۲۱ فروردین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
۴۰ بایت اضافه‌شده ،  ‏۱۰ مهٔ ۲۰۲۲
اصلاح ارقام
بدون خلاصۀ ویرایش
(اصلاح ارقام)
خط ۱۱: خط ۱۱:
* ۱۳۵۸ - تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به دستور خمینی
* ۱۳۵۸ - تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به دستور خمینی


* 1606 - شرکت ویرجینیا لندن با منشور سلطنتی توسط جیمز اول پادشاه انگلستان با هدف ایجاد شهرک‌های استعماری در آمریکای شمالی تأسیس شد.  
* ۱۶۰۶ - شرکت ویرجینیا لندن با منشور سلطنتی توسط جیمز اول پادشاه انگلستان با هدف ایجاد شهرک‌های استعماری در آمریکای شمالی تأسیس شد.  
* 1793 - وقوع قحطی مخوف پاريس در جريان انقلاب كبير فرانسه  
* ۱۷۹۳ - وقوع قحطی مخوف پاريس در جريان انقلاب كبير فرانسه  
* 1900 - بریتانیا از بوئرها در جنوب برندفورت شکست شدیدی را متحمل شد. ۶۰۰ سرباز انگلیسی کشته و زخمی شدند و ۸۰۰ نفر اسیر شدند.  
* ۱۹۰۰ - بریتانیا از بوئرها در جنوب برندفورت شکست شدیدی را متحمل شد. ۶۰۰ سرباز انگلیسی کشته و زخمی شدند و ۸۰۰ نفر اسیر شدند.  
* 1912 - کشتی تایتانیک از ساوتهمپتون انگلستان در اولین و تنها سفر خود به راه افتاد.
* ۱۹۱۲ - کشتی تایتانیک از ساوتهمپتون انگلستان در اولین و تنها سفر خود به راه افتاد.
* 1919 - امیلیانو زاپاتا رهبر انقلاب مکزیک توسط نیروهای دولتی در مورلوس در کمین قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.
* ۱۹۱۹ - امیلیانو زاپاتا رهبر انقلاب مکزیک توسط نیروهای دولتی در مورلوس در کمین قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.
1971 - در تلاش برای آب کردن روابط با ایالات متحده، چین میزبان تیم تنیس روی میز ایالات متحده برای یک دیدار یک هفته‌ای بود.
۱۹۷۱ - در تلاش برای آب کردن روابط با ایالات متحده، چین میزبان تیم تنیس روی میز ایالات متحده برای یک دیدار یک هفته‌ای بود.


1972 - مقبره‌های حاوی متون بامبو، از جمله هنر جنگ سان تزو و رساله نظامی گمشده سان بین، به طور تصادفی توسط کارگران ساختمانی در شاندونگ کشف شدند.
۱۹۷۲ - مقبره‌های حاوی متون بامبو، از جمله هنر جنگ سان تزو و رساله نظامی گمشده سان بین، به طور تصادفی توسط کارگران ساختمانی در شاندونگ کشف شدند.


1983 - ترور «عصام سرطاوی» نظريه‏ پرداز فلسطينی توسط اسرائیل
۱۹۸۳ - ترور «عصام سرطاوی» نظريه‏ پرداز فلسطينی توسط اسرائیل


2005- پارلمان اروپا قانونی تصویب کرد که بر طبق آن دولتهای ۲۵ گانه عضو اتحادیه اروپا مکلفند که در قبال مسائل جهانی همصدا باشند و تکروی نکنند.
۲۰۰۵- پارلمان اروپا قانونی تصویب کرد که بر طبق آن دولتهای ۲۵ گانه عضو اتحادیه اروپا مکلفند که در قبال مسائل جهانی همصدا باشند و تکروی نکنند.


2010 - توپولف تو-۱۵۴ نیروی هوایی لهستان در نزدیکی اسمولنسک روسیه سقوط کرد و ۹۶ نفر از جمله لخ کاچینسکی رئیس جمهور لهستان، همسرش و ده‌ها تن از مقامات ارشد و مقامات بلندپایه دیگر کشته شدند.
۲۰۱۰ - توپولف تو-۱۵۴ نیروی هوایی لهستان در نزدیکی اسمولنسک روسیه سقوط کرد و ۹۶ نفر از جمله لخ کاچینسکی رئیس جمهور لهستان، همسرش و ده‌ها تن از مقامات ارشد و مقامات بلندپایه دیگر کشته شدند.


== زادروزها ==
== زادروزها ==
۸٬۶۰۹

ویرایش

منوی ناوبری