کاربر:Abbas/صفحه تمرین4: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
=== طلاق اجباری ===
=== طلاق اجباری ===
یک از موارد شیطان سازی علیه مجاهدین طلاق اجباری در مجاهدین است. اضداد مجاهدین آنها را متهم می‌کنند که به زور اعضای خود را وادار به طلاق همسرانشان کرده‌اند. آبشخور بیشتر این اتهامات دستگاهای تبلیغی جمهوری اسلامی است. پیشینه این موضوع به سال ۱۳۶۸ برمی‌گردد که شرایط منطقه و مبارزه مجاهدین بر علیه رژیم ولایت فقیه به شکلی بود که ادامه مبارزه با خانواده برای آنها امکان پذیر نبود. بعد از عملیات فروغ جاویدان و جمع‌بندی آن مجاهدین به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با داشتن خانواده به مبارزه‌شان ادامه بدهند. در سال‌های بعد نیز شرایط منطقه و عراق که اعضای مجاهدین در آنجا حضور داشتند نیز این موضوع را به اثبات رساند و ضرورت این موضوع بیشتر روشن شد. مجاهدین تصمیم گرفتند که به زندگی خانوادگی خود خاتمه دهند تا تمام انرژی‌‌شان صرف مبارزه شود. این موضوع داوطلبانه بود. اکثر اعضا متاهل همسران‌شان را طلاق دادند و تعداد کمی نیز این کار را انجام ندادند و به همان صورت در مجاهدین ماندند ولی در نهایت در اثر شرایط حاکم بر مبارزه و سختی شرایط  دوام نیاورده و صفوف مبارزه را ترک کردند. تمامی آنها با تامین مالی از طرف مجاهدین به کشورهای اروپایی رفتند و بسیاری از آنها هوادار مجاهدین باقی ماندند. تعدادی نیز توسط جمهوری اسلامی استخدام شدند و خط شیطان ساری علیه مجاهدین را در خارج از کشور پیش بردند.
یکی از موارد شیطان سازی علیه مجاهدین طلاق اجباری در مجاهدین است. اضداد مجاهدین آنها را متهم می‌کنند که به زور اعضای خود را وادار به طلاق همسرانشان کرده‌اند. منشاء بیشتر این اتهامات دستگاهای تبلیغی جمهوری اسلامی است. پیشینه این موضوع به سال ۱۳۶۸ برمی‌گردد که شرایط منطقه و مبارزه مجاهدین بر علیه رژیم ولایت فقیه به شکلی بود که ادامه مبارزه با خانواده برای آنها امکان پذیر نبود. بعد از عملیات فروغ جاویدان و جمع‌بندی آن مجاهدین به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با داشتن خانواده به مبارزه‌شان ادامه بدهند. در سال‌های بعد نیز شرایط منطقه و عراق که اعضای مجاهدین در آنجا حضور داشتند نیز این موضوع را به اثبات رساند و ضرورت این موضوع بیشتر روشن شد. مجاهدین تصمیم گرفتند که به زندگی خانوادگی خود خاتمه دهند تا تمام انرژی‌‌شان صرف مبارزه شود. این موضوع داوطلبانه بود. اکثر اعضا متاهل همسران‌شان را طلاق دادند و تعداد کمی نیز این کار را انجام ندادند و به همان صورت در مجاهدین ماندند ولی در نهایت در اثر شرایط حاکم بر مبارزه و سختی شرایط  دوام نیاورده و صفوف مبارزه را ترک کردند. تمامی آنها با تامین مالی از طرف مجاهدین به کشورهای اروپایی رفتند و بسیاری از آنها هوادار مجاهدین باقی ماندند. تعدادی نیز توسط جمهوری اسلامی استخدام شدند و خط شیطان ساری علیه مجاهدین را در خارج از کشور پیش بردند.


