کاربر:Abbas/صفحه تمرین2: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۲۶: خط ۲۲۶:
از این پیشتر هم حرف مردم و مقاومت ایران این بوده است که خامنه‌ای با اتمی، بی‌اتمی،سرنگون سرنگون...!»
از این پیشتر هم حرف مردم و مقاومت ایران این بوده است که خامنه‌ای با اتمی، بی‌اتمی،سرنگون سرنگون...!»


== اولین افشاگری برنامه اتمی رژیم ایران۲۷خرداد ۱۳۷۰ـ افشای پروژه طرح بزرگ ==
== اولین افشاگری برنامه اتمی ایران - ۲۷خرداد ۱۳۷۰- پروژه طرح بزرگ ==
۲۷خرداد ماه سال ۱۳۷۰تا این روز هیچ‌کس در جهان حرفی از برنامه اتمی رژیم آخوندی نزده بود. عبارت «برنامه مخفیانه اتمی رژیم حاکم بر ایران» عبارتی ناآشنا نه فقط برای افکار عمومی جهان، بلکه برای بسیاری از قدرتهای بزرگ و تمامی مجامع بین‌المللی ناظر بر وضعیت گسترش تسلیحات اتمی بود. در این بی‌خبری جهانی، دیکتاتوری ولایت فقیه در حال برداشتن اولین گام‌های خود برای دستیابی به سلاح اتمی است: پروژه «طرح بزرگ».
۲۷خرداد ماه سال ۱۳۷۰، تا این روز هیچ‌کس در جهان حرفی از برنامه اتمی رژیم آخوندی نزده بود. در این بی‌خبری جهانی، جمهوری اسلامی در حال برداشتن اولین گام‌های خود برای دستیابی به سلاح اتمی بود.


۲۷خرداد ۱۳۷۰ –افشای پروژه موسوم به طرح بزرگ
در ۲۷خرداد۱۳۷۰ (۱۷ژوئن ۱۹۹۱)، سازمان مجاهدین خلق ایران در یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در واشینگتن، بخشی از عملیات محرمانه‌ی جمهوری اسلامی برای دستیابی به اورانیوم غنی شده را فاش کرد. محمد محدثین مسئول روابط بین‌المللی سازمان مجاهدین خلق ایران برای نخستین بار از جزئیات طرح فوق‌العاده سری رژیم ایران برای کسب سلاح اتمی پرده برداشت. آقای محدثین بودجه ۲۰۰میلیون دلاری رژیم ایران برای پیشبرد این طرح و جزئیات پروژه‌ای به نام «طرح بزرگ» در «معلم کلایه» در قزوین را برای مطبوعات بین‌المللی تشریح کرد. رسانه‌های خبری از آن به‌عنوان یک «شوک سیاسی» نام بردند.


۲۷خرداد ۱۳۷۰ - ۱۷ژوئن ۱۹۹۱: سازمان مجاهدین خلق ایران در یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در واشینگتن، بخشی از عملیات محرمانهٴ رژیم آخوندی برای دستیابی به اورانیوم غنی شده را فاش کرد. محمد محدثین مسئول روابط بین‌المللی سازمان مجاهدین خلق ایران برای نخستین بار از جزئیات طرح فوق‌العاده سری رژیم ایران برای کسب سلاح اتمی پرده برداشت. آقای محدثین بودجه ۲۰۰میلیون دلاری رژیم ایران برای پیشبرد این طرح و جزئیات پروژه موسوم به «طرح بزرگ» در «معلم کلایه» در قزوین را برای مطبوعات بین‌المللی تشریح کرد. رسانه‌های خبری از آن به‌عنوان یک «شوک سیاسی» نام بردند. واشینگتن پست در اینباره نوشت:
واشینگتن پست در این‌باره نوشت:<blockquote>«… آقای محمد محدثین در ژوئن ۱۹۹۱برای اولین بار افشا کرد که رژیم ایران طرح دستیابی به سلاح هسته‌یی را زیر عنوان «طرح بزرگ» در الموت قزوین شروع کرده که در درون رژیم ایران به‌عنوان پروژه معلم کلایه شناخته می‌شود»<ref>واشنگتن پست ۲۶ ژوئن ۱۹۹۱</ref> </blockquote>


«… آقای محمد محدثین در ژوئن ۱۹۹۱برای اولین بار افشا کرد که رژیم ایران طرح دستیابی به سلاح هسته‌یی را زیر عنوان «طرح بزرگ» در الموت قزوین شروع کرده که در درون رژیم ایران به‌عنوان پروژه معلم کلایه شناخته می‌شود (واشینگتن پست -۲۶ژوئن ۱۹۹۱).
== افشای برنامه اتمی رژیم ایران در معلم کلایه - ۲۶تیر ۱۳۷۰  ==
 
