کاربر:Abbas/صفحه تمرین2: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۴۲: خط ۳۴۲:
در این کنفرانس در مورد پیشینه غنی سازی به شیوه‌ی لیزری گفته شد که در سال ۲۰۰۰ مقاومت ایران از به‌کارگیری این روش توسط جمهوری اسلامی که در سایتی در لشگرآباد هشتگرد کرج جریان داشت، پرده برداشته بود. در سایت مزبور ۲۲کیلوگرم فلز اورانیوم طبیعی که از اتحاد شوروی سابق قاچاق شده بود، مورد استفاده قرار گرفت. پروژه غنی‌سازی با استفاده از لیزر متعاقباً در سازمان انرژی اتمی متوقف شد و این پروژه به دو مرکز در چارچوب وزارت دفاع و سپاه پاسداران منتقل شد.  اولین محل، مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی است که درخیابان مژده قرار دارد و دومین مرکز مجتمع نظامی پارچین، در ۳۰کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع است.
در این کنفرانس در مورد پیشینه غنی سازی به شیوه‌ی لیزری گفته شد که در سال ۲۰۰۰ مقاومت ایران از به‌کارگیری این روش توسط جمهوری اسلامی که در سایتی در لشگرآباد هشتگرد کرج جریان داشت، پرده برداشته بود. در سایت مزبور ۲۲کیلوگرم فلز اورانیوم طبیعی که از اتحاد شوروی سابق قاچاق شده بود، مورد استفاده قرار گرفت. پروژه غنی‌سازی با استفاده از لیزر متعاقباً در سازمان انرژی اتمی متوقف شد و این پروژه به دو مرکز در چارچوب وزارت دفاع و سپاه پاسداران منتقل شد.  اولین محل، مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی است که درخیابان مژده قرار دارد و دومین مرکز مجتمع نظامی پارچین، در ۳۰کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع است.


== درخواست بازرسی از سایت‌های لویزان و پارچین ==
=== درخواست بازرسی از سایت‌های لویزان و پارچین ===
۳آذر ۱۳۸۳ -۲۳نوامبر ۲۰۰۴: اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
۳آذر ۱۳۸۳ (۲۳نوامبر ۲۰۰۴) بر طبق اطلاعیه شورای ملی مقاومت، آقای محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا در اسرع وقت، قبل از تشکیل اجلاس شورای حکام آژانس در ۲۵نوامبر، از سایت‌های نظامی ـ اتمی لویزان و پارچین در شرق و جنوب تهران بازدید کند. بر اساس اطلاعات دقیق مقاومت ایران، هر دو سایت که متعلق به وزارت دفاع رژیم هستند، روی تغلیط اورانیوم از طریق تکنولوژی لیزری کار می‌کند. بعد از این‌که در مارس ۲۰۰۳ مقاومت ایران سایت شیان در شرق تهران را افشا نمود، جمهوری اسلامی این سایت را منهدم و تجهیزات آن را به سایت لویزان منتقل کرد.
 
آقای محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا در اسرع وقت، قبل از تشکیل اجلاس شورای حکام آژانس در ۲۵نوامبر، از سایتهای نظامی ـ اتمی لویزان و پارچین در شرق و جنوب تهران بازدید کند. بر اساس اطلاعات دقیق مقاومت ایران، هر دو سایت که متعلق به وزارت دفاع رژیم هستند، روی تغلیط اورانیوم از طریق تکنولوژی لیزری کار می‌کند.
 
بعد از این‌که در مارس ۲۰۰۳ مقاومت ایران سایت شیان در شرق تهران را افشا نمود، رژیم آخوندی این سایت را منهدم و تجهیزات آن را به سایت لویزان منتقل کرد.


