کاربر:Rah/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
۱۹٬۳۲۳ بایت اضافه‌شده ،  ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۱
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴۶۸: خط ۴۶۸:
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده‌ی مقاومت در بخشی از سخنرانی خود در این گردهمایی ضمن ادای احترام به اعدام‌شدگان سال ۱۳۶۷، و فراخوان به محاکمه بین‌المللی خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به جرم جنایت علیه بشریت، گفت:
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده‌ی مقاومت در بخشی از سخنرانی خود در این گردهمایی ضمن ادای احترام به اعدام‌شدگان سال ۱۳۶۷، و فراخوان به محاکمه بین‌المللی خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به جرم جنایت علیه بشریت، گفت:


دوستان عزیز: در این گردهمایی، که هم‌زمان یادواره سر‌به‌داران سال۶۷ هم هست، حضور شما دوستان بزرگ و ارجمند مقاومت برای مردم ما به‌ویژه خانواده‌های شهیدان مایه پشت‌گرمی است. وقتی در تمام جهان گوش‌ها با برچسب تروریستی به صدای مظلومیت آن‌ها بسته بود، شما و صدای وجدان شما، مرداب سکوت را شکست. شما مبتکران سیاست درخشانی بر سر مسأله ایران هستید که سمت صحیح تاریخ را نشان داده است. شما بودید که بارها گفتید در این رژیم وحشی دنبال میانه‌رو گشتن توهم و سراب است. و حالا که خامنه‌ای یک جلاد را رئیس‌جمهور خود کرده، همه به آن‌چه شما گفتید اذعان می‌کنند. بله شما حقیقت را گفتید. زمان می‌گذرد و حقانیت مواضع شما درباره مجاهدین و مقاومت ایران و جایگزین دمکراتیک به اثبات می‌رسد. گماردن جلاد ۶۷ در منصب ریاست‌جمهوری ولایت فقیه؛ از نظر رابطه مردم ایران با این رژیم، تجلی دوران سرنگونی است، از نظر تاریخی حکومتی که پایه‌هایش بر دریای خون مجاهدین بنا شده، محصول خُلّص تاریخچه ۴۲ ساله خود را در یک جلاد خونخوار ظاهر کرده است؛ و از نظر سیاسی، نقطه پایان توهمات مربوط به میانه‌روی رژیم و نقطه شکست سیاست مماشات دولت‌های غرب با فاشیسم دینی است...<ref>[https://news.mojahedin.org/i/ گردهمایی جهانی ایران آزاد، روز سوم - سایت مجاهدین خلق ایران]</ref>
دوستان عزیز: در این گردهمایی، که هم‌زمان یادواره سر‌به‌داران سال۶۷ هم هست، حضور شما دوستان بزرگ و ارجمند مقاومت برای مردم ما به‌ویژه خانواده‌های شهیدان مایه پشت‌گرمی است. وقتی در تمام جهان گوش‌ها با برچسب تروریستی به صدای مظلومیت آن‌ها بسته بود، شما و صدای وجدان شما، مرداب سکوت را شکست. شما مبتکران سیاست درخشانی بر سر مسأله ایران هستید که سمت صحیح تاریخ را نشان داده است. شما بودید که بارها گفتید در این رژیم وحشی دنبال میانه‌رو گشتن توهم و سراب است. و حالا که خامنه‌ای یک جلاد را رئیس‌جمهور خود کرده، همه به آن‌چه شما گفتید اذعان می‌کنند. بله شما حقیقت را گفتید. زمان می‌گذرد و حقانیت مواضع شما درباره مجاهدین و مقاومت ایران و جایگزین دمکراتیک به اثبات می‌رسد. گماردن جلاد ۶۷ در منصب ریاست‌جمهوری ولایت فقیه؛ از نظر رابطه مردم ایران با این رژیم، تجلی دوران سرنگونی است، از نظر تاریخی حکومتی که پایه‌هایش بر دریای خون مجاهدین بنا شده، محصول خُلّص تاریخچه ۴۲ ساله خود را در یک جلاد خونخوار ظاهر کرده است؛ و از نظر سیاسی، نقطه پایان توهمات مربوط به میانه‌روی رژیم و نقطه شکست سیاست مماشات دولت‌های غرب با فاشیسم دینی است...<ref>[https://news.mojahedin.org/i/%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A2%D9%84%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%88-%D8%AF%D9%85%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B3%D9%88%D9%85 گردهمایی جهانی ایران آزاد، روز سوم - سایت مجاهدین خلق ایران]</ref>