روز ۲۶ تیر ۱۳۷۰ (۱۷ژوئیه ۱۹۹۱طی یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در مقر ملل‌متحد در نیویورک سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین در آمریکا جزئیات برنامه اتمی رژیم ایران در معلم کلایه برای دستیابی به سلاح هسته‌یی را فاش کرد. روزنامه بوستون‌گلوپ آمریکا در همین روز این افشاگری سازمان مجاهدین خلق ایران را به‌مثابه یک انفجار سیاسی در صحنه‌ی بین‌المللی توصیف کرد.  
== ۲۶تیر ۱۳۷۰ - افشای برنامه اتمی رژیم ایران در معلم کلایه ==
۲۶تیر ۱۳۷۰ ۱۷ژوئیه ۱۹۹۱: طی یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در مقر ملل‌متحد در نیویورک سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین در آمریکا جزئیات برنامه اتمی رژیم ایران در معلم کلایه برای دستیابی به سلاح هسته‌یی را برملا می‌سازد. روزنامه بوستون‌گلوپ آمریکا در همین روز این افشاگری سازمان مجاهدین خلق ایران را به‌مثابه یک انفجار سیاسی در صحنهٴ بین‌المللی توصیف کرد. (۱)


== آبان ۱۳۷۰ ==
== آبان ۱۳۷۰ ==
در جریان سفر رئیس‌جمهور چین به ایران، دفتر مجاهدین در آمریکا با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در کلوپ ملی خبرنگاران اطلاعات دقیقی را پیرامون آخرین تلاشهای رژیم در زمینه‌ی دستیابی به سلاح اتمی و از جمله طرح مجهز کردن موشکهای دوربرد به کلاهک هسته‌یی فاش ساخت.
در جریان سفر رئیس‌جمهور چین به ایران، دفتر مجاهدین خلق در آمریکا با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در کلوپ ملی خبرنگاران، اطلاعات دقیقی را پیرامون آخرین تلاش‌های جمهوری اسلامی در زمینه‌ی دستیابی به سلاح اتمی و از جمله طرح مجهز کردن موشک‌های دوربرد به کلاهک هسته‌یی فاش ساخت. علیرضا جعفرزاده سخنگوی مجاهدین در آمریکا در این کنفرانس اعلام کرد: <blockquote>«بر اساس اطلاعاتی که مجاهدین از داخل ایران کسب کرده‌اند، مقامات بالای رژیم خمینی تصریح می‌کنند که محور اصلی مذاکرات آنان در سفر رئیس جمهور چین به ایران همکاری‌های هسته‌یی بوده است.»</blockquote>در۲۲بهمن ۱۳۷۰ (۱۱فوریه ۱۹۹۲) مسعود رجوی در قسمتی از پیام خود به مناسبت پیروزی انقلاب ضد سلطنتی گفت: <blockquote>«… خریدهای سرسام‌آور تسلیحاتی و پروژه‌های هسته‌یی لازمه بقای حکومت آخوندی… سردمدارانش تصریح می‌کنند که مسلح شدن به سلاح اتمی را لازمه بقای قدرت آخوندی می‌دانند. در آبان ماه گذشته هم‌چنین فاش شد که چین دست‌اندرکار کمک‌هایی به دیکتاتوری آخوندی برای تولید اورانیوم غنی شده است. این را ما افشا کردیم و بعد در سراسر جهان منعکس شد. حکومت آخوندی بی‌وقفه درصدد تأسیس یک رشته کوره‌های اتمی است…»</blockquote>
 
برادر مجاهد علیرضا جعفرزاده سخنگوی مجاهدین در آمریکا در این کنفرانس اعلام کرد: «بر اساس اطلاعاتی که مجاهدین از داخل ایران کسب کردند، مقامات بالای رژیم خمینی تصریح می‌کنند که محور اصلی مذاکرات آنان در سفر رئیش جمهور چین به ایران همکاریهای هسته‌یی بوده است.
 
== پیام مسعود رجوی - ۲۲بهمن ۱۳۷۰ ==
۲۲بهمن ۱۳۷۰- ۱۱فوریه ۱۹۹۲: قسمتی از پیام رهبر مقاومت ایران در ۲۲بهمن ۱۳۷۰


