نهضت عیاران: تفاوت میان نسخه‌ها

۷۹۲ بایت حذف‌شده ،  ‏۲۶ ژانویهٔ ۲۰۲۱
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۵۷: خط ۵۷:
قبل از تولد هسته های مقاومت ازطریق سازمان مجاهدین خلق ایران ،وبعداز استقرار واسکان یافتن اکثریت مهاجرین درسرخ حصار ،به فرمان آقای اشرفی در محلات مهاجرنشین سرخ حصار قریب به ۱۲ گروه ازجوانان مهاجر تشکیل شده بود .
قبل از تولد هسته های مقاومت ازطریق سازمان مجاهدین خلق ایران ،وبعداز استقرار واسکان یافتن اکثریت مهاجرین درسرخ حصار ،به فرمان آقای اشرفی در محلات مهاجرنشین سرخ حصار قریب به ۱۲ گروه ازجوانان مهاجر تشکیل شده بود .


صفی جان در کلی ترین صورت آموزش ها ، شعائیرورهنمودهایش برپیروان خود در سرخ حصار سمت دادن بسوی سازمان هدایت جهتداربوده است .  
صفی‌قلی  در کلی ترین صورت آموزش‌ها، شعائر و رهنمودهایش بر پیروان خود در سرخ حصار سمت دادن به سوی سازمان مجاهدین خلق ایران بود .  


بهمین دلیل در بدو ورود دربین پیروان خود گروه ها ،تیم ها وکمیته های مختلفی بوجود آورده بود وآموزشهایش نیزبرهمین اساس منتقل میشد ،ازجمله کارهای که انجام داد وراه اندازی کرد ورزش صبحگاهی بود که مجاهد شهید دکترصدرالله سیاه منصوری مسئولیت آن رابهعد گرفت .
به همین دلیل در بدو ورود دربین پیروان خود گروه‌ها ،تیم‌ها و کمیته های مختلفی بهوجود آورده بود و آموزشهایش نیز برهمین اساس منتقل می‌شد ،ازجمله کارهایی که انجام داد و راه ‌اندازی کرد ورزش صبحگاهی بود که مجاهد شهید دکترصدرالله سیاه منصوری مسئولیت آن را به عهده گرفت .


طبق برنامه ای که دکترمشخص کرده بود ، صبح ها تقریبا ۱ ساعت قبل از آغاز رفتن کارگران به محل کارخود در کارخانجات ورزش شروع وقبل از ۱ساعت مورد نظرتمام می شد.
طبق برنامه ای که دکتر مشخص کرده بود ، صبح ها تقریبا ۱ ساعت قبل از آغاز رفتن کارگران به محل کارخود در کارخانجات ورزش شروع و پس از یک ساعت تمام می شد.


تمامی مسئولین گروه های ۱۲ گانه وظیفه داشتند که قبل از زمان بندی مشخص شده اعضای گروه خود رابیدار ونتیجه ای حضور وغیاب را به دکتر بدهند وبعد از آن ورزش شروع می شد .
تمامی مسئولین گروه های ۱۲ گانه وظیفه داشتند که قبل از زمان بندی مشخص شده اعضای گروه خود رابیدار ونتیجه‌ی حضور و غیاب را به دکتر بدهند و بعد از آن ورزش شروع می شد .


بعداز نرمش های اولیه بتوسط دکتر ،حرکت دوی جمعی به سمت زمین چمن آغاز می شد وبعد از یکی ،دو دور دویدن در زمین فوتبال مجددا به محل تجمع اولیه برمی گشتند وورزش تمام وهرکس بدنبال کار خود می رفت.و...
بعداز نرمش های اولیه توسط دکتر صدرالله،حرکت دوی جمعی به سمت زمین چمن آغاز می شد و بعد از یکی ،دو دور دویدن در زمین فوتبال مجددا به محل تجمع اولیه برمی گشتند و ورزش تمام و هر کس به دنبال کار خود می رفت..


انجام بدهند که  دارایی زمین چمن برای فوتبال ،زمین های والیبال ،بسکتبال وجایگاهی برای تماشاگران می باشد.
وقتی ازطرف آقای اشرفی دستوری صادر می شد تمامی دست اندرکاران، ریل اجرای کار و تقسیم بندی تیم ها رامشخص می کردند.


با توجه به این که قبلاهم اشاره کرده بودم اما مختصری به کارهای جمعی درعمل واحداث این استادیوم می پردازم ،آن ۱۲ گروهی که درمحلات مهاجرنشین ازجوانان تشکیل شده بود دراینجا نیز به کارگرفته شدند ، وقتی ازطرف آقای اشرفی دستوری صادر می شد تمامی دست اندرکاران ریل اجرای کار وتقسیم بندی تیم ها رامشخص می کردند.
در این پروژه نیز کارها تقسیم شد ،دیوارکشی اطراف و حصار استادیوم ورزشی سرخ‌حصار به گروه های ۱۲ گانه واگذار شد که بین گروه ها نیز با متراژ تقسیم و هر گروه قسمتی از دیوار را به عهده گرفت .


در این پروژه نیز کارها تقسیم شد ،دیوارکشی اطراف وحصار استادیوم به گروه های ۱۲ گانه واگذارشد که بین گروه ها نیز بامتراژ تقسیم وهر گروه قسمتی ازدیوار را به عهده گرفت .
به دلیل کمبود ویا نبود بودجه قرارشد این دیوار را با ۲متر ارتفاع با گل به صورت دیوار خشت گلی ساخته شود.


