گردهمایی سالانه مجاهدین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۵۳۳: خط ۵۳۳:
خبرگزاریها و روزنامه‌های حکومتی، رجانیوز اول تیر۱۳۹۰، خبرگزاری فارس ۳۰خرداد۱۳۹۰، خبرگزاری ایرنا  ۳۱خرداد۱۳۹۰، کیهان  ۳۰خرداد ۱۳۹۰ روزنامه رسالت  ۳۱خرداد۱۳۹۰، باشگاه خبرنگاران ۴تیر۱۳۹۰، خبرگزاری برنا ۲۹خرداد۱۳۹۰، خبرگزاری فارس ۳۱خرداد۱۳۹۰، خبرگزاری ایسنا ۳۱خرداد۱۳۹۰، باشگاه خبرنگاران ۲۹خرداد۱۳۹۰، یالثارات  ۳۱خرداد۱۳۹۰، خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس  ۳۰خرداد۱۳۹۰  نیز به اخبار این گردهمایی پرداختند و آنرا منعکس کردند.
خبرگزاریها و روزنامه‌های حکومتی، رجانیوز اول تیر۱۳۹۰، خبرگزاری فارس ۳۰خرداد۱۳۹۰، خبرگزاری ایرنا  ۳۱خرداد۱۳۹۰، کیهان  ۳۰خرداد ۱۳۹۰ روزنامه رسالت  ۳۱خرداد۱۳۹۰، باشگاه خبرنگاران ۴تیر۱۳۹۰، خبرگزاری برنا ۲۹خرداد۱۳۹۰، خبرگزاری فارس ۳۱خرداد۱۳۹۰، خبرگزاری ایسنا ۳۱خرداد۱۳۹۰، باشگاه خبرنگاران ۲۹خرداد۱۳۹۰، یالثارات  ۳۱خرداد۱۳۹۰، خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس  ۳۰خرداد۱۳۹۰  نیز به اخبار این گردهمایی پرداختند و آنرا منعکس کردند.


== گردهمایی سالانه مجاهدین  ـ  ۱۳۹۱ (۲۲۰۱۱) ==
== گردهمایی سالانه مجاهدین  ـ  ۱۳۹۱ (۲۰۱۱) ==
نهمین گردهمایی سالانه مجاهدین  روز شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ (۲۳ژوئن۲۰۱۲) درسالن ویلپنت پاریس، برگزار شد. در این گردهمایی ۱۱۰ هزار نفر از ایرانیان و هواداران مقاومت ایران در این گردهمایی شرکت کرده بودند.
نهمین گردهمایی سالانه مجاهدین  روز شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ (۲۳ژوئن۲۰۱۲) درسالن ویلپنت پاریس، برگزار شد. در این گردهمایی ۱۱۰ هزار نفر از ایرانیان و هواداران مقاومت ایران در این گردهمایی شرکت کرده بودند.


خط ۵۶۰: خط ۵۶۰:


=== انعکاسات گردهمایی سالانه مجاهدین خلق - ۱۳۹۱ ===
=== انعکاسات گردهمایی سالانه مجاهدین خلق - ۱۳۹۱ ===
خبر گردهمایی مقاومت در سال ۱۳۹۱ در بیشتر خبرگزاریها و تلویزیونهای  معتبر بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله تلویزیونهای کشورهای عربی انعکاس گسترده‌ای یافت از آن جمله می‌توان به خبرگزاری فرانسه، آسوشیتدپرس، رویتر، تلویزیون ها فاکس نیوز، العربیه، الجزیره، یورونیوز، ای بی سی، آسوشیتدپرس، رویتر، رای ( ایتالیا )، تله سود، ای تله، دی آی تی وی،  کانال ۳ فرانسه ، فرانس ۲۴، ال ث ای ، ب اف ام ، تلویزیون سنای فرانسه، مطبوعاتی مانند فیگارو، ژورنال دو دیمانش، واشنگتن پست، شیکاگو تریبیون، السیاسه، اشپیگل و دی سایت  اشاره کرد'''.'''  
خبر گردهمایی مقاومت ایران در سال ۱۳۹۱ در بیشتر خبرگزاریها و تلویزیونهای  معتبر بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله تلویزیونهای کشورهای عربی انعکاس گسترده‌ای یافت از آن جمله می‌توان به خبرگزاری فرانسه، آسوشیتدپرس، رویتر، تلویزیون ها فاکس نیوز، العربیه، الجزیره، یورونیوز، ای بی سی، آسوشیتدپرس، رویتر، رای ( ایتالیا )، تله سود، ای تله، دی آی تی وی،  کانال ۳ فرانسه ، فرانس ۲۴، ال ث ای ، ب اف ام ، تلویزیون سنای فرانسه، مطبوعاتی مانند فیگارو، ژورنال دو دیمانش، واشنگتن پست، شیکاگو تریبیون، السیاسه، اشپیگل و دی سایت  اشاره کرد'''.'''
 