«… خریدهای سرسام‌آور تسلیحاتی و پروژه‌های هسته‌یی لازمه بقای حکومت آخوندی… سردمدارانش تصریح می‌کنند که مسلح شدن به سلاح اتمی را لازمه بقای قدرت آخوندی می‌دانند. در آبان ماه گذشته هم‌چنین فاش شد که چین دست‌اندرکار کمکهایی به دیکتاتوری آخوندی برای تولید اورانیوم غنی شده است. این را ما افشا کردیم و بعد در سراسر جهان منعکس شد. حکومت آخوندی بی‌وقفه درصدد تأسیس یک رشته کوره‌های اتمی است…»
== افشای قراردادهای رژیم ایران برای اسقرار تأسیسات اتمی - ۲۰اسفند ۱۳۷۰  ==
در۲۰اسفند ۱۳۷۰ (۱۰مارس ۱۹۹۲)، آقای مسعود رجوی مسئول شورای ملی مقاومت ایران طی تلگرامی به پطروس غالی، دبیرکل وقت سازمان ملل متحد، نسبت به انباشت سلاحهای مرگبار از سوی رژیم ایران هشدار داد و نوشت: <blockquote>«رژیم خمینی طی سه سال گذشته فقط ۵میلیارد دلار از چین و ۴میلیارد دلار از شوروی سابق تسلیحات خریده است و میلیاردها دلار قراردادهای چندین‌ساله برای استقرار تأسیسات اتمی و خرید سایر تسلیحات با کشورهای مختلف منعقد نموده است».</blockquote>


== ۲۰اسفند ۱۳۷۰ - افشای قراردادهای رژیم ایران برای اسقرار تأسیسات اتمی ==
== افشای استخدام کارشناسان اتمی چینی و روسی - ۲۰شهریور ۱۳۷۱ ==
۲۰اسفند ۱۳۷۰ - ۱۰مارس ۱۹۹۲: آقای مسعود رجوی مسئول شورای ملی مقاومت ایران طی تلگرامی به پطروس غالی، دبیرکل وقت سازمان ملل متحد، نسبت به انباشت سلاحهای مرگبار از سوی رژیم ایران هشدار داد و نوشت: «رژیم خمینی طی سه سال گذشته فقط ۵میلیارد دلار از چین و ۴میلیارد دلار از شوروی سابق تسلیحات خریده است و میلیاردها دلار قراردادهای چندین‌ساله برای استقرار تأسیسات اتمی و خرید سایر تسلیحات با کشورهای مختلف منعقد نموده است».
۲۰شهریور ۱۳۷۱ - (۱۱سپتامبر ۱۹۹۲)، در کنفرانس مطبوعاتی مجاهدین در واشینگتن، مقاومت ایران اسناد و مدارک مهمی را درباره تلاش‌های اخیر جمهوری اسلامی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌یی و شیمیایی افشا نمود. علیرضا جعفرزاده فاش ساخت رژیم ایران با صرف هزینه‌های فوق‌العاده و پرداخت رشوه، حداقل ۵۴ کارشناس اتمی چینی و روسی را به استخدام خود درآورده است. در کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن، مقاومت ایران اعلام کرد رژیم ایران در سال ۱۹۹۲میلادی ۸۰۰ میلیون دلار بودجه برای پیشبرد طرح ایجاد تسلیحات هسته‌یی اختصاص داده است.


== ۲۰شهریور ۱۳۷۱ - افشای استخدام کارشناسان اتمی چینی و روسی ==
== افشای خرید کلاهک‌های اتمی از قزاقزستان - ۲۰مهر ۱۳۷۱ ==
۲۰شهریور ۱۳۷۱ - ۱۱سپتامبر ۱۹۹۲: افشای استخدام ۵۴کارشناس اتمی چینی و روسی توسط رژیم ایران
۲۰مهر ۱۳۷۱ (۱۲اکتبر ۱۹۹۲)، محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن قراداد رژیم ایران با قزاقستان برای دریافت کلاهک‌های اتمی را افشا کرد. روزنامه واشینگتن‌پست چاپ آمریکا طی گزارش مبسوطی در این‌باره نوشت: <blockquote>«… مجاهدین خلق از طریق منابع خود در تهران اطلاع یافتند که رژیم حاکم بر ایران قراردادی با قزاقستان برای دریافت کلاهک‌های اتمی، به امضا رسانده و پول این کلاهک‌ها را که احتمالاً برای نصب روی موشکهای کرم ابریشم‌چین خریداری می‌شود، نیز پرداخت کرده است».<ref>واشنگتن پست - ۱۲ اکتبر ۱۹۹۲</ref></blockquote>در پی این افشاگری، افزایش فشارهای بین‌المللی علیه این معامله به گونه‌یی شدت گرفت که سرانجام از حمل کلاهک‌های هسته‌یی قزاقستان به ایران و رسیدن آنها به دست رژیم ایران ممانعت به‌عمل آمد.


