کاربر:Omid/صفحه تمرین1: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
۱٬۷۸۴ بایت اضافه‌شده ،  ‏۵ سپتامبر ۲۰۲۰
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴۰: خط ۴۰:
}}
}}


'''مسیح علی‌نژاد''' با نام اصلی معصومه علی‌نژاد قمی در سال ۱۳۵۵ در «قمی‌کلا» از توابع شهرستان بابل به دنیا آمد. او خبرنگاری را از سال ۱۳۷۸ با کار در روزنامه همبستگی آغاز کرد و بعد از آن کار خبرنگاری را در خبرگزاری ایلنا ادامه داد.
'''مسیح علی‌نژاد''' با نام اصلی معصومه علی‌نژاد قمی در سال ۱۳۵۵ در «قمی‌کلا» از توابع شهرستان بابل به دنیا آمد. او خبرنگاری را از سال ۱۳۷۸ با کار در روزنامه همبستگی آغاز کرد.  


مسیح علی نژاد دو بار ازدواج کرده است. وی برای بار دوم در سال ۱۳۹۲ با کامبیز فروهر خبرنگار ارشد خبرگزاری بلومبرگ زندگی مشترکی را شروع کرد. هر دو در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کنند. کامبیز فروهر عضو نایاک (لابی جمهوری اسلامی در آمریکا) است.
مسیح علینژاد در ایران به عنوان یک اصلاح طلب در روزنامه‌های اصلاح طلب فعالیت می‌کرد. او از وابستگان جبهه‌ی مشارکت بود. مسیح علینژاد همچنین در خبرگزاری ایلنا  به عنوان خبرنگار مجلس به کار مشغول بود.
 
او مدتی برای تحصیل به انگلستان رفت. مسیح علینژاد در سال ۱۳۸۸ به قصد مصاحبه با اوباما به آمریکا رفت اما موفق به  این کار نشد. وی تا آن‌زمان همچنان به ایران رفت‌ و  آمد داشت. وی پس از سکونت در خارج از ایران فعالیت‌های سیاسی مختلفی را هم‌راستا با اصلاح‌طلبان ایران به پیش برد.
 
مسیح علینژاد پس از آغاز به کار در صدای آمریکا کمپین چهارشنبه‌های سفید را راه‌اندازی کرد که در آن از زنان ایرانی می‌خواست روزهای چهارشنبه در اعتراض به جمهوری اسلامی از روسری یا شال سفید استفاده کنند. او همچنین با راه‌اندازی صفحه فیس‌بوکی آزادی‌های یواشکی شهرت زیادی کسب کرد. او همواره متهم بوده است که با پایین آوردن سقف خواسته‌های مردم و به ویژه زنان، از رادیکالیزه شدن جنبش جلوگیری می‌کند.
 
مسیح علینژاد در سال‌های اخیر اعلام کرده است که دیگر به گفتمان اصلاح معتقد نیست اما همچنان روابط خود با اصلاح‌طلبان و لابی‌های رژیم ایران را حفظ کرده است. از جمله همسر وی کامبیز فروهر عضو نایاک بزرگترین لابی جمهوری اسلامی در خارج از ایران است.


== کودکی و جوانی ==
== کودکی و جوانی ==
[[پرونده:مسیح علینژاد خبرنگار پارلمانی.jpg|جایگزین=پرونده:مسیح علینژاد خبرنگار در مجلس ایران|بندانگشتی|پرونده:مسیح علینژاد خبرنگار در مجلس ایران]]
معصومه علی‌نژاد قمی معروف به مسیح علی‌نژاد در ۲۰ شهریور ماه ۱۳۵۵ در قمی‌کلا از توابع بابل به دنیا آمد. فرزند پنجم خانواده است و دو برادر و دو خواهر دیگر دارد. پدرش کشاورز و دستفروش و مادرش خیاط بوده است. خانواده‌ی او از حامیان جمهوری اسلامی(اصول‌گرا) هستند.  
معصومه علی‌نژاد قمی معروف به مسیح علی‌نژاد در ۲۰ شهریور ماه ۱۳۵۵ در قمی‌کلا از توابع بابل به دنیا آمد. فرزند پنجم خانواده است و دو برادر و دو خواهر دیگر دارد. پدرش کشاورز و دستفروش و مادرش خیاط بوده است. خانواده‌ی او از حامیان جمهوری اسلامی(اصول‌گرا) هستند.  


پیوستن مسیح علینژاد به اصلاح طلبان و منتقدین جمهوری اسلامی بعدها م
یمسیح علینژاد در سال ۱۳۷۸ با کار در روزنامه همبستگی خبرنگاری خود را  آغاز کرد و بعد از آن کار خبرنگاری را در خبرگزاری ایلنا ادامه به عنوان خبرنگار پارلمانی ادامه داد.<ref name=":0">[https://www.shomanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-4/941275-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD-%D8%B9%D9%84%DB مسیح علی‌نژاد کیست؟]، سایت شمانیوز</ref> مسیح علینژاد دوبار ازدواج کرده است.  همسر کنونی او کامبیز فروهر است و دارای یک فرزند پسر به نام پویان است.
 
مسیح علینژاد در سال ۱۳۷۸ با کار در روزنامه همبستگی خبرنگاری خود را  آغاز کرد و بعد از آن کار خبرنگاری را در خبرگزاری ایلنا ادامه داد.<ref name=":0">[https://www.shomanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-4/941275-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD-%D8%B9%D9%84%DB مسیح علی‌نژاد کیست؟]، سایت شمانیوز</ref> او همچنین مدتی خبرنگار پارلمانی در مجلس ایران بود.


== همکاری با اصلاح‌طلبان  ==
== همکاری با اصلاح‌طلبان  ==

منوی ناوبری