کاربر:Javad/2صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۰۵: خط ۱۰۵:
«پاسداران ....هم‌اینک با حمایت و همراهی با مقاومت اسلامی سوریه و عراق خود را «سپر امنیت» ملت ایران و بلکه امت اسلامی قرار داده‌اند.  
«پاسداران ....هم‌اینک با حمایت و همراهی با مقاومت اسلامی سوریه و عراق خود را «سپر امنیت» ملت ایران و بلکه امت اسلامی قرار داده‌اند.  


ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی ویژه خامنه‌ای با اشاره به شعاری که مردم ایران در تظاهرات تکرار می‌کردند«سوریه رو رها کن فکری به‌حال ما کن» مبنی بر دخالت ایران و مخارج هنگفتی که در آنجا صرف می‌شود گفت: «لبنان، سوریه و فلسطین خاکریزهای ما هستند. وقتی امروز در سوریه مشاوره و شهید می‌دهیم، برای این است که دشمن به مرزهای ما نیاید. برخی می‌گویند چرا سرمایه کشور را به سوریه، لبنان و فلسطین می‌دهید»<ref>[https://www.iranncr.org/%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D8%B5%D8%AF-%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%AF-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC/736-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A3%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%DA%98 تأکید بر اعزام پاسداران به سوریه-سایت شورای ملی مقاومت ایران]</ref>.  
ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی ویژه خامنه‌ای با اشاره به شعاری که مردم ایران در تظاهرات تکرار می‌کردند«سوریه رو رها کن فکری به‌حال ما کن» مبنی بر دخالت ایران و مخارج هنگفتی که در آنجا صرف می‌شود گفت:
 
«لبنان، سوریه و فلسطین خاکریزهای ما هستند. وقتی امروز در سوریه مشاوره و شهید می‌دهیم، برای این است که دشمن به مرزهای ما نیاید. برخی می‌گویند چرا سرمایه کشور را به سوریه، لبنان و فلسطین می‌دهید»<ref>[https://www.iranncr.org/%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D8%B5%D8%AF-%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%AF-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC/736-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A3%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%DA%98 تأکید بر اعزام پاسداران به سوریه-سایت شورای ملی مقاومت ایران]</ref>.  


=== آماری از مخارج ایران در سوریه ===
=== آماری از مخارج ایران در سوریه ===
خط ۱۱۱: خط ۱۱۳:


==== «سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن» ====
==== «سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن» ====
پاسدار حسین همدانی که در قیام ۱۳۸۸فرمانده سپاه تهران بزرگ و قرارگاه ثارالله بود و فرماندهی سرکوب قیام ۸۸ را به عهده داشت در مصاحبه ای با روزنامه «جوان همدان» در ژوئن ۲۰۱۵ گفت: طراحی سرکوب مردم در سال ۱۳۸۸ در قرارگاه ثارالله انجام شد. او گفت ۵ هزار نفر «ارازل و اوباش»، را شناسایی کرد و آنها را در ۳ گردان بسیج سازماندهی کرد تا بتوانند تظاهرات مردم را سرکوب کنند. همدانی در زمینه سرکوب اعتراضات مردم ادامه داد: « باید چنین افرادی که با تیغ و قمه سروکار دارند را پای‌کار بیاوریم»<ref>نشریه جوان همدان</ref>.
پاسدار حسین همدانی که در قیام ۱۳۸۸فرمانده سپاه تهران بزرگ و قرارگاه ثارالله بود و فرماندهی سرکوب قیام ۸۸ را به عهده داشت در مصاحبه ای با روزنامه «جوان همدان» در ژوئن ۲۰۱۵ گفت: طراحی سرکوب مردم در سال ۱۳۸۸ در قرارگاه ثارالله انجام شد. او گفت ۵ هزار نفر از ارازل و اوباش را شناسایی کردیم و آنها را در ۳ گردان بسیج سازماندهی کردیم تا بتوانند تظاهرات مردم را سرکوب کنند. همدانی در زمینه سرکوب اعتراضات مردم ادامه داد: « باید چنین افرادی که با تیغ و قمه سروکار دارند را پای‌کار بیاوریم»<ref>نشریه جوان همدان</ref>.