== گردهمایی سالانه مجاهدین  ـ  ۱۳۹۲ (۲۰۱۲) ==
دهمین گردهمایی سالانه مجاهدین و شورای ملی مقاومت با نام « به سوی آزادی» روز شنبه اول تیر۱۳۹۲ ( ۲۲ژوئن ۲۰۱۳) در سالن ویلپنت پاریس برگزار شد. دراین گردهمایی بیش از ۱۰۰ هزار تن از ایرانیان هوادار مقاومت ایران شرکت کرده بودند.
 
 در گردهمایی بزرگ «‌به سوی آزادی » بیش از ۶۰۰ شخصیت سیاسی، پارلمانتر و حقوقدان از ۴۷ کشور و ۵ قاره جهان شرکت کرده بودند.
 
نمایندگان ۴۱ مجلس ملی و سنا و پارلمان اروپا از ۴۰ کشور در ۵ قاره طی بیانیه‌هایی که در این گردهمایی به مریم رجوی اهدا شد حمایت خود را مقاومت ایران اعلام کردند. آنها دربیانیه‌های خود بر این محورها تاکید کردند و دولتها و جامعه بین‌المللی را به اجرای آنها فراخواندند.
 
ـ تامین امنیت ساکنان لیبرتی به عنوان فوری‌ترین مسئله
 
ـ ارجاع پرونده وضعیت حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد
 
ـ حمایت از برنامه ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی برای یک ایران دموکراتیک مبشر جدای دین از دولت، برابری زن و مرد، لغو حکم اعدام و یک ایران غیر اتمی
 
در روزهای بعد از این گردهمایی، کنفرانس پارلمانترها و نمایندگانی از هیاتهای کانادا، استرالیا و اروپایی شرکت کننده در گردهمایی و همچنین کنفرانس عربی اسلامی متشکل از نمایندگان ۲۵ کشور با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در محل اقامت او برگزار شد.
 
در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۲ بیانیه حمایت اکثریت مجلس ملی فرانسه و حمایت بیش از ۱۲ هزار شهردار و منتخب مردم فرانسه ارائه شد.<ref>نشریه مجاهد  مرداد ١٣۹۲، اوت ۲۰۱۳</ref>
 
=== شرایط سیاسی هنگام برگزاری گردهمایی مجاهدین - ۱۳۹۲ ===
گردهمایی سالانه مجاهدین در شرایطی برگزار شد که انتخابات ریاست جمهوری در ایران درخرداد ۱۳۹۲ برگزار شده بود که طی آن حسن روحانی به ریاست جمهوری برگزیده شد. در همان روز اعلام نتایج انتخابات در ایران قرارگاه لیبرتی در عراق محل استقرار اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران با موشک مورد هدف قرار گرفت که دو تن از مجاهدین جان باختند.
 
=== شخصیتهای  شرکت کننده در گردهمایی  سالانه مجاهدین - ۱۳۹۲ ===
در گردهمایی سالانه مجاهدین در سال ۱۳۹۲ بیش از۶۰۰شخصیت سیاسی، قانونگزار، حقوقدان، با تمایلات مختلف سیاسی از ۴۷کشور از ۵ قاره جهان شرکت کردند.
 
