایران(اطلاعیه کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک) برملا گردید و از آن پس بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیتهای غیرقانونی این رژیم را زیرنظر گرفت.
 
در نیمه آذر سال ۸۲ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اذعان کرد که بدون روشنگریهای مقاومت ایران،جامعه بین‌المللی به این پنهان‌کاریها آگاه نمی‌شد. سخنگوی آژانس گفت: «ایران در حال انجام آزمایشهای متعددی بود. آنها به‌عنوان مثال تنها چیزی کمتر از یک گرم پلوتونیوم را به‌دست آورده بودند و از چند دستگاه سانتریفوژ استفاده می‌کردند. برای بازرسان، بدون این‌که اطلاعاتی در این مورد داشته باشند، کشف این آزمایشها ساده نبود، چرا که ایران کشور بسیار بزرگی است و هرقدر هم کار بازرسی دقیق انجام می‌شد، لزوما نمی‌شد انتظار داشت که این موارد کشف شوند. ما به اطلاعات نیاز داشتیم و در نهایت از طریق یک گروه مخالف ایرانی، که به‌عنوان مثال در مورد تجهیزات نطنز و اراک اطلاعات دادند، این اطلاعات را به‌دست آوردیم. از ماه اوت بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با دنبال‌کردن این اطلاعات گام‌به‌گام پیش رفت و در مورد یافته‌ها از ایران توضیح خواست و جزء جزء این معما را کشف کرد».(بی.بی.سی ۱۵آذر ۸۲)
 
مریم رجوی درئیس‌جمهور برگزید مقاومت، '''مریم رجوی'''، در رابطه با اهمیت افشاگری پروژه های اتمی رژیم توسط مقاومت میگوید: «افشاگری سایت‌های پنهان اتمی رژیم تنها «با تلاش و خطرپذیری اعضای این مقاومت بود و در حالی‌ انجام گرفت که هیچ دولتی در جهان، حتی نتوانسته بود از آن مطلع شود».
 
در ماده‌ی دهم برنامه‌ی ده ماده‌ای مریم رجوی به ایرانی عاری از سلاح های کشتار جمعی نیز اشاره شده است. این در حالی است که جمهوری اسلامی در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن همواره به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی دست زده و جنایات ضد انسانی بسیاری مرتکب شده است. 
    
    
{{پانویس|۲}}
{{پانویس|۲}}
۱۵۵

ویرایش

منوی ناوبری