کاربر:Abbas/صفحه تمرین2: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۰۲: خط ۳۰۲:


== افشای دو سایت روستای رمنده ==
== افشای دو سایت روستای رمنده ==
۶خرداد ۱۳۸۲- ۲۷می ۲۰۰۳: رژیم ایران در فاصله ۵‌کیلومتری سایت هشتگرد در انتهای روستای رمنده، یک سایت دیگر اتمی نیز تأسیس کرده است. زمینهای اطراف این دو سایت، در اختیار سازمان انرژی اتمی است. از این زمین‌ها برای آزمایش‌های اتمی استفاده می‌شود. این دو سایت، سایت‌های آزمایشگاهی هستند که در حالت معمول در خدمت سایت نطنز و در جهت غنی‌سازی اورانیوم کار می‌کنند و در شرایط خاص (بمباران احتمالی نطنز یا متوقف شدن کار آن) پروژه غنی‌سازی اورانیوم را پیش می‌برند.
۶خرداد ۱۳۸۲ (۲۷می ۲۰۰۳) مقاومت ایران فاش کرد که رژیم ایران در فاصله ۵‌کیلومتری سایت هشتگرد در انتهای روستای رمنده، یک سایت دیگر اتمی نیز تأسیس کرده است. زمین‌های اطراف این دو سایت، در اختیار سازمان انرژی اتمی است. از این زمین‌ها برای آزمایش‌های اتمی استفاده می‌شود. این دو سایت، سایت‌های آزمایشگاهی هستند که در حالت معمول در خدمت سایت نطنز و در جهت غنی‌سازی اورانیوم کار می‌کنند و در شرایط خاص (بمباران احتمالی نطنز یا متوقف شدن کار آن) پروژه غنی‌سازی اورانیوم را پیش می‌برند.


== افشای سایت مخفی کلاهدوز ==
== افشای سایت مخفی کلاهدوز ==
۱۷تیر ۱۳۸۲-۸ژوئیه ۲۰۰۳: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در واشینگتن
۱۷تیر ۱۳۸۲(۸ژوئیه ۲۰۰۳مقاومت ایران طی کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن، یک سایت مخفی جمهوری‌اسلامی در مجموعه‌ی نظامی کلاهدوز درغرب تهران را که در آنجا یک مرکز آزمایش غنی‌سازی اورانیوم نزدیک به اتمام بود، افشا کرد.
 
مقاومت ایران طی کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن، یک سایت مخفی رژیم در مجموعه نظامی کلاهدوز در غرب تهران را که در آنجا یک مرکز آزمایش غنی‌سازی اورانیوم نزدیک به اتمام بود، افشا کرد.


== افشای مرکز جدید اتمی رژیم ایران در اصفهان ==
== افشای مرکز جدید اتمی رژیم ایران در اصفهان ==


۲۲مهر ۱۳۸۲- ۱۴اکتبر ۲۰۰۳: دولت نوروزی، نماینده مقاومت ایران در انگلستان، مرکز جدید اتمی رژیم ایران در ۱۵کیلومتری اصفهان واقع در یک مرکز نظامی را افشا نمود.
۲۲مهر ۱۳۸۲ (۱۴اکتبر ۲۰۰۳)، خانم دولت نوروزی، نماینده مقاومت ایران در انگلستان، مرکز جدید اتمی رژیم ایران در ۱۵کیلومتری اصفهان واقع در یک مرکز نظامی را افشا کرد.


افشای برنامه هسته‌یی رژیم ایران - افشای استفاده از ۴۰۰متخصص و محقق در پروژه نظامی اتمی
== افشای استفاده از ۴۰۰متخصص و محقق در پروژه نظامی اتمی ==
 
۹اردیبهشت ۱۳۸۳ (۲۸آوریل ۲۰۰۴در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، آقای محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفت: <blockquote>«رژیم ملایان برای مخفی نگاه‌داشتن پروژه‌های اتمی خود و برای تسریع دستیابی به سلاح اتمی، بسیاری از سایت‌های خود را زیر نظارت ارگان‌های نظامی قرار داده و بسیاری از متخصصان اتمی خود را به این ارگان‌ها منتقل کرده است. پروژه‌ی دستیابی به سلاح اتمی و دخالت ارگان‌های نظامی، زیر نظارت مستقیم علی خامنه‌ای رهبر رژیم ملایان، دنبال می‌شود. ۴۰۰نفر از متخصصان و محققان در ارگان‌های نظامی، برای دسترسی به بمب اتمی فعالیت می‌کنند. این عده خارج از کادر سازمان انرژی اتمی رژیم می‌باشند. این استادان به‌شدت مسائل حفاظت اطلاعات را در مورد مسئولیت‌هایشان رعایت می‌کنند. تعدادی از آن‌ها در پوشش استاد دانشگاه کار می‌کنند.»</blockquote>
۹اردیبهشت ۱۳۸۳ ۲۸آوریل ۲۰۰۴: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل
 