=== سناتور جوزف لیبرمن ===
=== اینگرید بتانکور ===
سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا  گفت:
[[پرونده:بتانگور.JPG|بندانگشتی|اینگرید بتانکور]]
اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست جمهوری کلمبیا در بخشی از سخنرانی خود در گردهمایی جهانی ایران آزاد گفت:


ممنونم به‌خاطر معرفی که انجام شد.
با دیدن خانم رجوی و عزم جزمش تکان خوردم. با تفاوتی که به یقین این بانو وجود دارد با کسی که گزینش شده برای رئیس‌جمهور ایران. در نظامی که زنان و اقلیت‌های مذهبی جایی ندارند. ابراهیم رئیسی در برابر خبرنگاران گفت باید از من به‌خاطر قتل‌عام تقدیر شود؛ و به آن افتخار می‌کنم. اما برخلاف آن مریم رجوی یک پیروزی دیگر را به دست‌آورد با محکومیت دیپلمات تروریست رژیم به نام [[محاکمه اسدالله اسدی|'''اسدالله اسدی''']] کسی که قصد داشت همه ما را بکشد. این دلیلی است که ما عشق می‌ورزیم به مقاومت ایران. پایان همین‌جاست. یک نام دارد و یک چهره. نامش نام تک‌تک شماست و چهره شماست. نامش مریم رجوی‌ است. شما یک ارتش هستید. شما با یونیفرم بودید در قرارگاه‌هایتان. شما تشنه عدالت و حقیقت هستید. فکر نمی‌کنم ما بتوانیم کارهایی بیشتر از شما بکنیم. ما می‌دانیم شما غیرقابل جایگزینی هستید. ضروری هستید برای بقای ایران. با عشقی که داریم و ایمانی که به پیروزی داریم می‌خواهیم در کنارتان بایستیم.


شنیدن حرفهای رودی جولیانی منو یاد این انداخت که او یک دادستان بزرگ بود و من هم یک قاضی بودم. الآن با پرونده‌یی که او معرفی کرد من هم به‌عنوان قاضی رژیم را محکوم می‌کنم.
=== سناتسناتور رابرت توریسلی ===
[[پرونده:سناتور تورسیلی.JPG|بندانگشتی|سناتور توریسلی]]
سناتسناتور رابرت توریسلی از آمریکا در قسمتی از سخنرانی خود گفت:


مایه افتخار است که در کنار شورای ملی مقاومت و رهبری گرانقدر شما خانم مریم رجوی باشم.
من مطمئن هستم روزی در تهران جمع می‌شوید، اسامی شما را روی مجسمه‌ها بنویسند. به‌خاطر روحیه‌تان به‌خاطر فداکاری‌تان. در سال ۶۷ وقتی رژیم با مردمش در جنگ بود، تنها سازمانی که ایستاد و مقاومت کرد سازمان مجاهدین خلق بود. من خیلی خوشحالم از طرف دو حزب از شما حمایت می‌شود. ممکن است ما اختلافاتی داشته باشیم، ولی وقتی به پایان دادن به رژیم می‌رسد ما یک صدا داریم. سرنگونی رژیم کار ناتمام قرن بیستم است. همه کشورها باید متحد می‌شدند علیه آن. رژیم هر گونه انتخاب را از مردم گرفته است مردم ایران با نیامدن در برابر رژیم ایستادند. حالا قدم بعدی چی است؟ [[قتل عام ۶۷|قتل‌عام سال ۶۷]] که رئیسی در آن دست داشت؛ او را یک جنایتکار جنگی می‌کند که باید او را مورد حسابرسی قرار داد. بسیاری از سران جانی کشورها فکر می‌کردند به محاسبه کشیده نخواهند شد.


