کاربر:Ehsan/صفحه تمرین1: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۷۹: خط ۲۷۹:


=== برج آزادی در قرارگاه اشرف ===
=== برج آزادی در قرارگاه اشرف ===
برج آزادی یکی از مهمترین نمادهای شهر اشرف است. هم اکنون نیز تصاویر این برج برای مجاهدین و هواداران آن‌ها در سراسر جهان تداعی کننده‌ی شهر اشرف است.  
برج آزادی یکی از مهمترین نمادهای شهر اشرف است. این برج در سال ۱۳۸۵ ساخته شد. هم اکنون نیز تصاویر این برج برای مجاهدین و هواداران آن‌ها در سراسر جهان تداعی کننده‌ی شهر اشرف است.  


مسعود رجوی در یکی از پیام‌های خود به مجاهدین اشرف و هواداران این سازمان عبارتی را به کار برد که تبدیل به یکی از عبارات نمادین برای آن‌ها شد. او در بیان اهمیت مقاومت اشرف در برابر فشارها گفت <blockquote>«اگر اشرف بایستد جهان در برابر رژیم ایران ایستادگی خواهد کرد»</blockquote>ساکنان اشرف بر اساس این عبارت، برج بزرگ اشرف را که از فاصله‌ای بسیار دور از این قرارگاه قابل رویت بود ساختند.  این برج دارای چهارپایه‌ی بزرگ به نشانه‌ی مقاومت ساکنان اشرف بود که بر فراز آن کره‌ی زمین قرار داشت.
مسعود رجوی در یکی از پیام‌های خود به مجاهدین اشرف و هواداران این سازمان عبارتی را به کار برد که تبدیل به یکی از عبارات نمادین برای مجاهدین شد. او در بیان اهمیت مقاومت اشرف در برابر فشارها گفت: <blockquote>«اگر اشرف بایستد جهان در برابر رژیم ایران ایستادگی خواهد کرد»</blockquote>ساکنان اشرف بر اساس این عبارت، برج بزرگ اشرف را که از فاصله‌ای بسیار دور از این قرارگاه قابل رویت بود ساختند.  این برج دارای چهارپایه‌ی بزرگ به نشانه‌ی مقاومت ساکنان اشرف بود که بر فراز آن کره‌ی زمین قرار داشت.


=== میدان اشرف ===
=== میدان اشرف ===
میدان اشرف بیانگر وجه تسمیه‌ی قرارگاه اشرف بود.  این میدان در خیابان اصلی قرارگاه اشرف واقع شده بود و در میانه‌ی آن تصویری از اشرف رجوی در یک نماد قاب گرفته شده بود.
میدان اشرف بیانگر وجه تسمیه‌ی قرارگاه اشرف بود.  این میدان در خیابان اصلی قرارگاه اشرف واقع شده است و در میانه‌ی آن تصویری از اشرف رجوی در یک نماد قاب گرفته شده است. تصویر اشرف رجوی در این نماد، تصویری است که سال‌ها قبل در فاز سیاسی از وی در حال آموزش نظامی منتشر شده بود.


=== میدان لاله ===
=== میدان لاله ===
میدان لاله در نزدیکی تقاطع خیابان اصلی قرارگاه اشرف (خیابان ۱۰۰) با یکی از خیابان‌های فرعی قرارگاه اشرف به نام ۴۰۰ قرار داشت.  این میدان که در میانه‌ی آن سه گل لاله‌ی سرخ رنگ قرار داشت، تبدیل به یکی از پرحادثه‌ترین میدان‌های قرارگاه اشرف شد. در درگیری‌های ۶ و ۷ مرداد ۱۳۸۸ و سپس درگیری‌های ۱۹ فرودین ۱۳۹۰،‌ده‌ها تن از مجاهدین خلق در کنار این میدان به ضرب گلوله‌ی نیروهای وابسته‌ به رژیم ایران کشته شدند.
میدان لاله در نزدیکی تقاطع خیابان اصلی قرارگاه اشرف (خیابان ۱۰۰) با یکی از خیابان‌های فرعی قرارگاه اشرف به نام ۴۰۰ قرار داشت.  این میدان که در میانه‌ی آن سه گل لاله‌ی سرخ رنگ قرار داشت، تبدیل به یکی از پرحادثه‌ترین میدان‌های قرارگاه اشرف شد. در درگیری‌های ۶ و ۷ مرداد ۱۳۸۸ و سپس درگیری‌های ۱۹ فرودین ۱۳۹۰،‌ده‌ها تن از مجاهدین خلق در کنار این میدان به ضرب گلوله‌ی نیروهای وابسته‌ به رژیم ایران کشته شدند. در قتل عام ده شهریور ۱۳۹۱