==== تجرد شرط عضویت ====
==== تجرد شرط عضویت ====
در طول سالیان بعد تجرد به عنوان شرط عضویت در مجاهدین درآمد و کسی که به مجاهدین می‌پیوست و زندگی تشکیلاتی را می‌پذیرفت نمی‌توانست زندگی خانوادگی داشته باشد این موضوع قبل از پیوستن هر فرد به تشکیلات مجاهدین به او گفته می‌شود و جز‌ء شروط عضویت درمجاهدین است. هر کس می‌تواند آگاهانه این شرط را بپذیرد و وارد تشکیلات مجاهدین شود. عضویت در مجاهدین امری داوطلبانه است و اجباری در کار نیست.   
در طول سالیان بعد تجرد به عنوان شرط عضویت در مجاهدین خلق درآمد و کسی که به مجاهدین می‌پیوست و زندگی تشکیلاتی را می‌پذیرفت نمی‌توانست زندگی خانوادگی داشته باشد. این موضوع قبل از پیوستن هر فرد به تشکیلات مجاهدین خلق به او گفته می‌شود و جز‌ء شروط عضویت درمجاهدین است. هر کس می‌تواند آگاهانه این شرط را بپذیرد و وارد تشکیلات مجاهدین شود. عضویت در مجاهدین امری داوطلبانه است و اجباری در کار نیست.   


در سازمان ملل شغلی هست که کارکنانش باید مجرد باشند. این شرط ورود به این شغله. به معنی طلاق اجباری در سازمان ملل نیست.
در سازمان ملل شغلی هست که کارکنانش باید مجرد باشند. این شرط ورود به این شغله. به معنی طلاق اجباری در سازمان ملل نیست.
==== خانواده‌های پیشین ====
مجاهدین در سال ۱۳۶۸ زندگی خانوادگی رو کنار گذاشتن. این تصمیم جمعی بود. هر کس نپذیرفت از سازمان مجاهدین رفت و برخی از آنها هنوز هواداران سازمان هستند. برخی با حفظ خانواده در سازمان ماندند اما پس از مدتی خواهان رفتن شدند. هم اکنون دیگر شرط عضویت در مجاهدین تجرد است.


==== مضمون انقلاب ایدئولوژیک ====
==== مضمون انقلاب ایدئولوژیک ====
انقلاب ایدئولوژیک و طلاق در خلاصه‌ترین بیان یعنی در راه آزادی ایران از شر دیکتاتوری آخوندها، هیچ چیزرای خودت نخواهی و «هیچ حقی» برای خود قائل نشوی جز حق فداکاری در راه آزادی و رفاه مردم و میهنت!
پس از عملیات فروغ جاویدان و جریانات حمله آمریکا به عراق در جنگ کویت شرایط عراق که محل استقرار ارتش آزادیبخش ملی ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران بود به گونه‌ای شد که ادامه مبارزه برای اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بسیار سخت شد. مجاهدین در خارج از خاک خودشان بودند و ضروزت‌های مبارزه ایجاب می‌کرد هر زمان در هر لحظه برای مأموریت‌های مختلف آماده باشند. عملا حفظ کانون خانواده و پاسخ‌گویی به ضرورت‌های آن غیر واقعی بود و با مبارزه تمام عیار هم‌خوانی نداشت. مجاهدین با داشتن خانواده نمی‌توانستند به ضرورت‌های مبارزه پاسخ بدهند. شرایط جدید و توازن قوای موجود ایجاب می‌کرد که مجاهدین تمامی انرزی‌شان را یکسویه برای آزادی میهن‌شان صرف کنند. آنها به این ضروزت پاسخ دادند و در یک تصمیم جمعی زندگی خانوادگی را ترک کردند. اعضای متاهل همسران‌شان را طلاق دادند.
 
در مبارزه ای که حتی یک متر  زمین هم نداری و هر روز در یک نقطه و جنگل و بیابان یا سرزمینی هستی که اجبار ادامة مبارزه، تو را به آنجا کشانده، پیش بردن مقاومت، همراه با همسر و فرزند و حفظ کانون فردی خانواده و پاسخگویی به ضرورت‌های چنین کانونی، عملاً غیرواقعی است.


مجاهدین با جدایی از همسر و فرزند، تمامی مردم ایران را خانوادة خود قلمداد کردند.
مجاهدین با جدایی از همسر و فرزند، تمامی مردم ایران را خانوادة خود قلمداد کردند.
۲٬۳۳۲

ویرایش