در برنامه‌یی چنین نه فقط با کار سنگین و فشرده بلکه با سازماندهی مجاهدین محقق می‌شود که با عزم جزم و پافشاری بر انجام کارهایی را که دیگران نمی‌توانند انجام بدهند محقق می‌شود. هیچ سازمانی بدون چنین رهبری نمی‌تواند موفق بشود.
ما با شما می‌ایستیم و این پرونده باز و کار ناتمام قرن بیستم را باید تمام کرد.


بانویی با اعتقاد و اصول و روشن اندیشی و کسی که به مردم ایران عشق می‌ورزد.
=== شهردار رودی جولیانی ===
رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت:
 
کسانی که در اشرف هستید، احساس می‌کنم بخشی از خانواده شما هستم و برای شما تلاش می‌کنم. رئیسی فقط قتل‌عام کننده نیست بلکه همه قتل‌عام کننده است اما شناخته‌ترین رئیسی است که افتخار می‌کند به کشتاری که کرده است. خامنه‌ای رئیسی را انتخاب کرد تا جنبش را ارعاب کند اما نمی‌تواند چون مردم برخاسته‌اند. رژیم می‌فهمد اعتراضات را نمی‌تواند متوقف کند؛ و کشتاری که کردند از جمله اعدام‌های سال ۶۷، اعدام هنوز ادامه دارد. رژیم اعضا و هواداران مجاهدین را تحت تعقیب قرار می‌دهد، اما هواداران مجاهدین در ایران بنرهای مجاهدین و مریم رجوی را در شهرها نصب می‌کنند. شما خانم رجوی و جنبش زیبای شما قلب این جنبش مقاومت هستید. آن‌ها که می‌گفتند مجاهدین جایگاه مردمی ندارند چگونه می‌توانند این حرف را تکرار کنند. شما آلترناتیو مشروع هستید. حتی سران رژیم به آن اذعان کردند؛ و سال گذشته خامنه‌ای به این امر اذعان کرد. شما آینده را می‌سازید و جنبش‌تان ادامه دارد و این رژیم کارش تمام و سرنگون است. همان‌طور که سناتور توریسلی گفت شما از حمایت دو حزبی در آمریکا برخوردارید.
 
=== ماتئو رنتزی ===
[[پرونده:رنتزی.JPG|بندانگشتی|ماتئو رنتزی]]
ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا در سال ۲۰۱۶، در سخنرانی خود به سیاست مماشات دولت‌های غربی در قبال نظام جمهوری اسلامی، اذعان به شکست کرد و گفت:
 
بسیار خوشحالم که نزد شما هستم. اکنون زمان بسیار تاریکی است که در این رژیم در ایران حاکم است و من مطمئن هستم در سال‌های آینده تغییرات زیادی به‌وقوع خواهد پیوست. من به‌عنوان عضوی از جی ۷ به جهان سفر کردم؛ و برای رسیدن به یک توافق علیه برنامه اتمی رژیم ایران و تنش‌هایی که ایجاد کرده اقدام کردم اما شکست خوردیم؛ چرا که نتوانستیم به تغییر در ایران برسیم. من اکنون این را به‌رسمیت می‌شناسم که بدون یک پیام روشن علیه حکومت و دیکتاتوری مذهبی در ایران امکان ندارد که بشود یک فصل جدیدی برای آزادی و ارزش‌ها در جهان بنویسیم. بنابراین تنها راهی که اتحادیه اروپا بتواند پیش برود این است که درس بگیرد از اشتباهات گذشته چرا که ما خیلی تلاش کردیم که به توافق برسیم و از هیچ چیز کوتاهی نکردیم ولی غیرممکن بود. من می‌خواهم به شما مبارزین و جنگجویان برای آزادی ایران که به ما گفتید که این غیرممکن است، و این کار را نکنید، و نمی‌توانید به نتیجه برسید ولی ما تلاش کردیم و شکست خوردیم.
 