در این گردهمایی عظیم که هفت ساعت به طول انجامید، دهها شخصیت برجسته به نمایندگی از هیأتهای شرکت کننده در گردهمایی سخنرانی کردند. اعلام حمایت اکثریت مجالس قانونگذاری و بیانیه های حمایت گروههای پارلمانی از ۴۰کشور از ۵قاره و اعلام حمایت۱۲۵۰۰شهردار فرانسوی در حمایت از مقاومت ایران و ساکنان اشرف و لیبرتی، از دیگر بخشهای گردهمایی ویلپنت بود.
 
دراین گردهمایی ژنرال جورج کیسی که به عنوان رئیس ستاد ارتش آمریکا از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ خدمت کرده و ژنرال فرمانده نیروهای چند ملیتی در عراق از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ بوده است نیز شرکت و سخنرانی کرد.
 
این گردهمایی همچنین شاهد حضور و سخنرانی برخی ژنرالهای ارشد نیروهای مسلح آمریکا بود، از جمله میتوان از:
 
 ارتشبد هیو شلتون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا ۱۹۹۷ ـ ۲۰۰۱،دارای نشان افتخار و مدال طلای خدمات برجسته از کنگره ایالات متحده
 
ارتشبد جیمز تری کانوی، فرمانده نیروی تفنگداران دریایی آمریکا ۲۰۰۶- ۲۰۱۰
 
ارتشبد چاک والد، جانشین پیشین فرماندهی عالی ایالات متحده در اروپا
 
سرهنگ وسلی مارتین ، سرهنگ مک گلاسکی، سرهنگ تام کنتول و سرهنگ بری جانسون نام برد.
 
سخنرانان این گردهمایی بزرگ عبارت بودند از:
 
آمریکا: رودی جولیانی، ژنرال جیمز جونزمشاور امنیت ملی پرزیدنت اوباما (۲۰۱۱)، نیوت گینگریچ رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا وکاندیدای ریاست جمهوری آمریکا(۲۰۱۲ )،  اد رندل رئیس حزب دموکرات (۲۰۰۱- ۱۹۹۹) و فرماندار پنسیلوانیا (۲۰۱۱-۲۰۰۲), یک هیأت از کنگره آمریکا شامل تد پو، شیلا جکسون لی، ویلیام لیسی کلی، روبرت فیلنر، تام ریچ،  ژنرال هیو شلتون، لوئیس فری رئیس اف.بی.آی (۲۰۰۱-۱۹۹۳)، بیل ریچاردسون، جان بولتون، دنیس هسترت، مایکل‌موکیزی، سفیر میچل ریس، رابرت توریسلی، رابرت جوزف، پاتریک کندی، سفیر فیلیپ کراولی، شماری از فرماندهان سابق نظامی شامل ژنرال هیو شلتون؛ ژنرال جرج کیسی، ژنرال چاک والد، ژنرال جیمز کانوی، سرهنگ وسلی مارتین، سرهنگ مک گلاسکی، سرهنگ توماس کانتول و سرهنگ بری جانسون، فرانسیس تاونزند، سفیر مارک گینزبرگ، پورتر گاس مدیر سابق سازمان اطلاعات آمریکا.
 
از پارلمان اروپا: آلخو ویدال کوادراس، اولدریچ ولاساک، استرون استیونسون.
 
از فرانسه: میشل آلیو ماری، ژان پیر بکه، دومینیک لوفور، ژان فرانسوا لوگاره، خانم نلی رولان ایری بری،  اوود دوتوئن
 
از انگلستان: دیوید ایمس نماینده مجلس عوام به نمایندگی یک هیأت عالیرتبه از نمایندگان مجلسین انگلستان و حقوقدانان و فعالان سیاسی، حقوق بشری برجسته این کشور
 