در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، آقای محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «رژیم ملایان برای مخفی نگاه داشتن پروژه‌های اتمی خود و برای تسریع دستیابی به سلاح اتمی بسیاری از سایت‌های خود را زیر نظارت ارگانهای نظامی قرار داده و بسیاری از متخصصان اتمی خود را به این ارگانها منتقل نموده است. پروژه دستیابی به سلاح اتمی و دخالت ارگانهای نظامی زیر نظارت مستقیم علی خامنه‌ای رهبر رژیم ملایان، دنبال می‌شود. ۴۰۰نفر از متخصصان و محققان در ارگانهای نظامی برای دسترسی به بمب اتمی فعالیت می‌کنند. این عده خارج از کادر سازمان انرژی اتمی رژیم می‌باشند. این استادان به‌شدت مسائل حفاظت اطلاعات را در مورد مسئولیت‌هایشان رعایت می‌کنند. تعدادی از آنها در پوشش استاد دانشگاه کار می‌کنند.


== افشای ادامه پروژه اتمی توسط ۴ارگان نظامی ==
== افشای ادامه پروژه اتمی توسط ۴ارگان نظامی ==
۱۳خرداد ۱۳۸۳- ۲ژوئن ۲۰۰۴: اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران.
۱۳خرداد ۱۳۸۳ (۲ژوئن ۲۰۰۴)، دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی با عنوان‌، «رژیم ایران پروژه سلاح اتمی را در‌ ۴‌ ارگان نظامی تحت نظارت سپاه پاسداران ادامه می‌دهد» اعلام کرد، بعد از انتخابات فوریه ۲۰۰۴، خامنه‌ای شخصاً پروژه اتمی رژیم را تحت‌نظر گرفته و برای تسریع دستیابی به‌سلاح اتمی، این پروژه و از‌جمله ۴۰۰تن از متخصصان اتمی را تحت نظارت سپاه پاسداران قرار داده است. سپاه این پروژه را از طریق چهار ارگان نظامی، یعنی «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین دفاعی» (تحت ریاست دکتر فریدون عباسی)، ستاد جنگ‌های نوین، بخش تحقیقات هسته‌یی دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران (تحت فرماندهی پاسدار سرتیپ فضائلی) و صنایع ویژه در سازمان صنایع نظامی پیش می‌برد.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی تحت عنوان‌ رژیم ایران پروژه سلاح اتمی را در‌ ۴‌ ارگان نظامی تحت نظارت سپاه پاسداران ادامه می‌دهد با اشاره به اباطیل آخوند روحانی تأکید کرد که بعد از نمایش انتخاباتی فوریه ۲۰۰۴، خامنه‌ای شخصاً پروژه اتمی رژیم را تحت‌نظر گرفته و برای تسریع دستیابی به‌سلاح اتمی، این پروژه و از‌جمله ۴۰۰تن از متخصصان اتمی را تحت نظارت سپاه پاسداران قرار داده است. سپاه این پروژه را از طریق چهار ارگان نظامی، یعنی «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین دفاعی» (تحت ریاست دکتر فریدون عباسی)، ستاد جنگهای نوین، بخش تحقیقات هسته‌یی دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران (تحت فرماندهی پاسدار سرتیپ فضائلی) و صنایع ویژه در سازمان صنایع نظامی پیش می‌برد.
پروژه سانتریفوژهای پی-۲که شواهد آن نخستین‌بار در یکی از مراکز نظامی جمهوری اسلامی به‌نام پادگان لویزان کشف گردید، در حیطه سازمان انرژی اتمی رژیم ایران نیست و مسئول آن بخش صنایع ویژه در سازمان صنایع نظامی است. این پروژه زیر نظر دکتر علی پذیرنده (استاد فیزیک هسته‌یی دانشگاه تهران که با صنایع ویژه همکاری می‌کند) و دکتر محمدی، از مسئولان سازمان صنایع دفاع و متخصص ساخت و مونتاژ و راه‌اندازی سانتریفیوژهای نظنز در دست اجرا است.
 