=== فردریک راینفلت ===
فردریک راینفلت نخست وزیر سوئد از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴، در سخنرانی خود گفت:
 
سلام بر همه شما در اجلاس سالانه ایران آزاد. مستبدین، افرادی با قدرت مطلقه همیشه از توده‌های مردم خود می‌ترسند. آن‌ها همیشه مردم خود را کنترل می‌کنند. ما دیده‌ایم که آن‌ها می‌خواهند خود را دمکراتیک‌تر نشان دهند. بنابراین، ما تلاش برای ارائه انتخابات را می‌بینیم، چون آن‌ها می‌خواهند طوری به‌نظر برسند که حمایت مردم خود را دارند اما مردم باور نمی‌کنند. آن‌چه آن‌ها انجام می‌دهند تقلب در انتخابات است. ما این را در ایران هم دیده‌ایم. همه را رد صلاحیت کردند. این یک انتخابات آزاد نیست. این سلطنت قدرت مطلقه است. این باید تغییر کند. بنابراین، کار شما بسیار مهم است. من به موفقیت آرمان شما امیدوارم و امیدوارم که در سال دیگر با شرایط بهتری دیدار کنیم.
 
=== اندا کنی ===
اندا کنی نخست‌ وزیر ایرلند در سال ۲۰۱۷، نیز در سخنرانی خود از مردم ایران حمایت کرد و گفت:
 
می‌دانم در ایران مردم را سرکوب می‌کنند؛ و به‌طور خودسرانه تظاهر کنندگان را دستگیر می‌کنند؛ و زنان را و اقلیت‌های قومی و مذهبی را شکنجه می‌کنند. به‌طور سیستماتیک شکنجه و اعدام در زندان‌ها جریان دارد. هم‌چنین نقض حقوق‌بشر توسط سران این رژیم به‌طور سیستماتیک جریان دارد و قتل‌عام زندانیان در سال۶۷. سازمان ملل باید بیشتر کار کند. اتحادیه اروپا هم باید بیشتر کار کند در مورد قتل‌عام ۶۷. باید این موضوع روشن شود. ناپدیدسازی‌ها باید در ایران پیگیری شود. شخصی که توسط ولی‌فقیه به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده به‌معنای ادامه دادن رنج مردم ایران است. مردم ایران هم مبارزه طولانی داشتند؛ و شایسته این هستند که به خواسته‌هایشان برسند. ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم.
 
=== کارلو لوتارکی ===
کارلو لوتارکی نخست وزیر ایتالیا در سال ۲۰۱۸، و رئیس پیشین صندوق بین‌المللی پول در سخنرانی خود گفت:
 
بسیار دردناک است که مردم ایران الآن در این شرایط سخت قرار دارند. وضعیت اقتصادی خود بخودی به اینجا نرسیده بلکه به‌خاطر سیاست‌های مخرب رژیم این شرایط پیش آمده است. تأکید می‌کنم که به‌خاطر این‌که آخوندها حاکم هستند ایران به عقب رفته است. آزادی کارگران و سندیکاها وجود ندارد در بین جوانان بیکاری خیلی زیادی است. اقتصاد ایران به‌خاطر سوء‌مدیریت حکومت رنج می‌برد که البته این عقب افتادن نه به‌خاطر تحریم‌ها، بلکه به‌خاطر وضعیت سیاسی این حاکمیت است.
 
سپس گی ور هوفستاد نخست وزیر پیشین بلژیک و پتره رومن نخست وزیر پیشین رومانی در این گردهمایی سخنرانی کردند.
 
