کاربر:Abbas/صفحه تمرین2: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۷۵: خط ۲۷۵:
۱۹دی ۱۳۷۳ (۹ژانویه ۱۹۹۵)، شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی جزئیات بیشتری از پروژه‌های اتمی رژیم ایران را افشا کرد:
۱۹دی ۱۳۷۳ (۹ژانویه ۱۹۹۵)، شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی جزئیات بیشتری از پروژه‌های اتمی رژیم ایران را افشا کرد:


۱ـ مرکز اصفهان: این پروژه شامل یک سیکل کامل می‌باشد که بر تحقیقات در زمینه تکنولوژی و تولید سلاحهای اتمی متمرکز است. متخصصان ایرانی این مرکز در چین آموزش دیده‌اند. چین علاوه برتحویل یک رآکتور اتمی به رژیم برای این مرکز، یک دستگاه 'نوترون اسپارکر' نیز در این مرکز نصب کرده است.
۱ـ مرکز اصفهان: این پروژه شامل یک سیکل کامل می‌باشد که بر تحقیقات در زمینه تکنولوژی و تولید سلاح‌های اتمی متمرکز است. متخصصان ایرانی این مرکز در چین آموزش دیده‌اند. چین علاوه برتحویل یک رآکتور اتمی به ایران برای این مرکز، یک دستگاه «نوترون اسپارکر» نیز در این مرکز نصب کرده است.


۲ـ مرکز کرج: این مرکز در پوشش یک مجتمع پزشکی و بیمارستانی ساخته شده است و در ۴۰کیلومتری غرب تهران قرار دارد. متخصصان روسی و چینی در کار تکمیل قسمتهای مختلف آن هستند. یک دستگاه کالیوتران، که از چین دریافت شده و یک شتاب‌دهنده سیکلوترون، که از بلژیک خریداری شده، در این مجتمع نصب شده است.
۲ـ مرکز کرج: این مرکز در پوشش یک مجتمع پزشکی و بیمارستانی ساخته شده است و در ۴۰کیلومتری غرب تهران قرار دارد. متخصصان روسی و چینی در کار تکمیل قسمت‌های مختلف آن هستند. یک دستگاه کالیوتران، که از چین دریافت شده و یک شتاب‌دهنده سیکلوترون، که از بلژیک خریداری شده، در این مجتمع نصب شده است.


۳ـ مرکز دارخوین: این مرکز در یک قرارگاه سپاه پاسداران، در ۵۰کیلومتری شمال شرقی آبادان، واقع شده است. متخصصان چینی مستمراً از این مرکز بازدید به‌عمل می‌آورند.
۳ـ مرکز دارخوین: این مرکز در یک قرارگاه سپاه پاسداران، در ۵۰کیلومتری شمال شرقی آبادان، واقع شده است. متخصصان چینی مستمراً از این مرکز بازدید به‌عمل می‌آورند.


۴ـ مرکز معلم کلایه: این مرکز در شمال قزوین و در ۱۲۰کیلومتری شمال‌غربی تهران واقع شده است. بسیاری از ساکنان این منطقه را پاسداران مجبور کرده‌اند جابه‌جا بشوند.
۴ـ مرکز معلم کلایه: این مرکز در شمال قزوین و در ۱۲۰کیلومتری شمال‌غربی تهران واقع شده است. بسیاری از ساکنان این منطقه توسط سپاه پاسداران جابه‌جا شده‌اند.


۵ـ مرکز بندرعباس: این مرکز در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده و محل تولید موشک رژیم است. سپاه پاسداران طی پنج سال گذشته به‌کار تحقیق و تولید موشکهای دوربرد در این مرکز مشغول بوده است. فرمانده نیروی دریایی رژیم، علی شمخانی، و معاون وی، عباس محتاج، بر این پروژه نظارت دارند.<ref>اطلاعیه‌ی شورای ملی مقاومت ایران - ۱۹ دی ۱۳۷۳</ref>
۵ـ مرکز بندرعباس: این مرکز در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده و محل تولید موشک جمهوری اسلامی است. سپاه پاسداران طی پنج سال گذشته به‌کار تحقیق و تولید موشک‌های دوربرد در این مرکز مشغول بوده است. فرمانده نیروی دریایی، علی شمخانی، و معاون وی، عباس محتاج، بر این پروژه نظارت دارند.<ref>اطلاعیه‌ی شورای ملی مقاومت ایران - ۱۹ دی ۱۳۷۳</ref>