بدلیل کمبود ویا نبود بودجه قرارشد این دیوار را با ۲متر ارتفاع با گل به صورت دیوار خشت گلی بالاببریم وشروع شد.
برای نمونه در این کار جمعی، گروه عرفان با یک مسئول کار را آغاز کرد که باید خاک را از زمین می کند و با آب گل درست می کرد  وبسیار سخت باید مدتی زیاد آن گل را آماده می‌کردند تا قوام داشته باشد که دیوار خشتی ۲ متر را بتوان بالا برد هر ردیف آن گل چیده شده باید خشک می شد تا ردیف بعدی رابتوان چید تا ریزش نداشته باشد.


برای نمونه در این کار جمعی به گروه خودمان اشاره می کنم که ،این گروه بنام عرفان بایک مسئول کار را آغازکرد که باید خاک را از زمین می کندیم با آب گل درست می کردیم وبسیار سخت باید مدتی زیاد آن گل را لگد می کردیم تا قوام داشته باشد دیوار خشتی ۲ متر را بتوانیم بالا ببریم .
و اما کشت پرورش چمن برای زمین فوتبال هم به عهده همان گروه ها بود ولی بازیکنان فوتبال در دو تیم جوانان و بزرگسالان، فوتبالیست‌های این دو تیم بعد از آماده سازی‌های اولیه ،بعد ازبذرپاشی قریب به یک ماه شبانه روز به طور مستمر زمین چمن را آبیاری می‌کردند تا در اولین چین چمن که حدودا از اول شهریورماه تا اول مهرماه طول کشید ،وقتی چمن حدودا۱۰ ،۱۵ سانت بلند شد دیگر بعد از آن شیوه آبیاری متفاوت بود .


تازه هر ردیف آن گل چیده شده باید خشک می شد تا ردیف بعدی رابتوان چید تاریزش نداشته باشد.
این بازکنان درمدت پرورش چمن چنان تیم بندی و تقسیم کار کرده بودند که درآن یک ماه هیچ وقت آبیاری ۲۴ ساعته قطع نشد.


واما کشت پرورش چمن برای زمین فوتبال هم به عهد همان گروه ها بود ولی بازیکنان فوتبال دردو تیم جوانان وبزرگ سالان ، فوتبالیست های این دو تیم بعد ازآماده سازی ها ی اولیه ،بعد ازبذرپاشی قریب به یک ماه شبانه روز یکسره شلنگ بدست بودند تا در اولین چین چمن که حدودا از اول شهریورماه تا اول مهرماه طول کشید ،وقتی چمن حدودا۱۰ ،۱۵ سانت بلند شد دیگر بعدازآن شیوه آبیاری متفاوت بود .
۴ ـ گروه رنجیر، این گروه ،اولین گروهی بود که آقای اشرفی قبل از وفات پدرش، که رهبری پیروان خود را درسال ۱۳۵۷ به او واگذار کرده بود تشکیل داد.


این بازکنان درمدت پرورش چمن چنان تیم بندی وتقسیم کار کرده بودند که درآن یک ماه نه شلنگ برزمین گذاشته شد ونه آب شیر بسته شد.! ولی واقعیت بود.
بنابه گفته‌ای صفی‌قلی، این گروه از اقشار مختلف پیروان خود برگزیده شده‌اند که در زمان درگذشت پدرش قریب۶ ماه با آنان کارکرده بودتا هم شخصیت آنها را از جنبه‌های گوناگون بشناسد و هم ازطریق آنان به پیروان خود دسترسی داشته باشد.


۴ ـ گروه رنجیر، این گروه ،اولین گروهی بود که آقای اشرفی قبل ازوفات پدرش،که رهبری پیروان خود رادرسال ۱۳۵۷ به او واگذارکرده بود تشکیل داده است .
دراین ۵،۶ ماه اوایل در هفته یکبار و شاید هم بیشتر برای آنان نشست و جلسه برگزار می شد و شاید هم بیشتر از آن و بعضا به مسافرت رفتن‌ها وبا مهربانی با آنان برخورد می‌کرد تا در این مدت شخصیت واقعی افراد را بشناسد تا بر همین اساس به آنان مسئولیت بدهد.
 
بنابه گفته‌ای خود صفی‌جان ،این گروه ازاقشارمختلف پیروان خود برگزیده شده‌اند که درزمان درگذشت پدرش قریب۶ ماه با آنان کارکرده بودتاهم شخصیت آنهارا ازجنبه‌های گوناگون بشناسد وهم ازطریق آنان به پیروان خود دست رسی وهدایت نماید .
 
بازهم یادآوری می کند که دراین ۵،۶ ماه اوایل درهفته یکبار وشاید هم بیشتر برآنان نشست وجلسه برگزار می شدوشاید هم بیشترازآن وبعضا به مسافرت رفتن‌ها وبامهربانی باآنان برخورد می شد تادراین مدت شخصیت واقعی افراد بازتابرهمین اساس برآنان مسئولیت ها داده شود .
 
واشاره‌ای دارند که برخی ازآنها راضی نبودند ،این گروه باهمین اسم بعدازهجرت نیزدرسرخ حصار فعال بود وکارمی کرد.


== برخی از فعالیت‌های عیاران در سازندگی شهرک سرخ‌حصار ==
== برخی از فعالیت‌های عیاران در سازندگی شهرک سرخ‌حصار ==
۲۳۷

ویرایش