== افشای پنهان کردن سانتریفوژها ==
== افشای پنهان کردن سانتریفوژها ==
۶آذر ۱۳۸۳ - ۲۶نوامبر ۲۰۰۴: اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
۶آذر ۱۳۸۳ - (۲۶نوامبر ۲۰۰۴) شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد که جمهوری اسلامی برای کسب موافقت رسمی آژانس برای بهره‌برداری از ۲۰ سانتریفیوژتلاش می‌کند و بر اساس اطلاعات دقیقی که از داخل کشور به دست مقاومت ایران رسیده است، جمهوری اسلامی می‌خواهد از وجود این سانتریفیوژها به‌عنوان سرپوشی برای شمار زیادی از سانتریفیوژها که به اطلاع آژانس نرسانده، استفاده کند.
 
تلاش‌های رژیم آخوندی برای کسب موافقت رسمی آژانس برای بهره‌برداری از ۲۰سانتریفیوژ، از نیات شوم این رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی پرده برمی‌دارد. بر اساس اطلاعات دقیقی که از داخل کشور به دست مقاومت ایران رسیده است، رژیم می‌خواهد از وجود این سانتریفیوژها به‌عنوان سرپوشی برای شمار زیادی از سانتریفیوژها که به اطلاع آژانس نرسانده، استفاده کند.
 
نادیده گرفتن تلاش‌های رژیم برای دستیابی به پلوتونیوم در توافق با سه کشور اروپایی و مسکوت گذاشتن این موضوع در پیش‌نویس قطعنامه‌یی که به اجلاس ارائه شده است، رژیم آخوندی را به این نتیجه می‌رساندکه برای این سه کشور، حفظ توافقات اقتصادی و تجارت با رژیم ایران بر صلح و امنیت و آرامش در منطقه و جهان مقدم است.
 
== ۱۲آذر ۱۳۸۳- افشای موشکهای قدر و زلزال ==
۱۲آذر ۱۳۸۳-۲دسامبر ۲۰۰۴: شورای ملی مقاومت ایران در لندن موشکهای قدر و زلزال رژیم ایران را افشا کرد که با برد ۳هزار کیلومتر، توان حمل کلاهک‌های هسته‌یی را دارند.
 
در کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران لیستی از اسامی و مشخصات مجتمع‌هایی که در پروژه ساخت کلاهکهای اتمی و شیمیایی رژیم دست دارند فاش شد. مشخصات برخی از این مجتمع‌ها عبارتند از:
 
نام مجتمع صنعتی موضوع کار کد اسامی مسئولان


صنایع شهید ورامینی هدایت و کنترل ۶۰۰۰صالحی
== - افشای موشکهای قدر و زلزال - ۱۲آذر ۱۳۸۳ ==
۱۲آذر ۱۳۸۳(۲دسامبر ۲۰۰۴) شورای ملی مقاومت ایران در لندن موشک‌های قدر و زلزال رژیم ایران را افشا کرد که با برد ۳هزار کیلومتر، توان حمل کلاهک‌های هسته‌یی را دارند.


صنایع شهید موحد بدنه ۷۵۰۰خواص
در کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران لیستی از اسامی و مشخصات مجتمع‌هایی که در پروژه ساخت کلاهک‌های اتمی و شیمیایی جمهوری اسلامی دست دارند فاش شد. مشخصات برخی از این مجتمع‌ها عبارتند از:


صنایع شهید چراغی سوخت ۳۰۰۰اسدی، قمری، دهنمکی
'''نام مجتمع صنعتی                        موضوع‌کار                      کد              اسامی مسئولان'''


صنایع شهید رستگار موتور ۴۵۰۰فرهانی، صناعی
صنایع شهید ورامینی                  هدایت و کنترل                ۶۰۰۰                صالحی


صنایع شهید کریمی سرجنگی ۲۵۰قلی‌زاده
صنایع شهید موحد                        بدنه                        ۷۵۰۰                خواص


صنایع شهید نوری زنجیر آتش ۸۵۰۰ ـ
صنایع شهید چراغی                    سوخت                        ۳۰۰۰            اسدی، قمری، دهنمکی


صنایع شهید کلهر لانچر ۱۵۰۰مهندس حسینی
صنایع شهید رستگار                    موتور                          ۴۵۰۰              فرهانی، صناعی