=== در شیر قرارگاه اشرف ===
=== در شیر قرارگاه اشرف ===
خط ۳۳۰: خط ۳۳۰:


=== بمباران قرارگاه اشرف - ۱۶ فروردین ۱۳۷۱ ===
=== بمباران قرارگاه اشرف - ۱۶ فروردین ۱۳۷۱ ===
قرارگاه اشرف در ۱۶ فروردین ۱۳۷۱ توسط هواپیماهای بمب‌افکن رژیم ایران مورد حمله قرار گرفت. این هواپیماها با بمب‌های خوشه‌ای اشرف را هدف قرار دادند اما به دلیلی فنی، بسیاری از این بمب‌های خوشه‌ای عمل نکردند بطوری که پس از بمباران تیم‌های مهندسی مجاهدین تا مدت‌ها به جمع‌ آوری بمب‌های کوچک ریخته شده در سطح اشرف پرداختند. یکی از هواپیماهای رژیم ایران در جریان این حمله با رگبار پدافند هوایی مجاهدین سقوط کرد. در این حمله یک نفر از مجادین به نام حسین نیک‌پیمان جان باخت.


=== خمپاره‌باران قرارگاه اشرف - ۷ آذر ۱۳۷۲ ===
=== خمپاره‌باران قرارگاه اشرف - ۷ آذر ۱۳۷۲ ===
در روز ۷ آذر ۱۳۲ قرارگاه اشرف توسط خمپاره‌ی ۸۲ میلیمتری مورد حمله قرار گرفت. با هوشیاری مجاهدین  این حمله منجر به هیچ تلفاتی نشد.


=== خمپاره‌باران قرارگاه اشرف - ۲۰ آذر ۱۳۷۲ ===
=== خمپاره‌باران قرارگاه اشرف - ۲۰ آذر ۱۳۷۲ ===
دو هفت بعد از حمله با خمپاره‌های ۸۲ میلیمتری، حمله دیگری با خمپاره‌ی ۱۲۰ میلیمتری به قرارگاه اشرف انجام شد. در اثر این حمله تعدادی از مجاهدین مجروح شدند. این حمله تلفات جانی نداشت.


=== موشک‌باران قرارگاه اشرف - ۱۳۷۳ ===
=== موشک‌باران قرارگاه اشرف - ۱۳۷۳ ===
در سال ۱۳۷۳ قرارگاه اشرف با چند فروند موشک اسکات مورد هدف رژیم ایران قرار گرفت. این حمله تلفات جانی نداشت و خساراتی به چند ساختمان وارد کرد.


=== موشک‌باران قرارگاه اشرف -خرداد ۱۳۷۸ ===
=== موشک‌باران قرارگاه اشرف -خرداد ۱۳۷۸ ===
در روز ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ یک اتوبوس مجاهدین با یک خودروی انفجاری رژیم ایران در عراق حامل ۲۵۰ کیلوگرم مواد منفجره از نوع پلاستیک هدف قرار گرفت. این حمله منجر به جان باختن ۶ تن از مجاهدین شد. سه روز بعد در مراسم خاکسپاری شهدای این حمله ، یعنی در ۲۱ خرداد ۱۳۷۸ قرارگاه اشرف مورد حمله موشکی با موشک‌های اسکات قرار گرفت. رژیم با احتساب مراسم روز سوم این جان‌باختگان و با احتساب این‌که احتمالا رهبری مجاهدین نیز در مراسم خاکسپاری شرکت خواهد کرد این حمله را انجام داده بود. در این حمله هیچ آسیبی به  مجاهدین وارد نشد.


=== موشک‌باران قرارگاه اشرف - ۲۹ فروردین ۱۳۷۹ ===
=== موشک‌باران قرارگاه اشرف - ۲۹ فروردین ۱۳۷۹ ===