کاربر:Javad/صفحه تمرین3: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۷: خط ۲۷:


== سال ۶۰ و دستگیری ==
== سال ۶۰ و دستگیری ==
سرگرد محمود بنی هاشمی (سرگرد مصطفی) در سال ۱۳۶۰ در رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران به همراه دو برادرش دستگیر شد. مامورین رژی ایران، خانه مسکونی وی به همراه وسائل آن را غارت کردند. در پی این دستگیری یکی از برادران محمود بنی هاشمی به نام مصطفی بنی هاشمی که بعدها محمود نام وی را روی خود نهاد، زیر شکنجه مأموران خمینی در زندان شهید شد. برادر دیگر وی به نام ابوالقاسم پس از ۳ سال زندان آزاد می‌شود و به سازمان مجاهدین خلق ایران می‌پیوندد و در جریان عملیات فروغ جاویدان شهید می‌شود. سرگرد محمود بنی هاشمی پس از ۳ سال زندان و تحمل شکنجه‌های بسیار از زندان آزاد می‌شود و پس از آن به سازمان مجاهدین وصل می‌شود. پس از آزادی محمود بنی هاشمی از زندان فرمانده دانشکده افسری در ان زمان از وی درخواست کرد که در ارتش خمینی به فعالیت خود ادامه دهد و به او وعده داد در مناصب بالای ارتش به او نیاز دارند اما سرگرد محمود بنی هاشمی نپذیرفت.
سرگرد محمود بنی هاشمی (سرگرد مصطفی) در سال ۱۳۶۰ در رابطه با [[سازمان مجاهدین خلق ایران]] به همراه دو برادرش دستگیر شد. مامورین رژیم ایران، خانه مسکونی وی به همراه وسایل آن را غارت کردند. در پی این دستگیری یکی از برادران محمود بنی هاشمی به نام مصطفی بنی هاشمی که بعدها محمود نام وی را روی خود نهاد، زیر شکنجه مأموران خمینی در زندان کشته شد. برادر دیگر وی به نام ابوالقاسم پس از ۳ سال از زندان آزاد شد و به سازمان مجاهدین خلق ایران پیوست. ابوالقاسم در جریان عملیات فروغ جاویدان شهید شد. سرگرد محمود بنی هاشمی نیز پس از ۳ سال زندان و تحمل شکنجه‌های بسیار از زندان آزاد شد. پس از آزادی محمود بنی هاشمی از زندان، فرمانده دانشکده افسری در آن زمان از وی درخواست کرد که در ارتش خمینی به فعالیت خود ادامه دهد. به او وعده داد در مناصب بالای ارتش به او نیاز دارند اما سرگرد محمود بنی هاشمی نپذیرفت و به سازمان مجاهدین خلق پیوست.


== پیوستن به ارتش آزادیبخش ==
== پیوستن به ارتش آزادیبخش ==
سرگرد محمود بنی هاشمی سرانجام در سال ۱۳۶۴ با تلاش فراوان موفق شد از منطقه مرزی از کشور خارش و به ارتش آزادیبخش بپیوندد. سرگرد محمود بنی هاشمی در حضورش در سازمان مجاهدین از سال ۱۳۶۴ تا کنون مسئولیت‌های بسیاری به عهده داشت اما اصلی‌ترین مسئولیت وی آموزش نظامی کادرهای ارتش آزادیبخش مجاهدین بود.
سرگرد محمود بنی هاشمی سرانجام در سال ۱۳۶۴ با تلاش فراوان موفق شد از منطقه مرزی از کشور خارج شده و به [[ارتش آزادی‌بخش ملی ایران|ارتش آزادی‌بخش ملی]] بپیوندد. سرگرد محمود بنی هاشمی در حضورش در سازمان مجاهدین از سال ۱۳۶۴ تاکنون مسئولیت‌های بسیاری به عهده داشت. اصلی‌ترین مسئولیت وی آموزش نظامی کادرهای ارتش آزادیبخش ملی بود.


== منابع ==
== منابع ==
* مصاحبه شخصی با محمود بنی هاشمی
* مصاحبه شخصی با محمود بنی هاشمی
۱٬۶۵۱

ویرایش

منوی ناوبری