مجتمع صنایع موشکی همت در حومه شمال شرقی تهران واقع شده است
صنایع شهید کریمی                  سرجنگی                    ۲۵۰                قلی‌زاده


مجتمع همت هم‌چنین با گرفتن یک خط تولید کارخانهٴ آزمایش یک مرکز دوم ایجاد کرده است که در این محل صنایع الکترونیک خود را مستقر نموده است. رئیس مجتمع همت سرتیپ پاسدار دانش‌آشتیانی می‌باشد و بخش عمده مراحل تولید موشکهای شهاب نیز در این مجتمع انجام می‌گیرد. رژیم ایران پس از سال‌ها کار روی تولید موشکهای شهاب 4در اواخر مرداد ماه 83موشک شهاب‌4را مورد تست قرار داد.
صنایع شهید نوری                    زنجیر آتش                  ۸۵۰۰                        ـ


برد موشک شهاب 4بسته به وزن کلاهک انفجاری آن از ۱۹۰۰تا نزدیک به ۳۰۰۰کیلومتر تغییر می‌کند.
صنایع شهید کلهر                      لانچر                        ۱۵۰۰                مهندس حسینی


== افشای دستگیری متخصصان اتمی توسط رژیم ایران ==
'''مجتمع صنایع موشکی همت''' که در حومه شمال شرقی تهران واقع شده است. مجتمع همت هم‌چنین با گرفتن یک خط تولید کارخانه‌ی آزمایش یک مرکز دوم ایجاد کرده و در این محل صنایع الکترونیک خود را مستقر نموده است. رئیس مجتمع همت سرتیپ پاسدار دانش‌آشتیانی می‌باشد و بخش عمده مراحل تولید موشک‌های شهاب نیز در این مجتمع انجام می‌گیرد. رژیم ایران پس از سال‌ها کار روی تولید موشک‌های شهاب ۴ در اواخر مرداد ماه ۸۳  این موشک را مورد آزمایش قرار داد. برد موشک شهاب ۴ بسته به وزن کلاهک انفجاری آن از ۱۹۰۰تا نزدیک به ۳۰۰۰کیلومتر تغییر می‌کند.
۱۸آذر ۱۳۸۳- ۸دسامبر ۲۰۰۴: محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، در جلسه‌یی در پاریس اعلام کرد دستگیری متخصصان اتمی توسط رژیم ایران ادامه تلاش رژیم برای پنهان کردن پروژه‌های کسب سلاح اتمی است.


== افشای مخفی‌کاری و دستگیری متخصصان اتمی ==
== افشای مخفی‌کاری و دستگیری متخصصان اتمی ==
۱۸آذر ۱۳۸۳- ۸دسامبر ۲۰۰۴: به‌دنبال افشای پروژه‌های فوق‌العاده مخفی اتمی رژیم آخوندی توسط مقاومت ایران، دستگاههای سرکوبگر رژیم شمار زیادی از کارکنان سایت‌های اتمی را دستگیر کرده‌اند. رژیم آخوندی با این دستگیریها تلاش می‌کند ردها و نشانه‌های مربوط به برنامه‌های مخفی اتمی را که افشاگریهای مقاومت امکان بازرسی از آنها را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده کور کند و در عین‌حال با ایجاد رعب و وحشت، در میان پرسنل مراکز اتمی، از درز اطلاعات بیشتر جلوگیری کند. به‌خصوص که در اثر افشای سایتها و برنامه‌های کاملاً مخفی تسلیحات اتمی رژیم، توافق و زد و بندهای لرزان آخوندها با برخی کشورهای اروپایی در معرض چالش جدی قرار گرفته است.
۱۸آذر ۱۳۸۳ (۸دسامبر ۲۰۰۴) محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، در جلسه‌یی در پاریس اعلام کرد، دستگیری متخصصان اتمی توسط رژیم ایران ادامه تلاش جمهوری اسلامی برای پنهان کردن پروژه‌های کسب سلاح اتمی است. به‌دنبال افشای پروژه‌های فوق‌العاده مخفی اتمی جمهوری اسلامی توسط مقاومت ایران، دستگاه‌های امنیتی شمار زیادی از کارکنان سایت‌های اتمی را دستگیر کرده‌اند. جمهوری اسلامی با این دستگیری‌ها تلاش می‌کند ردها و نشانه‌های مربوط به برنامه‌های مخفی اتمی را که افشاگری‌های مقاومت، امکان بازرسی از آن‌ها را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده، کور کند و در عین‌حال با ایجاد رعب و وحشت، در میان پرسنل مراکز اتمی، از درز اطلاعات بیشتر جلوگیری کند.  
 