===== پول مردم در جیب نیروها برای جنگ در سوریه =====
===== پول مردم در جیب نیروها برای جنگ در سوریه =====
خط ۱۲۰: خط ۱۲۲:
=== ملاقات پوتین با سلیمانی ===
=== ملاقات پوتین با سلیمانی ===
[[پرونده:ملاقات پوتین با سلیمانی.jpg|جایگزین=ملاقات ولادمیر پوتین با قاسم سلیمانی درباره سوریه|بندانگشتی|ملاقات ولادیمیر پوتین با قاسم سلیمانی درباره سوریه]]
[[پرونده:ملاقات پوتین با سلیمانی.jpg|جایگزین=ملاقات ولادمیر پوتین با قاسم سلیمانی درباره سوریه|بندانگشتی|ملاقات ولادیمیر پوتین با قاسم سلیمانی درباره سوریه]]
چهار سال که از جنگ در سوریه می‌گذشت نیروهای مخالف بشار اسد و ارتش آزاد سوریه در شهرهای سوریه درحال پیشروی بود و این تهدید در ادامه هرچه بیشتر ادامه پیدا کرد و به جایی رسید که بشار اسد و رژیم ایران روز به روز طعم شکست را بیشتر می‌چشیدند و می‌رفت تا زمام امور به طور کامل از دست بشار اسد و ‌رژیم ایران در برود. در همین حین بود که بشار اسد و رژیم ایران چاره را در ورود روسیه به جنگ سوریه دیدند. به همین منظور قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران ناگزیر شد دست خویش را به سمت روسیه دراز کند، هرچند تا پیش از آن نیز در زمینه‌های لجستیک و سلاح و مهمات نظامی، ارتش سوریه و رژیم ایران را در جنگ با مخالفان اسد تأمین می‌کرد. به همین منظور قاسم سلیمانی به روسیه رفت تا با پوتین برای اینکه در سوریه دخالت نظامی و مستقیم انجام دهد ملاقات کند. به گفته یکی از فرماندهان سپاه پاسداران به نام «اسدی» که در سوریه حضور داشت، ملاقات سلیمانی با پوتین قریب به دو ساعت به طول انجامید و در این ملاقات قاسم سلیمانی گفت سوریه دارد از دست می‌رود و شما باید دخالت کنید.  
پس از چهار سال جنگ در سوریه با پیشروی نیروهای مخالف بشار اسد و ارتش آزاد سوریه در شهرهای سوریه این احتمال می رفت که کار به جایی رسید که بشار اسد و رژیم ایران روز به روز طعم شکست را بیشتر بچشند و زمام امور به طور کامل از دست بشار اسد و ‌رژیم ایران در برود. بشار اسد و رژیم ایران چاره را در ورود روسیه به جنگ سوریه دیدند. به همین منظور قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران ناگزیر شد دست خویش را به سمت روسیه دراز کند، هرچند تا پیش از آن نیز در زمینه‌های لجستیک و سلاح و مهمات نظامی، ارتش سوریه و رژیم ایران را در جنگ با مخالفان اسد تأمین می‌کرد. قاسم سلیمانی به روسیه رفت تا با پوتین برای اینکه در سوریه دخالت نظامی و مستقیم انجام دهد ملاقات کند. به گفته یکی از فرماندهان سپاه پاسداران به نام «اسدی» که در سوریه حضور داشت، ملاقات سلیمانی با پوتین قریب به دو ساعت به طول انجامید و در این ملاقات قاسم سلیمانی گفت: سوریه دارد از دست می‌رود و شما باید دخالت کنید.  