== ۶بهمن ۱۳۷۷ - افشای تلاش‌های رژیم ایران برای دستیابی به سلاحهای میکروبی و بیولوژیک ==
== افشای تلاش‌های رژیم ایران برای دستیابی به سلاحهای میکروبی و بیولوژیک - ۶بهمن ۱۳۷۷ ==
۶بهمن ۱۳۷۷ ـ ۲۶ژانویه ۱۹۹۹: کنفرانس بزرگ مطبوعاتی نـمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا. صبح روز سه‌شنبه ۶بهمن دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در هتل مدیسون واشینگتن برگزار کرد و تلاش‌های رژیم ایران به‌منظور دستیابی به سلاحهای میکربی و بیولوژیک، را افشا نمود. در این کنفرانس سونا صمصامی اطلاعیه کمیسیون مطالعات دفاعی و استراتژیک را در اختیار خبرنگاران قرار داد و با استفاده از دیاگرام‌ها و نقشه‌های مربوط به مراکز تسلیحاتی رژیم ایران، به تشریح اطلاعات افشا‌ شده درباره این طرح پرداخت.
۶بهمن ۱۳۷۷ (۲۶ژانویه ۱۹۹۹صبح روز سه‌شنبه ۶بهمن دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا یک کنفرانس مطبوعاتی در هتل مدیسون واشینگتن برگزار کرد و تلاش‌های رژیم ایران به‌منظور دستیابی به سلاح‌های میکروبی و بیولوژیک، را افشا نمود. در این کنفرانس سونا صمصامی اطلاعیه کمیسیون مطالعات دفاعی و استراتژیک را در اختیار خبرنگاران قرار داد و با استفاده از دیاگرام‌ها و نقشه‌های مربوط به مراکز تسلیحاتی رژیم ایران، به تشریح اطلاعات افشا‌ شده درباره‌ی این طرح پرداخت.


== پیشبرد شتابان برنامه تولید انبوه سلاحهای میکروبی ==
همچنین در ۱۵بهمن ۱۳۷۷ (۴فوریه ۱۹۹۹دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در ایتالیا یک کنفرانس مطبوعاتی با شرکت رسانه‌های ایتالیایی و بین‌المللی در هتل ناسیونال رم، درباره طرح‌های تسلیحات کشتارجمعی رژیم ایران برگزار کرد. در این کنفرانس مطبوعاتی خانم میترا باقری، نماینده شورا در ایتالیا و آقای آنتونیو استانگو، مسئول سازمان هلسینکی‌واچ ایتالیا شرکت داشتند. در کنفرانس اعلام شد که جمهوری اسلامی با صرف انرژی کلان و متمرکز، در حال پیشبرد شتابان یک برنامه سیستماتیک و بسیار خطرناک برای تولید انبوه سلاح‌های میکروبی است.
۱۵بهمن ۱۳۷۷ ـ ۴فوریه ۱۹۹۹: کنفرانس بزرگ مطبوعاتی نـمایندگی شورای ملی مقاومت در ایتالیا. دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در ایتالیا یک کنفرانس مطبوعاتی با شرکت رسانه‌های ایتالیایی و بین‌المللی در هتل ناسیونال رم، درباره طرحهای تسلیحات کشتارجمعی رژیم ایران برگزار کرد. در این کنفرانس مطبوعاتی خانم میترا باقری، نماینده شورا در ایتالیا و آقای آنتونیو استانگو، مسئول سازمان هلسینکی‌واچ ایتالیا شرکت داشتند. در کنفرانس اعلام شد که رژیم ملایان با صرف انرژی کلان و متمرکز، در حال پیشبرد شتابان یک برنامه سیستماتیک و بسیار خطرناک برای تولید انبوه سلاحهای میکربی می‌باشد.