=== جوزف لیبرمن ===
[[پرونده:لیبرمن....JPG|بندانگشتی|جوزف لیبرمن]]
سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا در بخشی از سخنرانی خود ضمن حمایت از مردم و مقاومت ایران، گفت:
 
خانم رجوی رهبر بزرگ به شما سلام می‌رسانم. به دوستان اشرف ۳ و قهرمانان مقاومت در داخل کشور. عاملی که بتواند به وحشی‌گری‌های این رژیم پایان دهد. به تروریسم و موشکی و خودکامگی‌های اتمی رژیم پایان دهد فقط مقاومت است و انقلاب. این رژیم در ریشه فاسد است. مردم ایران با جسارت به خیابان‌ها می‌آیند. در انتخابات تقلبی اخیر هم با نیامدنشان صدای خودشان را رساندند. انتخاباتی که رئیسی را بیرون آورد. کسی که باید محاکمه شود نه رئیس‌جمهور. در روزهای قبل از انتخابات یک آخوندی در نماز جمعه به مردم می‌گفت اگر رأی ندهید به نفع مجاهدین رأی داده‌اید. با همین استدلال می‌توان گفت اکثریت مردم به نفع مجاهدین رأی دادند. این سازمان افشاکننده برنامه اتمی رژیم بوده است. افشاگر تروریسم و جنایت‌های این رژیم. این سازمان و رهبرش خانم رجوی هرگز دنبال قدرت نبوده است. دنبال اصول و ارزش‌های انسانی است. نگاه کنید به طرح ده ماده‌ای خانم رجوی که جهان‌شمول‌ترین ارزش‌های انسانی را نمایندگی می‌کند. مدره‌ای در ایران وجود ندارد. این حاکمان وحشی با انتصاب رئیسی نشان دادند که این بازی تمام شده است. مردم ایران هم در شعارهایشان گفتند دیگه تمام ماجرا. مردم ایران نشان دادند تنها راه تغییر رژیم است.
 
سپس سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا و قاضی مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکا سخنرانی کردند.
 
=== لویی فری ===
لویی فری رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) نیز در بخشی از سخنان خود در گردهمایی جهانی ایران آزاد گفت:
 
افتخاری است که دوباره با شما هستم در یک گردهمایی مهم و در زمانی حساس. خانم رجوی دوباره به شما تبریک می گویم به‌خاطر شجاعتتان و رهبریتان و استقامتتان و به همه همکارانتان که مبارزه می‌کنند در نبردی که سر انجام به پیروزی منجر خواهد شد؛ و برای همه ما الهام‌بخش است. جهان با مسایل خیلی زیادی به‌خاطر کرونا مواجه شده است که بی‌سابقه بود؛ و نتیجه این پاندمی در ایران این را برجسته می‌کند که چقدر این رژیم بی‌کفایت است. ده‌ها هزار تن از ایرانیان رفتند ارمنستان واکسن بزنند کشوری که جمعیتش خیلی کمتر از ایران است. روی کار آمدن رئیسی به یک متهم ثبت شده است در جنایات جنگی و هم‌چنین جنایت علیه بشریت و مردم ایران و ضرورت حسابرسی که خانم رجوی درباره آن صحبت کرد و باید به آن پرداخته شود. ما هم‌چنین درود می‌فرستیم به شجاعت نخست‌وزیر اسلوونی که در این اجلاس سخنرانی کرد؛ و خواهان همین حسابرسی شد.
 
=== جان بولتون ===
جان بولتون نیز در سخنرانی خود گفت:
 