از آلمان، پروفسور ریتا زوسموت، هورست تلچیک،
 
از ایتالیا : جولیو ماریا ترزی، الساندرو پاگانو،
 
از اسپانیا: خوسه  لوئیس رودریگرز زاپاترو نخست وزیر سابق، سناتور خوسه ماریا چیکیو
 
 از کشورهای نوردیک: گیر هارده نخست وزیر سابق ایسلند،
 
از ایرلند، جیمز بنان
 
 از کلمبیا، اینگرید بتانکورد کاندیدای سابق ریاست جمهوری
 
 از کانادا: راس هیبرت نماینده پارلمان،
 
از جمهوری چک: سناتور یارومیر اشتتینا، عضو کمیسیون خارجی
 
 از رومانی: رومئو نیکوارا عضو کمیسیون خارجه پارلمان
 
 از الجزایر: سید احمد غزالی نخست وزیر سابق
 
 از فلسطین: نجات بوبکر عضو پارلمان فلسطین
 
 از سوریه: مثقال البطیش سرتیپ ستاد ارتش آزاد سوریه
 
 از اردن: محمد الحاج نماینده مجلس اردن
 
 از مصر: عاطف مخالیف نماینده پارلمان
 
 از استرالیا: پیتر مورفی رئیس کمیته حامیان استرالیایی دموکراسی در ایران<ref> اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ـ اول تیر۱۳۹۲ (۲۲ژوئن۲۰۱۳)
</ref>
 
=== سخنرانی [[مریم رجوی]] در گردهمایی سالانه مجاهدین خلق - ۱۳۹۲ ===
یکی از سخنرانان گردهمایی سالانه مجاهدین [[مریم رجوی]] رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران بود. او نمایش انتخابات را بازنمایی مرحلة سرنگونی رژیم توصیف کردوگفت: «خامنه ای هرچند رفسنجانی، یعنی عامل به قدرت رسیدن‌ خود را نیز حذف کرد، اما سرانجام بین ازسرگیری قیامها از یک طرف و تن‌دادن به روحانی از طرف دیگر، دومی را پذیرفت. درست چند ساعت قبل از اعلام نتایج انتخابات خامنهای برای سرپوش‌گذاشتن بر این شکست به کمپ لیبرتی حمله کرد و با کشتار مجاهدین تلاش کرد به مردمی که مترصد قیام بودند، هشدار بدهد. او در عین‌حال تهدید اصلی تمامیت رژیم را به زبان‌ موشک و کشتار برجسته کرد. رئیس‌جمهور جدید رژیم یک کارگزار پرسابقة امنیتی و ماشین جنگ و سرکوب رژیم است.»
 
مریم‌رجوی‌گفت: « با اینحال،مارئیس‌جمهور جدید آخوندها را فرا‌میخوانیم که به خواستهای مبرم مردم ایران تن بدهد. ما می‌گوییم، بدون آزادی بیان و حقوق بشر، آزادی زندانیان سیاسی و فعالیت احزاب، پایان سیاست تجاوزکارانه رژیم در سوریه و عراق و توقف کامل پروژه تولید بمب اتمی، هیچ چیز در ایران عوض نمی‌شود. پس اکنون این صحنه آزمایش شماست. بفرمایید، اما واقعیت این است که ولی فقیه می داند که هرگونه تغییر جدی در این سیاستها به سرنگونی‌ تمامیت رژیم راه می برد.»
 
مریم رجوی با اشاره به سه حمله مرگبار به پناهندگان بیدفاع در «لیبرتی» گفت: « اولین حملة موشکی رژیم که باعث شهادت هشت مجاهد خلق شد، این واقعیت را برای همة جهان آشکار کرد که زندان‌ لیبرتی به کلی ناامن است و بیخانمانسازی اجباری اشرفیها که با فریبکاری نمایندة ویژه صورت گرفت، انتقال آنها به یک قتلگاه بوده است. در آنموقع، انتظار طبیعی این بود که ملل متحد و دولت آمریکا که نسبت به امنیت و حفاظت مجاهدین در لیبرتی متعهد شده بودند، بلافاصله راهحلی پیدا کنند. به خصوص که گروه تروریستی دست ساز ولایت فقیه در عراق، وعدة تکرار همین حملات را داده بود و دولت عراق در همان زمان به صراحت اعلام کرده بود که امنیت لیبرتی را تأمین نمی‌کند. سفارت آمریکا در بغداد هم پیشبینی کرده بود که این حمله ممکن است تکرار شود. پس همه میدانستند که حملهیی در راه است، اما هیچ اقدام موثری نکردند.»
 
وی درباره دخالتهای تجاوزکارانه رژیم آخوندی در کشورهای منطقه گفت: «رژیم ولایت‌فقیه برای فرار از سرنگونی، به جنگ با مردم سوریه برخاسته است. این جنگ کثیف نه برای حفظ اسد، بلکه برای نجات خامنه ای در تهران است. زیرا این رژیمی است که برای حفظ خود بنیادگرایی و تروریسم را گسترش میدهد، از افغانستان و عراق تا بحرین و یمن.»
 