به گفته‌ی پاسدار «اسدی» روسیه قدرتی بود که با به میدان آمدنش پیروزی نصیب رژیم سوریه و ایران و خود روسیه می‌شد، به گفته اسدی نیروهای ما با روسیه هماهنگ می‌شدیم تا محلی که نیروهای روسیه بمباران می‌کنند از نیروهای ما و بشار اسد خالی باشد.
به گفته‌ی پاسدار «اسدی» روسیه قدرتی بود که با به میدان آمدنش پیروزی نصیب رژیم سوریه و ایران و خود روسیه می‌شد. به گفته اسدی نیروهای ما با روسیه هماهنگ می‌شدند تا محلی که نیروهای روسیه بمباران می‌کنند از نیروهای ما و بشار اسد خالی باشد.


ولادمیر پوتین و سرگئی لاوروف در مصاحبه‌های خود گفته بودند که حضور روسیه در خاک سوریه برای آموزش و به‌کار گیری تجهیزات روسی است که به نیروهای سوریه داده شده است بود. و نیز اعلام کرده بودند که حمایت نظامی از دولت بشار اسد با هدف محافظت از استقلال سوریه بوده است.
ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف در مصاحبه‌های خود گفته بودند که حضور روسیه در خاک سوریه برای آموزش و به‌کار گیری تجهیزات روسی است که به نیروهای سوریه داده شد و نیز اعلام کرده بودند که حمایت نظامی از دولت بشار اسد با هدف محافظت از استقلال سوریه بوده است.
=== روسیه با نیروی زمینی وارد سوریه شد ===
=== روسیه با نیروی زمینی وارد سوریه شد ===
چنانچه گفته شد، در گذشته کمک روسیه به سوریه محدود به فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی بود اما بعد از اقدامات اخیر و ملاقاتهایی که با پوتین انجام شد روسیه دو ناو آبخاکی حامل نفربرهای زرهی و تانک و توپ بود از طریق تنگه بسفور به سوریه اعزام کرد و در همان زمان نیز نظامیان وابسته به تیپهای ۸۱۰ و ۳۳۶ تکاوران دریایی روسیه در شهرها و شهرکهای سوریه همچنین در شهرهای لاذقیه، طرطوس، حمص و دمشق و حضور برخی نیروهای دیگر روسیه در دانشکده دریایی سوریه در لازقیه، نشان از حضور تمام عیار روسیه برای کمک به بشار اسد و تقویت نیروهای رژیم ایران در جنگ با مخالفان بشار اسد می‌داد<ref>[https://www.radiofarda.com/a/f8-russia-in-syria/27273471.html ورود روسیه به جنگ سوریه-رادیو فردا]</ref><ref>[https://www.mashreghnews.ir/news/975215/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%DB%B1%DB%B4%DB%B0-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9 ماجرای دیدار ۱۴۰ دقیقه‌ای پوتین با سردار سلیمانی-سایت مشرق]</ref>.
چنانچه گفته شد، در گذشته کمک روسیه به سوریه محدود به فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی بود، اما بعد از اقدامات اخیر و ملاقات هایی که با پوتین انجام شد روسیه دو ناو آبی خاکی حامل نفربرهای زرهی و تانک و توپ از طریق تنگه بسفور به سوریه اعزام کرد و در همان زمان نیز نظامیان وابسته به تیپهای ۸۱۰ و ۳۳۶ تکاوران دریایی روسیه در شهرها و شهرکهای سوریه همچنین در شهرهای لاذقیه، طرطوس، حمص و دمشق و حضور برخی نیروهای دیگر روسیه در دانشکده دریایی سوریه در لازقیه، نشان از حضور تمام عیار روسیه برای کمک به بشار اسد و تقویت نیروهای رژیم ایران در جنگ با مخالفان بشار اسد می‌داد<ref>[https://www.radiofarda.com/a/f8-russia-in-syria/27273471.html ورود روسیه به جنگ سوریه-رادیو فردا]</ref><ref>[https://www.mashreghnews.ir/news/975215/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%DB%B1%DB%B4%DB%B0-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9 ماجرای دیدار ۱۴۰ دقیقه‌ای پوتین با سردار سلیمانی-سایت مشرق]</ref>.


==== دستمزدهای کلان برای داوطلبان روسی در جنگ سوریه ====
==== دستمزدهای کلان برای داوطلبان روسی در جنگ سوریه ====
۱٬۶۶۴

ویرایش

منوی ناوبری