کاربر:Abbas/صفحه تمرین4: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۸۷: خط ۸۷:
'''اعتقاد عمیق به علنیت در مجاهدین'''  
'''اعتقاد عمیق به علنیت در مجاهدین'''  


مجاهدين به شفافيت و علنيت اعتقاد دارند. اين سازمان به رغم اين كه با فعال‌ترين دولت حامی تروريسم در جهان می‌جنگد که صدها تن از فعالان مقاومت را در حملات تروريستی در خارج ايران كشته يا مجروح كرده است، به رغم ريسک‌های امنيتی و برخلاف سنت رايج در ميان سازمان‌های درگير در يک جنگ آزادي‌بخش، همواره اسامی مسئولان خود را اعلام كرده است. رسانه‌های مقاومت روزانه گزارش‌های مبسوطی از فعاليت‌های مقاومت و سازمان مجاهدين در اختيار افكار عمومی ايران قرار می‌دهند. سازمان مجاهدین همواره سياست‌هايش را به صورت اعلام شده و كاملا علنی پيش برده است. مجاهدین طی ساليان گذشته در برابر هرگونه اتهام و برچسبی، ولو اين كه ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی باشند، با صدور اطلاعيه و موضع‌گيری علنی و شفاف، واقعيت را به افكار عمومي ايران وجهان عرضه كرده‌اند. مجاهدین همواره برنامه‌های سياسی و باورهای عقيدتی و خطوط استراتژیکی خود را در جزييات منتشر كرده‌اند.   
مجاهدين به شفافيت و علنيت اعتقاد دارند. اين سازمان به رغم اين كه با فعال‌ترين دولت حامی تروريسم در جهان می‌جنگد که صدها تن از فعالان مقاومت را در حملات تروريستی در خارج ايران كشته يا مجروح كرده است، به رغم ريسک‌های امنيتی و برخلاف سنت رايج در ميان سازمان‌های درگير در يک جنگ آزادي‌بخش، همواره اسامی مسئولان خود را اعلام كرده است. رسانه‌های مقاومت روزانه گزارش‌های مبسوطی از فعاليت‌های مقاومت و سازمان مجاهدين در اختيار افكار عمومی ايران قرار می‌دهند. سازمان مجاهدین همواره سياست‌هايش را به صورت اعلام شده و كاملا علنی پيش برده است. مجاهدین طی ساليان گذشته در برابر هرگونه اتهام و برچسبی، ولو اين كه ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی باشند، با صدور اطلاعيه و موضع‌گيری علنی و شفاف، واقعيت را به افكار عمومي ايران وجهان عرضه كرده‌اند. مجاهدین همواره برنامه‌های سياسی و باورهای عقيدتی و خطوط استراتژیکی خود را در جزئيات منتشر كرده‌اند.   


'''موقعیت زنان در مجاهدین خلق'''  
'''موقعیت زنان در مجاهدین خلق'''  


  درحالي كه جامعه شناسان يكي از خصوصيات مشترك در ميان «فرقه»ها را القاي افكار زن ستيزانه و زير پا گذاشتن حقوق زنان مي دانند, مجاهدين و مقاومت ايران از نظر كميت و كيفيت شركت زنان در اين جنبش نه تنها در خاورميانه بلكه در جهان در موقعيت منحصر به فردي قرار دارند. زنان در تمامي سطوح مقاومت, از جمله در رهبري آن حضور دارند و بيش از نيمي از اعضاي پارلمان درتبعيد (شوراي ملي مقاومت ايران) را زنان تشكيل مي دهند. اين پديده بخصوص از اين نظر برجسته و درخشان است كه رژيم زن ستيز آخوندي موقعيت زن در ايران را به حد يك شهروند درجه دو تنزل داده و كمترين حقوق انساني زنان را زير پا مي گذارد,
  درحالی كه جامعه شناسان يكی از ویژگی‌های مشترک در ميان فرقه‌ها را القای افكار زن ستيزانه و زير پا گذاشتن حقوق زنان می‌دانند، مجاهدين و مقاومت ايران از نظر كميت و كيفيت شركت زنان در اين جنبش نه تنها در خاورميانه بلكه در جهان در موقعيت منحصر به فردی قرار دارند. زنان در تمامی سطوح مقاومت، از جمله در رهبری آن حضور دارند و بيش از نيمی از اعضای پارلمان درتبعيد (شورای ملی مقاومت ايران) را زنان تشكيل می‌دهند. این ویژگی در مجاهدین در برابر  رژيم ولایت فقیه که زن ستيزی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن است قرار دارد.


'''مجاهدین تحصیل کرده ترین حنبش آزادی‌بخش'''  
'''مجاهدین تحصیل کرده ترین حنبش آزادی‌بخش'''  


به گواهي خبرنگاران بين المللي و ديپلماتها و نمايندگان ملل متحد كه از قرارگاههاي مجاهدين در عراق بازديد كرده اند, اعضاي اين جنبش اساسا از فارغ التحصيلان دانشگاهها (كه بسياري از آنها در دانشگاههاي غربي تحصيل كرده اند) و روشنفكران تشكيل شده است, روشنفكراني كه براي آزادي ميهن اسيرشان از چنگال ديكتاتوري مذهبي حاكم به جنبش مقاومت پيوسته اند. در حالي كه جامعه شناسان «عوارضي» مانند «هراس و وحشت دائم, رفتار عصبي, از دست دادن قدرت تصميم گيري و اراده, خشك مغزي و فقدان قدرت تفكر و از دست دادن توان قضاوت» را  در ميان اعضاي يك فرقه مشترك مي دانند, كادرها و اعضاي اين مقاومت درست در نقطه مقابل از اعتماد به نقس, استحكام و صلابت, آرامش, قدرت تصميم, ذهن خلاق و بالنده, و توان قضاوت بسيار بالايي برخوردارند كه بارها و بارها خودش را در صحنه هاي مختلف نبرد بزرگ با رژيم آخوندي به نمايش گذاشته است. بدون برخوداري از چنين كادرهايي,  چگونه اين مقاومت مي توانست در مقابل وحشي ترين ديكتاتوري معاصر كه بسياري از دولتهاي بزرگ و كوچك براي درامان ماندن از تروريسمش يا براي بهره بردن از ثروتهاي طبيعي ايران به استمالت و جلب رضايتش مي پردازند, دوام بياورد و رشد كند؟  بي ترديد, برچسبي همچون «فرقه» براي چنين جنبشي, يك اهانت محض نه فقط به شعور هر ايراني ميهن پرست و آزاديخواه, بلكه به همه وجدانهاي بيدار و آگاه جهان است.     
به گواهی خبرنگاران بين المللی و ديپلمات‌ها و نمايندگان ملل متحد كه از قرارگاه‌های مجاهدين در عراق بازديد كرده اند، اعضای اين جنبش اساسا از فارغ التحصيلان دانشگاه‌ها (كه بسياری از آنها در دانشگاه‌های غربی تحصيل كرده‌اند) و روشنفكران تشكيل شده‌اند. روشنفكرانی كه برای آزادی ميهن‌شان از استبداد مذهبی حاكم به جنبش مقاومت پيوسته‌اند.      
 
'''عضویت داوطلبانه در مجاهدین'''           


=== نداشتن پایگاه اجتماعی ===
=== نداشتن پایگاه اجتماعی ===
۲٬۳۳۲

ویرایش

منوی ناوبری