پروژه سانتریفوژهای پی.۲که شواهد آن نخستین‌بار در یکی از مراکز نظامی رژیم به‌نام پادگان لویزان کشف گردید، در حیطه سازمان انرژی اتمی رژیم نیست و مسئول آن بخش صنایع ویژه در سازمان صنایع نظامی است. این پروژه زیر نظر دکتر علی پذیرنده (استاد فیزیک هسته‌یی دانشگاه تهران که با صنایع ویژه همکاری می‌کند) و دکتر محمدی، از مسئولان سازمان صنایع دفاع و متخصص ساخت و مونتاژ و راه‌اندازی سانتریفوژهای نظنز در دست اجرا است.


== شانتاژ رژیم ایران همزمان با افشای فریبکاری جدیدش در پروژه سلاح اتمی ==
== شانتاژ رژیم ایران همزمان با افشای فریبکاری جدیدش در پروژه سلاح اتمی ==
۳۰خرداد ۱۳۸۳ -۱۹ژوئن ۲۰۰۴: اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰خرداد ۱۳۸۳ (۱۹ژوئن ۲۰۰۴) دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «طی ۲۴ساعت گذشته منابع خبری بین‌المللی با انتشار عکس‌های ماهواره‌یی از سایت لویزان در شمال شرق تهران، به‌روشنی نشان دادند که رژیم ایران این سایت را با بولدوزر منهدم کرده و خاک سطح آن را برداشته است. این سایت مخفی برای اولین بار در می ۲۰۰۳در کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن افشا گردید. شورای ملی مقاومت ایران فاش ساخته بود که سایت لویزان از مراکز کلیدی پروژه سلاح اتمی است و متعلق به «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین دفاعی» وابسته به وزارت دفاع است و ریاست آن با دکتر فریدون عباسی مسئول تحقیقات هسته‌یی در وزارت دفاع می‌باشد. عباسی شخصاً از اعضای سپاه پاسداران است و در دانشگاه امام حسین سپاه تدریس می‌کند و کارهای تحقیقاتی روی سانتریفوژ P2 زیر نظر وی صورت گرفته است. مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین دفاعی زیر نظر پاسدار سرتیپ دکتر سیدعلی حسینی تاش قرار دارد و یکی از چهار ارگان نظامی دست‌اندرکار پروژه‌ی تولید سلاح اتمی است که از آغاز سال جاری تحت کنترل مستقیم سپاه پاسداران قرار گرفته‌اند.


طی 24ساعت گذشته منابع خبری بین‌المللی با انتشار عکسهای ماهواره‌یی از سایت لویزان در شمال شرق تهران، به‌روشنی نشان دادند که رژیم ایران این سایت را با بولدوزر منهدم کرده و خاک سطح آن را برداشته است. این سایت مخفی برای اولین بار در مه ۲۰۰۳در کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن افشا گردید. شورای ملی مقاومت ایران فاش ساخته بود که سایت لویزان از مراکز کلیدی پروژه سلاح اتمی است و متعلق به «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین دفاعی» وابسته به وزارت دفاع است و ریاست آن با دکتر فریدون عباسی مسئول تحقیقات هسته‌یی در وزارت دفاع می‌باشد. عباسی شخصاً از اعضای سپاه پاسداران است و در دانشگاه امام حسین سپاه تدریس می‌کند و کارهای تحقیقاتی روی سانتریفوژ P2زیر نظر وی صورت گرفته است. مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین دفاعی زیر نظر پاسدار سرتیپ دکتر سیدعلی حسینی تاش قرار دارد و یکی از چهار ارگان نظامی دست‌اندرکار پروژه تولید سلاح اتمی است که از آغاز سال جاری تحت کنترل مستقیم سپاه پاسداران قرار گرفته‌اند.
همان‌روز حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی گفت: «از آنجا که طرف اروپایی به وعده‌هایش به جمهوری اسلامی برای «بستن پرونده اتمی تا ماه ژوئن» پایبند نمانده است، ما نیز به تعهدات بروکسل متعهد نیستیم.  


دبیر شورای عالی امنیت رژیم امروز گفت از آنجا که طرف اروپایی به وعده‌هایش به رژیم آخوندی برای «بستن پرونده اتمی تا ماه ژوئن» پایبند نمانده است، «ما نیز به تعهدات بروکسل متعهد نیستیم. تهدیدها و اظهارات امروز آخوند حسن روحانی تأکید آشکار دیگری بر سیاست دفع‌الوقت و به بازی گرفتن جامعه بین‌المللی از سوی دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران است و این رژیم به‌هیچ‌وجه قصد کنار گذاشتن پروژه دستیابی به سلاح اتمی را ندارد.
کارشناسان اظهارات حسن روحانی را، سیاست دفع‌الوقت و به بازی گرفتن جامعه بین‌المللی توصیف کرده و تاکید کردند که جمهوری اسلامی، به‌هیچ‌وجه قصد کنار گذاشتن پروژه دستیابی به سلاح اتمی را ندارد.