== افشای اطلاعات به‌دست آمده از درون رژیم ایران ==
۶بهمن ۱۳۸۳- ۲۵ژانویه ۲۰۰۵: بر اساس اطلاعات به دست آمده از درون رژیم آخوندی، کارشناسان ارشد اتمی در وزارت دفاع و سپاه پاسداران، به سران رژیم گزارش داده‌اند که سال ۲۰۰۵برای پروژه اتمی رژیم «سال سرنوشت» خواهد بود و مذاکرات با کشورهای اروپایی تاثیری بر پیشرفت این برنامه نداشته است.
 
آخوندهای حاکم از توافقنامه نوامبر گذشته با سه کشور اروپایی تنها برای فریبکاری و خریدن زمان برای تولید سلاح هسته‌یی بهره‌برداری می‌کنند. سه ماه بعد از افشای تأسیسات جدید هسته‌یی در بندرعباس توسط مقاومت ایران که به تولید کیک زرد اورانیوم اختصاص دارد، رئیس سازمان انرژی هسته‌یی رژیم روز گذشته اعلام کرد این تأسیسات تا چند ماه دیگر آغاز به‌کار خواهد کرد.
 
== افشای تهیهٴ پولونیوم ۲۱۰و بریلیوم و افشای پروژه سـری رژیم ایران برای تولیـد ماشـة انفجار بمب اتمی ==
۱۵بهمن ۱۳۸۳- افشای تهیهٴ پولونیوم ۲۱۰و بریلیوم


۱۵بهمن ۱۳۸۳- ۳فوریه ۲۰۰۵:‌ کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در پاریس
کارشناسان اذعان کردند، در اثر افشای سایت‌ها و برنامه‌های کاملاً مخفی تسلیحات اتمی رژیم ایران ، توافق و زد و بندهای لرزان جمهوری اسلامی با برخی کشورهای اروپایی در معرض چالش جدی قرار گرفته است.


محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی پروژه سری رژیم ایران برای تهیهٴ پولونیوم ۲۱۰و بریلیوم برای ساختن چاشنی‌های بمب اتمی را فاش کرد.
== افشای اطلاعات به‌دست آمده از درون جمهوری اسلامی ==
۶بهمن ۱۳۸۳ (۲۵ژانویه ۲۰۰۵) بر اساس اطلاعات به دست آمده از درون رژیم ایران، کارشناسان ارشد اتمی در وزارت دفاع و سپاه پاسداران، به سران جمهوری اسلامی گزارش داده‌اند که سال ۲۰۰۵برای پروژه اتمی رژیم «سال سرنوشت» خواهد بود و مذاکرات با کشورهای اروپایی تاثیری بر پیشرفت این برنامه نداشته است.