همان‌طور که مطلع هستید، جهان هم در مورد انتخابات اخیر صحبت می‌کند. واضح است که این انتخابات نه آزاد بود و نه عادلانه. من فکر می‌کنم که یک خبر خوب از این انتخابات این است که رئیسی مانند روحانی و ظریف چهره خندان رژیم نخواهد بود. من فکر می‌کنم او دقیقاً منعکس‌کننده مقاصدی است که ملایان تهران می‌خواهند انجام بدهند. من فکر می‌کنم که انتخاب رئیسی ثابت می‌کند که امتیاز دادن به رژیم باعث تغییر رفتار آن نخواهد شد. توافق اتمی همان‌طور که همه ما می‌دانیم، در حقیقت یک بازدارنده برای ملایان در تلاششان جهت دستیابی به سلاح اتمی نبود، بلکه یک مشوق بود که از آن بهره بردند. در سال ۲۰۱۵، آن‌ها متعهد می‌شوند که در ازای رهایی از تحریم‌ها برنامه سلاح‌های هسته‌یی را متوقف کنند. و سپس هنگامی که پول‌ها آزاد می‌شود، هنگامی که تجارت از سر گرفته می‌شود، زمانی که رژیم از مزایای حذف تحریم‌ها بهره‌مند می‌شود، کار بر روی برنامه هسته‌ای به‌سادگی ادامه خواهد یافت. این ریل کار رژیم‌هایی مانند ایران مانند کره شمالی است. نقش ایالات متحده در حمایت از اپوزیسیون مشروع است. و سیاست اعلام شده ما، هدف اعلام شده ما، باید سرنگونی رژیم آخوندها و جایگزینی آن با دولت منتخب مردم ایران باشد.
 
سفیر مارک گینزبرگ سفیر پیشین آمریکا در مراکش نیز در این گردهمایی سخنرانی کرد.
 
=== گری کاسپاروف ===
[[پرونده:کاسپاروف گری....JPG|بندانگشتی|گری کاسپاروف]]
گری کاسپاروف قهرمان پیشین شطرنج جهان ضمن حمایت و هم‌دردی با مردم ایران، گفت:
 
من با مردم ایران که امروز زیر یوغ یک رژیم وحشی بشر می‌برند؛ و با ایرانیانی که در همه جا با خاطرات تاریک سرکوب و قتل زندگی می‌کنند، همدرد هستم. آن‌چه در ایران بر سر کسانی که این‌چنین فکر می‌کنند نازل شد در سال ۱۹۸۸ رخ داد. در سال ۱۹۸۸ سی‌هزار زندانی سیاسی در ایران به‌قتل رسیدند. ۳۳ سال بعد، هنوز هیچ عدالتی برای قربانیان و خانواده‌های آن‌ها وجود ندارد. چه‌گونه جهان آزاد، دنیای دموکراسی‌هایی که ظاهراً برای زندگی آحاد بشر ارزش قائل هستند، با یک رژیم قاتل مذاکره می‌کند؟ چگونه رهبران کشورهایی مانند ایالات متحده، که غالباً در مورد اهمیت حقوق‌بشر صحبت می‌کنند، می‌توانند در پشت میز رئیسی بنشینند که نقش وی در کشتار سال ۱۹۸۸ کاملاً مشخص است؟ ایالات متحده با مذاکره با رهبران ایران در وین یک اشتباه وحشتناک را تکرار می‌کند. این مذاکرات اتلاف وقت برای همه به جز حاکمان بی‌رحم ایران است که از آن بهره‌مند می‌شوند. با دادن آن‌چه رژیم‌های بی‌رحم می‌خواهند به آن‌ها، نمی‌توان به این هدف رسید. دیکتاتوری‌ها به خودی خود به دموکراسی تبدیل نمی‌شوند. جامعه بین‌المللی باید حداکثر فشار را بر رژیم ایران وارد کند تا رهبران آن را منزوی سازد و از کسانی که برای دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران می‌جنگند حمایت کند. هر کاری کمتر از این، فراموش کردن جنایات گذشته، نادیده گرفتن جنایات حاضر و امکان‌پذیر ساختن جنایات آینده است.
=== سناتور مارتا مک سالی ===
=== سناتور مارتا مک سالی ===
سناتور مارتا مک سالی عضو کمیته قوای مسلح سنای آمریکا در گردهمایی جهانی ایران آزاد گفت:
سناتور مارتا مک سالی عضو کمیته قوای مسلح سنای آمریکا در گردهمایی جهانی ایران آزاد گفت:
۵٬۸۵۷

ویرایش

منوی ناوبری