کاربر:Abbas/صفحه تمرین2: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴۰۱: خط ۴۰۱:
۶مرداد ۱۳۸۴ (۲۸ژوئیه ۲۰۰۵)، مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس به‌طور مفصل و با ارائه جزئیات از تلاش‌های رژیم ایران برای به‌دست آوردن ماراژینگ یا فولاد سخت پرده برداشت.
۶مرداد ۱۳۸۴ (۲۸ژوئیه ۲۰۰۵)، مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس به‌طور مفصل و با ارائه جزئیات از تلاش‌های رژیم ایران برای به‌دست آوردن ماراژینگ یا فولاد سخت پرده برداشت.


== اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ==
== افشای تولید هزاران سانتریفوژ توسط رژیم ایران - ۲۷مرداد ۱۳۸۴ ==
'''۱۴مرداد ۱۳۸۴ -۵اوت ۲۰۰۵:''' در آستانه ارائه آخرین پیشنهادات سه کشور بزرگ اتحادیه اروپا به دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران، آقای محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، طی نامه‌یی به جک استروا، وزیرخارجه انگلستان که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، با تأکید بر این‌که رژیم تهران با شانتاژ و تهدید به شروع فعالیتهای اتمی در تأسیسات اصفهان، درصدد است امتیازات بیشتری از اتحادیه اروپا کسب کند، گفت: «رژیم آخوندی از این موش و گربه بازی که از ابتدای افشای فعالیتهای مخفی ۱۸ساله آنان در اوت ۲۰۰۲توسط شورای ملی مقاومت ایران، ادامه می‌دهد دو هدف دارد. هدف اول به‌دست آوردن وقت برای تکمیل پروژه سلاح اتمی است که از نقطه‌نظر کلیه رهبران رژیم یک تضمین استراتژیک برای بقای آن است. هدف دوم کسب امتیازهای اقتصادی و سیاسی و امنیتی بیشتر از کشورهای غربی است».
۲۷مرداد ۱۳۸۴ (۱۸اوت ۲۰۰۵)، در یک کنفرانس مطبوعاتی در انگلستان حسین عابدینی، از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت گفت: <blockquote>«رژیم ایران هزاران سانتریفوژ تولید کرده است. این سانتریفوژها در تهران و اصفهان تولید شده و در انبارهای وزارت دفاع و سپاه پاسداران به‌طور مخفیانه نگهداری می‌شود. این انبارها در اصفهان و در اطراف جاده‌ی لشگرک تهران هستند.»</blockquote>


== ۲۷مرداد ۱۳۸۴- افشای تولید هزاران سانتریفوژ توسط رژیم ایران ==
== افشای تلاش رژیم ایران برای دستیابی به تریتیوم - ۳شهریور ۱۳۸۴ ==
۲۷مرداد ۱۳۸۴- ۱۸اوت ۲۰۰۵: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در لندن
۳شهریور ۱۳۸۴ (۲۵اوت ۲۰۰۵)، شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، گوشه‌های جدیدی از فعالیت‌های مخفی تسلیحات اتمی رژیم ایران را افشا کرد. علی صفوی، از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در این کنفرانس گفت: «در حالیکه تمامی توجهات جامعه بین‌المللی روی متوقف کردن چرخه سوخت اتمی رژیم ملایان در رمینه اورانیوم بوده است، رژیم ایران با تمام قوا به‌دنبال اتمام پروژه رآکتور آب سنگین اراک است که بتواند هر چه سریعتر به پلوتونیوم، به‌عنوان ماده اصلی برای انفجار هسته‌یی دست پیدا کند.»


در یک کنفرانس مطبوعاتی در انگلستان حسین عابدینی، از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت، گفت: «رژیم ایران هزاران سانتریفوژ تولید کرده است. این سانتریفوژها در تهران و اصفهان تولید شده و در انبارهای وزارت دفاع و سپاه پاسداران به‌طور مخفیانه نگهداری می‌شود. این انبارها در اصفهان و در اطراف جادهٴ لشکرک تهران می‌باشند».
وی هم‌چنین فاش ساخت رژیم ایران به‌دنبال دستیابی به تریتیوم است. تریتیوم یک بخش ضروری برای تولید سلاح‌های اتمی با قدرت افزوده شده است.


== ۳شهریور ۱۳۸۴- افشای تلاش رژیم ایران برای دستیابی به تریتیوم ==
=== افشای جنبه‌های دیگری از فعالیتهای مخفی اتمی رژیم ایران ===
۳شهریور ۱۳۸۴- ۲۵اوت ۲۰۰۵: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل
۳شهریور ۱۳۸۴ (۲۵اوت ۲۰۰۵)، در کنفرانس مطبوعاتی در اسلو آقای پرویز خزایی، نماینده‌ی  شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک، تلاش‌های رژیم ایران برای راه‌اندازی مرکز آب سنگین در اراک جهت دستیابی به پلوتونیوم و هم‌چنین تلاش رژیم برای دستیابی به تریتیوم را تشریح نمود.


شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، پایتخت بلژیک، گوشه‌های جدیدی از فعالیت‌های مخفی تسلیحات اتمی رژیم ایران را افشا کرد. علی صفوی، از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در این کنفرانس گفت: «در حالیکه تمامی توجهات جامعه بین‌المللی روی متوقف کردن چرخهٴ سوخت اتمی رژیم ملایان در زمینهٴ اورانیوم بوده است، رژیم ایران با تمام قوا به‌دنبال اتمام پروژه رآکتور آب سنگین اراک است که بتواند هر چه سریعتر به پلوتونیوم، به‌عنوان مادهٴ اصلی برای انفجار هسته‌یی دست پیدا کند». وی هم‌چنین فاش ساخت رژیم ایران به‌دنبال دستیابی به تریتیوم است. تریتیوم یک بخش ضروری برای تولید سلاحهای اتمی با قدرت افزوده شده است.
وی در افشاگری خود، اجلاس کمیته بررسی مسائل هسته‌یی جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی که در آن پروژه اراک مورد بررسی قرار گرفته است را افشا نمود و گفت که در این جلسه محرمانه، علی شمخانی وزیر سابق دفاع از حسن روحانی رئیس گروه مذاکرات هسته‌یی رژیم، به این خاطر که ظرف دو سال گذشته باعث فریب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مانع ایجاد حساسیت ارگان‌های بین‌المللی روی سایت اراک شده، ابراز قدردانی کرده و گفته است به هر شکل ممکن باید مانع توقف کار این سایت شد. شمخانی از جمله اطلاع داد، با ساختن راکتور آب سنگین اراک، تولید صنعتی پلوتونیوم و هم‌چنین تریتیوم ممکن می‌شود.


== افشای جنبه‌های دیگری از فعالیتهای مخفی اتمی رژیم ==
== افشای توان موشکی رژیم - ۴شهریور ۱۳۸۴ ==
۳شهریور ۱۳۸۴- ۲۵اوت ۲۰۰۵: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در اسلو
۴شهریور ۱۳۸۴ (۲۶اوت ۲۰۰۵)، علیرضا جعفرزاده در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن درباره توان موشکی جمهوری اسلامی بعد از خرید موشک‌های کروز صحبت کرد. در این کنفرانس وی از جمله کپی‌برداری از موشک‌های کروز با برد ۳هزار کیلومتر و توان حمل کلاهک هسته‌یی را افشا کرد.


در این کنفرانس آقای پرویز خزایی، نمایندهٴ شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک، تلاشهای رژیم ایران برای راه‌اندازی مرکز آب سنگین در اراک جهت دستیابی به پلوتونیوم و هم‌چنین تلاش رژیم برای دستیابی به تریتیوم را تشریح نمود.
== افشای طرح‌های اتمی رژیم ایران در دستیابی به تریتیوم ==
 
۴شهریور ۱۳۸۴ (۲۶اوت ۲۰۰۵)، در کنفرانس مطبوعاتی در ایتالیا آقای محمود حکمیان عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، به افشای فعالیت‌های مخفی جمهوری اسلامی در زمینه دستیابی به تریتیوم که استفاده دوگانه دارد پرداخت و گفت به‌طور مشخص تریتیوم کاربرد دوگانه نظامی و غیرنظامی دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران را از تهیه این مواد منع کرده است. در حالی که طبق نظر کارشناسان بین‌المللی هسته‌یی، تهیه و تولید و آزمایش روی تریتیوم یکی از شاخص‌های مهم ساخت بمب هسته‌یی است.
وی در افشاگری خود، اجلاس کمیته بررسی مسائل هسته‌یی رژیم در شورای عالی امنیت ملی که در آن پروژه اراک مورد بررسی قرار گرفته است را افشا نمود و گفت که در این جلسه محرمانه، علی شمخانی وزیر سابق دفاع از حسن روحانی رئیس گروه مذاکرات هسته‌یی رژیم، به این خاطر که ظرف دو سال گذشته باعث فریب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مانع ایجاد حساسیت ارگانهای بین‌المللی روی سایت اراک شده، ابراز قدردانی کرده و گفته است به هر شکل ممکن باید مانع توقف کار این سایت شد. شمخانی از جمله اطلاع داد با ساختن راکتور آب سنگین اراک، تولید صنعتی پلوتونیوم و هم‌چنین تریتیوم ممکن می‌شود
 
== ۴شهریور ۱۳۸۴- افشای توان موشکی رژیم ==
۴شهریور ۱۳۸۴- ۲۶اوت ۲۰۰۵: علیرضا جعفرزاده در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن درباره توان موشکی رژیم بعد از خرید موشکهای کروز صحبت کرد. در این کنفرانس وی از جمله کپی‌برداری از موشکهای کروز با برد ۳هزار کیلومتر و توان حمل کلاهک هسته‌یی را افشا کرد.
 
== افشای طرحهای اتمی رژیم ایران در دستیابی به تریتیوم ==
۴شهریور ۱۳۸۴- ۲۶اوت ۲۰۰۵: کنفرانس مطبوعاتی نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در ایتالیا
 
در این کنفرانس آقای محمود حکمیان عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران به افشای فعالیت‌های مخفی رژیم در زمینه دستیابی به تریتیوم که استفاده دوگانه دارد پرداخت و گفت به‌طور مشخص تریتیوم کاربرد دوگانه نظامی و غیرنظامی دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران را از تهیه این مواد منع کرده است. در حالی که طبق نظر کارشناسان بین‌المللی هسته‌یی، تهیه و تولید و آزمایش روی تریتیوم یکی از شاخصهای مهم ساخت بمب هسته‌یی است.


== افشای فعالیت‌های مخفیانه اتمی رژیم ==
== افشای فعالیت‌های مخفیانه اتمی رژیم ==
۲٬۳۲۰

ویرایش

منوی ناوبری