مریم رجوی گفت: « نتیجه ۳۵سال حاکمیت آخوندها و بیلان آن برای مردم ایران، کشتار و ویرانی، فقر و اعتیاد و گرانی و بیکاری است.. سرنگونی به خودی خود محقق نخواهد شد. سرنگونی، جنبش و مقاومتی را می خواهد با یک تشکیلات منسجم و متحد، با انسانهایی آماده فداکاری، با پشتوانه اجتماعی و مردمی، برخوردار از استقلال مالی، با حضور گسترده زنان در همه پهنه ها و یک آلترناتیو دموکراتیک با اهداف و برنامه روشن .»
 
مریم رجوی ضمن بر شمردن برنامه ده‌ماده‌ای خود برای استقرار دموکراسی و آزادی در ایران تأکید کرد: « حرف ما این نیست که آخوندها بروند تا ما جایگزین آنها شویم، حرف ما این است که رأی و انتخاب و نظر مردم ایران حاکمیت پیدا کند.»<ref>نشریه مجاهد  مرداد ١٣۹۲، اوت ۲۰۱۳</ref>
 
=== انعکاسات گردهمایی سالانه مجاهدین خلق - ۱۳۹۲ ===
گردهمایی سالانه مجاهدین و شورای ملی مقاومت در سال ۱۳۹۲ که به نام « به سوی آزادی» نام‌گذاری شده بود به طور وسیع در سطح رسانه‌های جهان منعکس شد و خبرگزاریهای معتبر بین‌المللی و تلویزیونها و مطبوعات غربی و عربی به دفعات اخبار آنر منتشر کردند .
 
تلویزیون الجزیره کانال انگلیسی درخبرهای متعدد خود در روزهای ۲۲و۲۳ژوئن از گردهمایی پاریس، گزارش کرد:
 
« یکصدهزار ایرانی در پاریس گفتند روحانی مدره نیست.»
* تلویزیون  فاکس نیوز ـ ۲۲  ژوئن ۲۰۱۳
یک اجتماع عظیم از مخالفان ایرانی و حامیان آنها روز شنبه در پاریس گردهم آمدند.
* تلویزیون فاکس نیوز۱تیر۹۲ درگزارشی از گردهمایی مقاومت ایران گفت:  « روزشنبه ۲۲ژوئن در پاریس  یک گردهمایی برای گرامیداشت شهیدان مقاومت ایران در پاریس برگزارشد»
 
* خبرگزاری فرانسوی AFP ۲۲ژوئن
روز شنبه مريم رجوي رئيس‌جمهور شوراي ملي مقاومت ايران (س.ان.ار.ئي.اپوزيسيون در تبعيد) نمايش انتخابات در ايران را محكوم كرد و غربيها را فراخواند كه در قبال حسن روحاني مسؤل دستگاه سركوب از خود قاطعيت نشان بدهند.
 
و همچنین انبوهی خبرگزاریها و تلویزیونهای دیگر از جمله تلویزیون فاكس نیوز، تلویزیون رویتر انگلیس ۲۲ژوئن، سایت آمریکایی MSNBC ۲۲ژوئن، سایت عکس گتي ايميج ۲۲ژوئن، خبرگزاري آنسا ایتالیا ۲۲ ژوئن، فرانس ۲۴ فرانسه ۲۲ ژوئن، وال استريت ژورنال آمریکا، فيگارو ۲۲ ژوئن، سایت تلويزيون الجزيره ۲۲ژوئن، تلويزيون بي.بي.سي انگلیسی ۲۲ ژوئن،تلویزیون التغییر عراق ۲۲ ژوئن، روزنامه الاهرام مصر ۲۲ ژوئن، سایت عراقی ايلاف ۲۲ ژوئن، روزنامه الدستور اردن ۱۴ ژوئن، روزنامه السياسه كويت ۱۴ ژوئن،تلویزیون العربیه عربستان ۱۹ ژوئن که در چند نوبت اخبار این گردهمایی را مخابره کردند.


== منابع ==
== منابع ==
<references />
<references />

منوی ناوبری