== ازسرگیری ساخت دستگاههای سانتریفیوژ ==
== افشای سایت بندرعباس - ۲۰شهریور ۱۳۸۳ ==
۱۰مرداد ۱۳۸۳ -۳۱ژوئیه ۲۰۰۴: اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰شهریور ۱۳۸۳ (۱۰سپتامبر ۲۰۰۴در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، برای اولین بار جزئیات سایت بندرعباس، دومین تأسیسات بزرگ تبدیل سنگ اورانیوم به کیک زرد را فاش کرد.
 
به‌دنبال اظهارات وزیر خارجه رژیم ایران در مورد ازسرگیری ساخت دستگاههای سانتریفیوژ، مقاومت ایران خواستار احاله فوری پرونده اتمی این رژیم به شورای امنیت ملل‌متحد شد. دبیرخانه شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی خبر داد: کمال خرازی روز شنبه اعلام کرد: «… به‌دلیل این‌که اروپائیان بر اساس توافق بروکسل به تعهد خود عمل نکردند دیگر تعهدی نسبت به تسری دامنه تعلیق به ساخت قطعات سانتریفوژ نداریم و به تعهد بروکسل پایبند نیستیم و ساخت قطعات سانتریفوژ در کارخانه‌هایی که قبلاً انجام می‌شد، آغاز شده است». از سرگیری ساخت قطعات سانتریفوژ نشان می‌دهد که سیاست استمالت ودیالوگ با این رژیم با شکست کامل روبه‌رو شده است. رژیم آخوندی با مذاکره با کشورهای اروپایی وبا فریب جامعه جهانی برای تکمیل پروژه اتمی و دستیابی به بمب اتم زمان می‌خرد.
 
== ۲۰شهریور ۱۳۸۳- افشای سایت بندرعباس ==
۲۰شهریور ۱۳۸۳-۱۰سپتامبر ۲۰۰۴: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در پاریس
 
در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران، برای اولین بار جزئیات سایت بندرعباس دومین تأسیسات بزرگ تبدیل سنگ اورانیوم به کیک زرد را فاش کرد.


== افشای بودجه میلیاردی در برنامه اتمی رژیم ایران ==
== افشای بودجه میلیاردی در برنامه اتمی رژیم ایران ==
۲۱شهریور ۱۳۸۳-۱۱سپتامبر ۲۰۰۴: مقاومت ایران اعلام کرد علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ایران با اختصاص ۲میلیارد دلار دیگر برای سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌یی رژیم موافقت کرده است.
۲۱شهریور ۱۳۸۳ (۱۱سپتامبر ۲۰۰۴مقاومت ایران اعلام کرد علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ایران با اختصاص ۲میلیارد دلار دیگر برای سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌یی رژیم موافقت کرده است.


== افشای سایت اتمی مخفی در لویزان ==
== افشای سایت اتمی مخفی در لویزان ==
۲۷آبان ۱۳۸۳ - ۱۷نوامبر ۲۰۰۴: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در پاریس.
۲۷آبان ۱۳۸۳ (۱۷نوامبر ۲۰۰۴آقای محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس، یک سایت مرکزی رژیم ایران به‌نام «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی» که مستقیماً تحت ریاست محسن فخری‌زاده یکی از بالاترین متخصصان اتمی رژیم ایران کار می‌کند، را فاش ساخت. آدرس این مرکز لویزان، خیابان مژده به‌سمت اتوبان بابایی، روبه‌روی کوی نوبنیاد (شهرک نور) است. این سایت درگذشته مربوط به مرکز پشتیبانی مهمات سازی وزارت دفاع بوده است، اما از یک‌سال و نیم قبل با حکم مستقیم شمخانی، وزیر دفاع، این مرکز تخلیه شده و مرکز آمادگی فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی در آنجا مستقر شده است. این مرکز حدود ۶۰ هکتار وسعت دارد و دارای سه در ورودی در خیابان مژده می‌باشد. سایت فوق یک مرکز سری محافظت شده است که در اطراف آن در خیابان مژده دوربین‌های زیادی نصب کرده‌اند و رفت و آمد افراد متفرقه در این منطقه و ورود نفرات سابق مهمات سازی به این سایت ممنوع شده است.
 