در این کنفرانس مطبوعاتی که در هتل مریدین پاریس برگزار شد، آقای محمد محدثین گفت: «هم‌چنان‌که می‌دانید بمب اتمی از سه قسمت اساسی تشکیل می‌شود. تأمین سوخت اتمی، سیستمهای پرتاب‌کننده و چاشنی بمب اتمی. محدثین افزود: پروژه رژیم برای ساختن چاشنی بمب اتمی بطلان همهٴ دعاوی ملایان مبنی بر این‌که به‌دنبال استفادهٴ صلح‌آمیز از تکنولوژی اتمی است را برملا می‌کند.
مقاومت ایران تاکید کرد، جمهوری اسلامی از توافق‌نامه نوامبر گذشته با سه کشور اروپایی تنها برای فریب‌کاری و خریدن زمان برای تولید سلاح هسته‌یی بهره‌برداری می‌کند. سه ماه بعد از افشای تأسیسات جدید هسته‌یی در بندرعباس توسط مقاومت ایران که به تولید کیک زرد اورانیوم اختصاص دارد، رئیس سازمان انرژی هسته‌یی جمهوری اسلامی روز گذشته اعلام کرد این تأسیسات تا چند ماه دیگر آغاز به‌کار خواهد کرد.


رژیم ایران مشغول تولید پلونیوم‌۲۱۰، بریلیوم، ژنراتورهای نوترونی و واردات بریلیوم می‌باشد.
== افشای تهیه پولونیوم ۲۱۰و بریلیوم و پروژه سـری برای تولیـد ماشـه انفجار بمب اتمی ==
۱۵بهمن ۱۳۸۳ (۳فوریه ۲۰۰۵)، محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی پروژه سری رژیم ایران برای تهیه  پولونیوم ۲۱۰و بریلیوم برای ساختن چاشنی‌های بمب اتمی را فاش کرد.


رژیم به‌طور آزمایشگاهی به نحو گسترده‌یی بریلیوم را با پلونیوم‌۲۱۰ترکیب کرده است و به‌صنعتی‌کردن این فراورده بسیار نزدیک است. پلونیوم‌۲۱۰چشمه آلفا تولید می‌کند و با مخلوط‌شدن آن با فلز بریلیوم چشمه نوترونی تولید می‌کنند که کبریت شروع‌کننده راه‌اندازی یک بمب است.
در این کنفرانس مطبوعاتی که در هتل مریدین پاریس برگزار شد، آقای محمد محدثین گفت: <blockquote>«هم‌چنان‌که می‌دانید بمب اتمی از سه قسمت اساسی تشکیل می‌شود. تأمین سوخت اتمی، سیستم‌های پرتاب‌کننده و چاشنی بمب اتمی. رژیم ایران مشغول تولید پلونیوم‌۲۱۰، بریلیوم، ژنراتورهای نوترونی و واردات بریلیوم می‌باشد. رژیم به‌طور آزمایشگاهی به نحو گسترده‌یی بریلیوم را با پلونیوم‌۲۱۰ترکیب کرده است و به‌صنعتی‌کردن این فراورده بسیار نزدیک است. پلونیوم‌۲۱۰چشمه آلفا تولید می‌کند و با مخلوط‌ شدن آن با فلز بریلیوم چشمه نوترونی تولید می‌کنند که کبریت شروع‌کننده راه‌اندازی یک بمب است.» </blockquote>محدثین افزود: <blockquote>«پروژه رژیم برای ساختن چاشنی بمب اتمی بطلان همه دعاوی ملایان مبنی بر این‌که به‌دنبال استفاده صلح‌آمیز از تکنولوژی اتمی است را برملا می‌کند.»</blockquote>


== افشای غنی‌سازی لیزری در نیروگاه پارچین ==
== افشای غنی‌سازی لیزری در نیروگاه پارچین ==


۴فروردین ۱۳۸۴- ۲۴مارس ۲۰۰۵: علیرضا جعفرزاده در یک گفتگوی تلفنی با خبرگزاری رویترز فاش ساخت که رژیم ایران در یک نیروگاه مخفی زیرزمینی در پارچین مشغول غنی‌سازی لیزری است.
۴فروردین ۱۳۸۴ (۲۴مارس ۲۰۰۵علیرضا جعفرزاده در یک گفتگوی تلفنی با خبرگزاری رویترز فاش ساخت که رژیم ایران در یک نیروگاه مخفی زیرزمینی در پارچین مشغول غنی‌سازی لیزری است.


