کاربر:Ehsan/صفحه تمرین1: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۰۶: خط ۳۰۶:


=== دانشکده‌ فروغ جاویدان ===
=== دانشکده‌ فروغ جاویدان ===
دانشکده فروغ جاویدان پیش از اشغال عراق ساخته شد  و در آن رسته‌های مختلف نظامی در ارتش آزادی‌بخش آموزش می‌گرفتند. این دانشکده به ویژه هنگام زرهی شدن ارتش آزادیبخش که نیاز به آموزش‌های فشرده‌ای داشت مورد استفاده قرار گرفت. این دانشکده پس از اشغال عراق نیز فعال بود و در آن رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، زبان عربی، برق و الکترونیک، نقشه کشی، مکانیک، صنایع و... تدریس می‌شد.


=== سالن‌های کنفرانس ===
=== سالن‌ بهارستان ===
این  سالن یک سالن کنفرانس بود که نام خود را از مجلس ملی ایران در میدان بهارستان ایران به عاریت گرفته بود.


=== بخش صنایع قرارگاه اشرف ===
سالن امجدیه


=== مرکز تصفیه آب قراراگاه اشرف ===
سالن امجدیه یک سالن بزرگ چند هزار نفره بود که مجاهدین از آن برای برگزاری نشست‌ها و تجمعات و مراسم درون سازمانی و همچنین جلسات سیاسی با حضور مردم عراق استفاده می‌کردند.


=== مرکز برق احرار در قرارگاه اشرف ===
این سالن پس از اشغال عراق توسط ائتلاف ساخته شد و برخی مصالح آن از دو سوله بزرگ که پیش از آن برای نگهداری تانک‌ها و تعمیرات استفاده می‌شد تأمین شده بود. سالن امجدیه در مقابل خود یک فضای سبز بزرگ داشت. این مکان نام خود را از میتینگ امجدیه مسعود رجوی به عاریت گرفته بود.


=== میدان صبحگاه قرارگاه اشرف ===
=== صنایع قرارگاه اشرف ===
صنایع قرارگاه اشرف شامل چند سوله بزرگ با تجهیزات مختلف تراشکاری، فرزکاری، دستگاه‌های پرس و برش و ریخته‌گری و... بود. بخش صنایع قرارگاه اشرف مکانی برای انواع کارهای صنعتی در این قرارگاه بود. از جمله مجاهدین پیش از اشغال عراق، در بخش صنایع خود توانسته بودند با ایجاد تغییراتی در زرهی‌های خود، آن‌ها را تقویت کنند یا برخی از زرهی‌های حمل پیاده را به زرهی‌های تهاجمی تبدیل نمایند.


=== جایگاه رژه ===
=== جایگاه رژه ===
جایگاه رژه اشرف مکانی بود که هنگام [[رژه ارتش آزادیبخش ملی ایران|رژه‌ ارتش آزادی‌بخش]] در ۲۶ مهر ۱۳۷۰ برای سان دیدن از آن توسط فرماندهان ارتش آزادی‌بخش ساخته شد. این مکان که در جایی در ضلع شمالی خیابان اصلی قرارگاه اشرف قرار داشت، پس از رژه نیز در قرارگاه اشرف باقی ماند.
=== اماکن خدماتی ===
همچنین اشرف دارای برخی زیرساخت‌های اولیه خدماتی بود که توسط خود ساکنین بنا شده بود. از جمله آن ها می‌توان به محل تصفیه آب و برق قرارگاه اشرف به نام مرکز برق احرار اشاره کرد.


== مجموعه‌ حمله‌ها به قرارگاه اشرف  ==
== مجموعه‌ حمله‌ها به قرارگاه اشرف  ==