کاربر:Javad/2صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۵۱: خط ۵۱:
در ادامه نبردها در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۲ دامنه درگیریها به شهر حلب رسید که مرکز مهم تجاری و دومین شهر بزرگ سوریه بود.  
در ادامه نبردها در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۲ دامنه درگیریها به شهر حلب رسید که مرکز مهم تجاری و دومین شهر بزرگ سوریه بود.  


با شدت گرفتن اعتراضات مردم سوریه علیه حکومت بشار اسد و سرکوب و کشتار سیستماتیک از جانب  بشار اسد، وی از حکومت ایران برای سرکوب تظاهرات و جنگ علیه نیروهای ارتش آزادیبخش کمک خواست و رژیم ایران نیز پاسداران اش را تحت عنوان مدافعان حرم حضرت زینب به سوریه گسیل داشت. در همین رابطه دولت آمریکا نگرانی خود را از این کمک برای سرکوب مردم سوریه که علیه بشار اسد قیام کرده بودند اعلام کرد. مارک تونر، سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا، گفت: رژیم ایران به بشار اسد در سرکوب تظاهر کنندگان کمک می‌کند. مارک تونر اضافه کرد که درخواست کمک بشار اسد از حکومت ایران نشان دهنده این است که حکومت سوریه، در رأس اش بشار اسد علاقه ای به اصلاحات در سوریه ندارد. و اینکه ایران، خودش مشکلات حقوق بشری دارد و نباید در امور کشورهای دیگر دخالت کند. مارک تونر گفت اطلاعاتی در دست است که حکومت بشار اسد کنترل اینترنت و جلوگیری از ارتباط اینترنتی اپوزیسیون را از طریق تجهیزات و الزاماتی که از رژیم ایران دریافت میکند انجام می‌دهد، و از آن بیشتر اینکه رژیم ایران پلیس سوریه را برای سرکوب مردم آموزش می‌دهد و همچنین نیز تسلیح می‌کند<ref>[https://www.dw.com/fa-ir/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D9%85 آمریکا: ایران در سرکوب اعتراضات به سوریه کمک می‌کند-دویچه وله]</ref>.
با شدت گرفتن اعتراضات مردم سوریه علیه حکومت بشار اسد و سرکوب و کشتار سیستماتیک از جانب  بشار اسد، وی از حکومت ایران برای سرکوب تظاهرات و جنگ علیه نیروهای ارتش آزادیبخش کمک خواست. رژیم ایران نیز پاسداران اش را تحت عنوان مدافعان حرم حضرت زینب به سوریه گسیل داشت. در همین رابطه دولت آمریکا نگرانی خود را از این کمک برای سرکوب مردم سوریه که علیه بشار اسد قیام کرده بودند اعلام کرد. مارک تونر، سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا، گفت: رژیم ایران به بشار اسد در سرکوب تظاهر کنندگان کمک می‌کند. مارک تونر اضافه کرد که درخواست کمک بشار اسد از حکومت ایران نشان دهنده این است که حکومت سوریه، در رأس اش بشار اسد علاقه ای به اصلاحات در سوریه ندارد. و اینکه ایران، خودش مشکلات حقوق بشری دارد و نباید در امور کشورهای دیگر دخالت کند. مارک تونر گفت اطلاعاتی در دست است که حکومت بشار اسد کنترل اینترنت و جلوگیری از ارتباط اینترنتی اپوزیسیون را از طریق تجهیزات و الزاماتی که از رژیم ایران دریافت میکند انجام می‌دهد، و از آن بیشتر اینکه رژیم ایران پلیس سوریه را برای سرکوب مردم آموزش می‌دهد و همچنین نیز تسلیح می‌کند<ref>[https://www.dw.com/fa-ir/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D9%85 آمریکا: ایران در سرکوب اعتراضات به سوریه کمک می‌کند-دویچه وله]</ref>.


== حضور ‌‌‌‌نظامی رژیم ایران در سوریه ==
== حضور ‌‌‌‌نظامی رژیم ایران در سوریه ==
خط ۷۹: خط ۷۹:


=== سوریه به عنوان عمق استراتژیک ایران ===
=== سوریه به عنوان عمق استراتژیک ایران ===
[[پرونده:بشار اسد و خامنه‌ای.jpg|جایگزین=سوریه به عنوان عمق استراتژیک ایران|بندانگشتی|سوریه به عنوان عمق استراتژیک ایران]]خامنه‌ای و جناحش به همراه جناح رقیب آنها یعنی اصلاح‌طلبان، به اتفاق، سوریه را عمق استراتژیک نظام می‌نامیدند. معنی این حرف این است که حضور رژیم ایران در سوریه ضامن امنیت حکومت ایران و نشان دهنده قدرت نظام است. جناح اصلاح‌طلب نظام جمله خامنه‌ای را بارها تکرار می‌کردند که اگر در سوریه نمی‌جنگیدیم دیر یا زود باید در تهران می‌جنگیدیم.
[[پرونده:بشار اسد و خامنه‌ای.jpg|جایگزین=سوریه به عنوان عمق استراتژیک ایران|بندانگشتی|سوریه به عنوان عمق استراتژیک ایران]]خامنه‌ای و جناح‌اش به همراه جناح رقیب آنها یعنی اصلاح‌طلبان، به اتفاق، سوریه را عمق استراتژیک نظام می‌نامیدند. معنی این حرف این است که حضور رژیم ایران در سوریه ضامن امنیت حکومت ایران و نشان دهنده قدرت نظام است. جناح اصلاح‌طلب نظام، جمله‌ی خامنه‌ای را بارها تکرار کردند که اگر در سوریه نمی‌جنگیدیم دیر یا زود باید در تهران می‌جنگیدیم.


رژیم ایران توسط سپاه پاسداران هزاران نیروی مواجب بگیر از پاکستان، افغانستان، لبنان، عراق و ایران، طی ۸ سال جنگ، به سوریه اعزام کرد و نام آنها را مدافعان حرم گذاشت. این نیروها که در ازای این جنگ پول دریافت می‌کردند یا وعده اقامت در ایران به انها داده می‌شد عملا به پیاده‌نظام نیروی هوایی سوریه تبدیل می‌شدند؛ برای ماندن بشار اسد در قدرت'''<ref>[https://www.radiofarda.com/a/the-end-of-Iran-strategic-depth/29465043.html پایان عمق استراتژیک-رادیو فردا]</ref>'''.
رژیم ایران توسط سپاه پاسداران هزاران نیروی مواجب بگیر از پاکستان، افغانستان، لبنان، عراق و ایران، طی ۸ سال جنگ، به سوریه اعزام کرد و نام آنها را مدافعان حرم گذاشت. این نیروها که در ازای این جنگ پول دریافت می‌کردند و به آنها وعده اقامت در ایران داده می‌شد عملا به پیاده‌نظام نیروی هوایی سوریه تبدیل می‌شدند؛ برای ماندن بشار اسد در قدرت'''<ref>[https://www.radiofarda.com/a/the-end-of-Iran-strategic-depth/29465043.html پایان عمق استراتژیک-رادیو فردا]</ref>'''.


==== دخالت در سوریه استراتژی خامنه‌ای ====
==== دخالت در سوریه استراتژی خامنه‌ای ====
۲٬۳۴۴

ویرایش

منوی ناوبری