== افشای گزارش محرمانه مجلس ارتجاع ==
== افشای گزارش محرمانه مجلس جمهوری اسلامی ==
۱۱فروردین ۱۳۸۴- ۳۱مارس ۲۰۰۵: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران
۱۱فروردین ۱۳۸۴ (۳۱مارس ۲۰۰۵)، شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی جزئیات تازه‌یی از برنامه‌های مخفیانه‌ی اتمی رژیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌یی را افشا کرد. محمد محدثین فاش کرد که تأسیسات تولید آب سنگین در اراک در شهریورماه ۱۳۸۴به بهره‌ برداری خواهد رسید. وی هم‌چنین یک گزارش محرمانه مجلس شورای اسلامی رژیم ایران در همین زمینه را افشا کرد.


شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی جزئیات تازه‌یی از برنامه‌های مخفیانهٴ اتمی رژیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌یی را افشا کرد. محمد محدثین فاش کرد که تأسیسات تولید آب سنگین در اراک در شهریورماه ۱۳۸۴به بهره‌ برداری خواهد رسید. وی هم‌چنین یک گزارش محرمانه مجلس شورای اسلامی رژیم ایران در همین زمینه را افشا کرد.
در این کنفرانس فاش شد که خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، سال گذشته مبلغ ۲ و نیم میلیارد دلار برای دستیابی به سه کلاهک هسته‌یی اختصاص داده است. او مسئولیت این پروژه را به پاسدار شمخانی وزیر دفاع و پاسدار احمد وحید دستجردی رئیس سازمان هوا و فضای جمهوری اسلامی واگذار کرده است.


در این کنفرانس فاش شد که خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم آخوندی، سال گذشته مبلغ 2و نیم میلیارد دلار برای دستیابی به سه کلاهک هسته‌یی اختصاص داده است. مسئولیت این پروژه را به پاسدار شمخانی وزیر دفاع و پاسدار احمد وحید دستجردی رئیس سازمان هوا و فضای رژیم واگذار کرده است.
== افشای خرید مخفیانه ماده گرافیت توسط رژیم ایران - ۳۱اردیبهشت ۱۳۸۴ ==
 
۳۱اردیبهشت ۱۳۸۴ (۲۱می ۲۰۰۵)'''،''' علیرضا جعفرزاده فاش ساخت، رژیم ایران مخفیانه ماده گرافیت یا ترکیباتی از آن یعنی سرب سیاه یا سرامیک ماتریکس را که می‌تواند در تسلیحات هسته‌یی یا موشکی مورد استفاده قرار بگیرد، خریداری کرده است.
== ۳۱اردیبهشت ۱۳۸۴- افشای خرید مخفیانه مادهٴ گرافیت توسط رژیم ایران ==
'''۳۱اردیبهشت ۱۳۸۴- ۲۱می ۲۰۰۵:''' علیرضا جعفرزاده فاش ساخت رژیم ایران مخفیانه مادهٴ کرافیت یا ترکیباتی از آن یعنی سرب سیاه یا سرامیک ماتریکس را که می‌تواند در تسلیحات هسته‌یی یا موشکی مورد استفاده قرار بگیرد، خریداری کرده است.


== افشای تلاش‌های رژیم ایران برای تهیه فولاد سخت ==
== افشای تلاش‌های رژیم ایران برای تهیه فولاد سخت ==
'''۶مرداد ۱۳۸۴- ۲۸ژوئیه ۲۰۰۵:''' کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در پاریس
۶مرداد ۱۳۸۴ (۲۸ژوئیه ۲۰۰۵مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس به‌طور مفصل و با ارائه جزئیات از تلاش‌های رژیم ایران برای به‌دست آوردن ماراژینگ یا فولاد سخت پرده برداشت.
 
مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس به‌طور مفصل و با ارائهٴ جزئیات از تلاش‌های رژیم ایران برای به‌دست آوردن ماراژینگ یا فولاد سخت پرده برداشت.


== اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ==
== اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ==
۲٬۳۲۰

ویرایش

منوی ناوبری