کاربر:Ehsan/صفحه تمرین2: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۱۷: خط ۲۱۷:


=== پرسش و پاسخ از مصباح یزدی ===
=== پرسش و پاسخ از مصباح یزدی ===
تجاوز به دختران باکره در زندان چه حکمی دارد ؟<ref>[https://www.youtube.com/watch?v=GNTt8m4GeCY مصباح یزدی - یو تیوب]</ref>
تقی مصباح یزدی به همراه محمود احمدی نژاد شب قبل در کنار چاه جمکران واقع در حسینیه خامنه‌ای حاضر شد و به تعدادی از سوالات مجذوبین در ولایت جواب داد و بعضا فتوی صادر کرد.


ج - اگر قرار است زن را اعدام کنند ، برای بازجو به اندازه یک حج تمتع واجب صواب دارد و به همان اندازه بر گناهان دختر افزوده میشود . اما اگر زندانی قرار نیست اعدام شود ، به اندازه زیارت کربلا برای بازجو صواب دارد .
در زیر به برخی از سوال‌ها و جواب‌ها اشاره می‌شود .


استاد تقی مصباح به همراه محمود احمدی نژاد شب قبل در کنار چاه جمکران واقع در حسینیه امام خامنه ای ( ص ) حاضر شد و به تعدادی از سوالات مجذوبین در ولایت جواب داد و بعضا فتوی صادر کرد .
1- آیا اعتراف گیری تحت فشار و شکنجه روحی و روانی و جسمی اعتبار اسلامی دارد؟
 
در زیر به برخی از سوالها و جوابها اشاره میشود .
 
1- آیا اعتراف گیری تحت فشار و شکنجه روحی و روانی و جسمی اعتبار اسلامی دارد ؟


ج - اعتراف گیری از ضد ولایت فقیه به هر شکلی جایز است
ج - اعتراف گیری از ضد ولایت فقیه به هر شکلی جایز است


2- اعتراف گیری با استفاده از مواد مخدر و افیون و داروهای کدوئینه جایز است ؟
2- اعتراف گیری با استفاده از مواد مخدر و افیون و داروهای کدوئینه جایز است؟


ج - اعتراف گیری از ضد ولایت مطلقه به هر شکلی جایز است .
ج - اعتراف گیری از ضد ولایت مطلقه به هر شکلی جایز است.


3- آیا بازجو میتواند به زندانی تجاوز جنسی کند تا اعتراف بگیرد ؟
3- آیا بازجو میتواند به زندانی تجاوز جنسی کند تا اعتراف بگیرد؟


ج - احتیاط واجب آن است که قبل از اینکار حتما وضو بگیرد و هنگام عمل ذکر گوید .اگرزندانی زن است هم از فرج و هم از دوبر دخول اشکال ندارد بهتر است در محل بازجویی کس دیگری نباشد . اما اگر زندانی مرد است احوط است در حضور دیگر باز جویان دخول صورت گیرد .
ج - احتیاط واجب آن است که قبل از اینکار حتما وضو بگیرد و هنگام عمل ذکر گوید .اگرزندانی زن است هم از فرج و هم از دوبر دخول اشکال ندارد بهتر است در محل بازجویی کس دیگری نباشد . اما اگر زندانی مرد است احوط است در حضور دیگر باز جویان دخول صورت گیرد.


4- اگر زن زندانی حامله شود تکلیف چیست ؟ یا آن فرزند حرامزاده است ؟
4- اگر زن زندانی حامله شود تکلیف چیست ؟ یا آن فرزند حرامزاده است؟


ج - فرزند ضعیفه ضد ولایت مطلقه فقیه مطابق نص قران مجید در هر صورت حرامزاده است چه توسط بازجو باردار شود چه توسط شوهرش . اما اگر بازجو فرزندی طفل متولد شده را گردن نهد ، بنابر احتیاط واجب طفل حلالزاده و شیعه اثنی عشری است .
ج - فرزند ضعیفه ضد ولایت مطلقه فقیه مطابق نص قران مجید در هر صورت حرامزاده است چه توسط بازجو باردار شود چه توسط شوهرش. اما اگر بازجو فرزندی طفل متولد شده را گردن نهد ، بنابر احتیاط واجب طفل حلالزاده و شیعه اثنی عشری است .


5- آیا تجاوز جنسی در زندان به مردها و پسران جوان لواط محسوب نمی شود ؟
5- آیا تجاوز جنسی در زندان به مردها و پسران جوان لواط محسوب نمی شود؟


خیر . چون زندانی بدون میل و رغبت به آن تن داده است . البته اگر جوان مفعول را خوشامده باشد احتیاط مستحب آن است که دیگر این عمل تکرار نگردد .
خیر . چون زندانی بدون میل و رغبت به آن تن داده است . البته اگر جوان مفعول را خوشامده باشد احتیاط مستحب آن است که دیگر این عمل تکرار نگردد .


6- تجاوز به دختران باکره در زندان چه حکمی دارد ؟
6- تجاوز به دختران باکره در زندان چه حکمی دارد؟


ج - اگر قرار است زن را اعدام کنند ، برای بازجو به اندازه یک حج تمتع واجب صواب دارد و به همان اندازه بر گناهان دختر افزوده میشود . اما اگر زندانی قرار نیست اعدام شود ، به اندازه زیارت کربلا برای بازجو صواب دارد .<ref>[https://books.google.com/books?id=XfwRAwAAQBAJ&pg=PT384&lpg=PT384&dq=%D9%85%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D8%AD+%DB%8C%D8%B2%D8%AF%DB%8C+%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%B2&source=bl&ots=KSMFqE5CAL&sig=ACfU3U3zHv-0oXqKI0zEy-esaic3S5jyuQ&hl=e شاهد سقوط‌های سه‌گانه]</ref>
ج - اگر قرار است زن را اعدام کنند ، برای بازجو به اندازه یک حج تمتع واجب صواب دارد و به همان اندازه بر گناهان دختر افزوده می‌شود . اما اگر زندانی قرار نیست اعدام شود، به اندازه زیارت کربلا برای بازجو صواب دارد.<ref>[https://books.google.com/books?id=XfwRAwAAQBAJ&pg=PT384&lpg=PT384&dq=%D9%85%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D8%AD+%DB%8C%D8%B2%D8%AF%DB%8C+%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%B2&source=bl&ots=KSMFqE5CAL&sig=ACfU3U3zHv-0oXqKI0zEy-esaic3S5jyuQ&hl=e شاهد سقوط‌های سه‌گانه]</ref>


== مرگ مصباح یزدی ==
== مرگ مصباح یزدی ==
۸٬۶۷۳

ویرایش

منوی ناوبری