آقای محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران یک سایت مرکزی رژیم ایران به‌نام «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی» که مستقیماً تحت ریاست محسن فخری‌زاده یکی از بالاترین متخصصان اتمی رژیم ایران کار می‌کند، را فاش ساخت. آدرس این مرکز لویزان، خیابان مژده به‌سمت اتوبان بابایی، روبه‌روی کوی نوبنیاد (شهرک نور) است. این سایت درگذشته مربوط به مرکز پشتیبانی مهمات سازی وزارت دفاع بوده است اما از یک‌سال و نیم قبل با حکم مستقیم شمخانی وزیر دفاع این مرکز تخلیه شده و مرکز آمادگی فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی در آنجا مستقر شده است. این مرکز حدود 60هکتار وسعت دارد و دارای سه در ورودی در خیابان مژده می‌باشد. سایت فوق یک مرکز سری محافظت شده است که در اطراف آن در خیابان مژده دوربینهای زیادی نصب کرده‌اند و رفت و آمد افراد متفرقه در این منطقه و ورود نفرات سابق مهمات سازی به این سایت ممنوع شده است.


== افشای غنـی‌سـازی اورانیـوم بـه‌شیـوه لیـزری ==
== افشای غنـی‌سـازی اورانیـوم بـه‌شیـوه لیـزری ==
۲۹آبان ۱۳۸۳ - ۱۹نوامبر ۲۰۰۴: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در پاریس.
۲۹آبان ۱۳۸۳ (۱۹نوامبر ۲۰۰۴) کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در پاریس.
 
تنها دو روز بعد از افشای سایت مرکزی اتمی رژیم به‌نام «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی»، ساعت 11 صبح روز جمعه ۲۹آبان ۱۳۸۳در دومین کنفرانس مطبوعاتی در پاریس، محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت فاش کرد که رژیم ایران به‌غنی‌سازی اورانیوم به شیوه لیزری مشغول است و رژیم ایران به‌ دور از چشم بازرسان، روش لیزری را در غنی‌سازی اورانیوم در دو مرکز مخفی خود به‌کار می‌برد.


در این کنفرانس گفته شد: «در سال ۲۰۰۰ مقاومت ایران از به‌کارگیری این روش توسط رژیم آخوندی که در سایتی در لشگرآباد هشتگرد کرج جریان داشت، پرده برداشته بود. در سایت مزبور ۲۲کیلوگرم فلز اورانیوم طبیعی که از اتحاد شوروی سابق قاچاق شده بود، مورد استفاده قرار گرفت. پروژه غنی‌سازی با استفاده از لیزر متعاقباً در سازمان انرژی اتمی متوقف شد و این پروژه به دو مرکز در چارچوب وزارت دفاع و سپاه پاسداران منتقل شد.
تنها دو روز بعد از افشای سایت مرکزی اتمی رژیم ایران به‌نام «مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی»، ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۲۹آبان ۱۳۸۳در دومین کنفرانس مطبوعاتی در پاریس، محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت فاش کرد که رژیم ایران به‌غنی‌سازی اورانیوم به شیوه لیزری مشغول است و جمهوری اسلامی به‌ دور از چشم بازرسان، روش لیزری را در غنی‌سازی اورانیوم در دو مرکز مخفی خود به‌کار می‌برد.


در این کنفرانس گفته شد اولین محل مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی واقع در خیابان مژده قرار دارد و دومین مرکز مجمع نظامی پارچین در ۳۰کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع است.
در این کنفرانس در مورد پیشینه غنی سازی به شیوه‌ی لیزری گفته شد که در سال ۲۰۰۰ مقاومت ایران از به‌کارگیری این روش توسط جمهوری اسلامی که در سایتی در لشگرآباد هشتگرد کرج جریان داشت، پرده برداشته بود. در سایت مزبور ۲۲کیلوگرم فلز اورانیوم طبیعی که از اتحاد شوروی سابق قاچاق شده بود، مورد استفاده قرار گرفت. پروژه غنی‌سازی با استفاده از لیزر متعاقباً در سازمان انرژی اتمی متوقف شد و این پروژه به دو مرکز در چارچوب وزارت دفاع و سپاه پاسداران منتقل شد.  اولین محل، مرکز آمادگی و فن‌آوری نوین پیشرفته دفاعی است که درخیابان مژده قرار دارد و دومین مرکز مجتمع نظامی پارچین، در ۳۰کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع است.


== درخواست بازرسی از سایت‌های لویزان و پارچین ==
== درخواست بازرسی از سایت‌های لویزان و پارچین ==
۲٬۳۲۰

ویرایش

منوی ناوبری