== ا ۲۳مرداد ۱۳۸۱ - افشای سایت‌های اتمی اراک و نطنز ==
== افشای سایت‌های اتمی اراک و نطنز - ۲۳مرداد ۱۳۸۱ ==
۲۳مرداد ۱۳۸۱ ۱۴اوت ۲۰۰۲: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در واشینگتن.
۲۳مرداد ۱۳۸۱ (۱۴اوت ۲۰۰۲)، علیرضا جعفرزاده از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن سایت اتمی نطنز و پروژه آب سنگین در اراک را افشا کرد. افشای این دو مرکز مهم و اصلی پروژه اتمی، ضربه‌یی جدی بر سیاست برنامه اتمی رژیم ایران بود. این افشاگری مبنای کشمکشهای بعدی غرب با جمهوری اسلامی بر سر موضوع اتمی و تحریم‌های گسترده علیه رژیم ایران شد.


علیرضا جعفرزاده از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن سایت اتمی نطنز و پروژه آب سنگین در اراک را افشا کرد. افشای این دو مرکز مهم و اصلی پروژه اتمی، ضربه‌یی خرد کننده بر سیاست برنامه اتمی رژیم ایران بود.
== کنفرانس‌های مطبوعاتی در افشای تسلیحات کشتار جمعی - ۲۴مهر ۱۳۸۱ ==
۲۴مهر ۱۳۸۱ (۱۶اکتبر ۲۰۰۲): کنفرانس‌های مطبوعاتی نمایندگان مقاومت ایران درباره موشک‌های کشتار جمعی ایران، در واشینگتن و پاریس برگزار شد.  


== افشای توسعهٴ موشکی و تسلیحات کشتار جمعی ==
در این روز همچنین در گزارش کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران برنامه توسعه موشکی و تسلیحات کشتار جمعی رژیم ایران افشا شد.
۲۴مهر ۱۳۸۱- ۱۶اکتبر ۲۰۰۲: گزارش کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران


در گزارش کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران برنامه توسعهٴ موشکی و تسلیحات کشتار جمعی رژیم ایران افشا شد.
== کنفرانس‌های مقاومت ایران در واشینگتن، لندن و برلین - ۴اسفند ۱۳۸۱ ==
 
۴اسفند ۱۳۸۱ (۲۳فوریه ۲۰۰۳)، در کنفرانس‌های نمایندگان مقاومت ایران در واشینگتن، لندن و برلین گفته شد رژیم ایران نصب ماشین‌آلات جدید در نطنز را متوقف کرده ولی دستگاه‌های سانتریفوژ جدید در اصفهان تولید و در مرکزی در آبعلی تهران آزمایش می‌شوند.
== ۲۴مهر ۱۳۸۱- کنفرانس‌های مطبوعاتی در افشای تسلیحات کشتار جمعی ==
۲۴مهر ۱۳۸۱- ۱۶اکتبر ۲۰۰۲: کنفرانس‌های مطبوعاتی نمایندگان مقاومت ایران درباره موشکهای کشتار جمعی رژیم در واشینگتن و پاریس برگزار شد.
 
== ۴اسفند ۱۳۸۱- ۲۳فوریه ۲۰۰۳: کنفرانس‌های مقاومت ایران در واشینگتن، لندن و برلین ==
در این کنفرانس‌ها از سوی نمایندگان مقاومت ایران در واشینگتن، لندن و برلین گفته شد رژیم ایران نصب ماشین‌آلات جدید در نطنز را متوقف کرده ولی دستگاههای سانتریفوژ جدید در اصفهان تولید و در مرکزی در آبعلی تهران آزمایش می‌شوند.


== افشای دو سایت روستای رمنده ==
== افشای دو سایت روستای رمنده ==
خط ۸۰۷: خط ۸۰۱:


== منابع ==
== منابع ==
<references />
۲٬۳۲۰

ویرایش

منوی ناوبری