در کنفرانس مطبوعاتی مجاهدین در واشینگتن، مقاومت ایران اسناد و مدارک مهمی را درباره تلاش‌های اخیر رژیم خمینی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌یی و شیمیایی افشا نمود. علیرضا جعفرزاده فاش ساخت رژیم ایران با صرف هزینه‌های فوق‌العاده و پرداخت رشوه، حداقل ۵۴کارشناس اتمی چینی و روسی را به استخدام خود درآورده است. در کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن مقاومت ایران اعلام کرد رژیم ایران در سال ۱۹۹۲میلادی ۸۰۰میلیون دلار بودجه برای پیشبرد طرح ایجاد تسلیحات هسته‌یی اختصاص داده است.
== افشای اماکن تولید سلاحهای شیمیایی و هسته‌یی - ۲۱آبان ۱۳۷۱ ==
۲۱آبان ۱۳۷۱ (۱۲نوامبر ۱۹۹۲)، مقاومت ایران اسامی مراکز تحقیق بر روی سلاح‌های کشتار جمعی توسط رژیم ایران را افشا کرد. خبرگزاری رویتر در این‌باره گزارش داد:


== ۲۰مهر ۱۳۷۱ - افشای خرید کلاهک‌های اتمی از قزاقزستان ==
«گروه اپوزیسیون اصلی ایران و تحلیل‌گران مستقر در خاورمیانه می‌گویند که رژیم حاکم بر ایران شدیداً در حال توسعه برنامه خود در ساختن سلاح‌های کشتار جمعی می‌باشد. مجاهدین اسامی مراکز تحقیقات و توسعه این برنامه‌های رژیم ایران را چنین ذکر کرده‌اند:
۲۰مهر ۱۳۷۱ - ۱۲اکتبر ۱۹۹۲: محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن قراداد رژیم ایران با قزاقستان برای دریافت کلاهک‌های اتمی را افشا کرد. روزنامه واشینگتن‌پست چاپ آمریکا طی گزارش مبسوطی در اینباره نوشت: «… مجاهدین خلق از طریق منابع خود در تهران اطلاع یافتند که رژیم حاکم بر ایران قراردادی با قزاقستان برای دریافت کلاهک‌های اتمی، به امضا رسانده و پول این کلاهک‌ها را که احتمالاً برای نصب روی موشکهای کرم ابریشم‌چین خریداری می‌شود، نیز پرداخت کرده است».


در پی این افشاگری، افزایش فشارهای بین‌المللی علیه این معامله به گونه‌یی شدت گرفت که سرانجام از حمل کلاهک‌های هسته‌یی قزاقستان به ایران و رسیدن آنها به دست رژیم ایران ممانعت به‌عمل آمد.
۱) پروژه کرج: سپاه پاسداران، وزارت دفاع و «جهاد سازندگی» در حال برپایی یک مجتمع سلاح‌های شیمیایی در ۱۴کیلومتری غرب تهران در نزدیکی جاده تهران، کرج می‌باشند. متخصصان چینی در محل به ساخت این مجتمع کمک می‌کنند. تیم ویژه‌یی نیز در حال کار کردن روی ساخت سلاح‌های بیولوژیکی در مرکز تولید سرم و واکسن رازی در کرج، در جاده قزوین ـ حصارک است.
 
== ۲۱آبان ۱۳۷۱ - افشای اماکن تولید سلاحهای شیمیایی و هسته‌یی ==
۲۱آبان ۱۳۷۱ – ۱۲نوامبر ۱۹۹۲: مقاومت ایران اسامی مراکز تحقیق بر روی سلاحهای کشتار جمعی توسط رژیم ایران را افشا کرد. خبرگزاری رویتر در اینباره گزارش داد:
 
«گروه اپوزیسیون اصلی ایران و تحلیلگران مستقر در خاورمیانه می‌گویند که رژیم حاکم بر ایران شدیداً در حال توسعه برنامه خود در ساختن سلاحهای کشتار جمعی می‌باشد. مجاهدین اسامی مراکز تحقیقات و توسعه این برنامه‌های رژیم ایران را چنین ذکر کرده‌اند:
 
۱) پروژه کرج: سپاه پاسداران، وزارت دفاع و «جهاد سازندگی» در حال برپایی یک مجتمع سلاحهای شیمیایی در ۱۴کیلومتری غرب تهران در نزدیکی جاده تهران، کرج می‌باشند. متخصصان چینی در محل به ساخت این مجتمع کمک می‌کنند. تیم ویژه‌یی نیز در حال کار کردن روی ساخت سلاحهای بیولوژیکی در مرکز تولید سرم و واکسن رازی در کرج، در جاده قزوین ـ حصارک است.


۲) شرکت شیمیایی رازی: در بندر شاهپور سابق به تولید مواد مورد نیاز واحد جنگ شیمیایی پاسداران اشتغال دارد.
۲) شرکت شیمیایی رازی: در بندر شاهپور سابق به تولید مواد مورد نیاز واحد جنگ شیمیایی پاسداران اشتغال دارد.


۳) مرکز مرودشت: در محل مزبور واقع در استان فارس که شامل امکانات و آزمایشگاههای تحقیقاتی می‌شود، گاز خردل تولید می‌شود.
۳) مرکز مرودشت: در محل مزبور واقع در استان فارس که شامل امکانات و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی می‌شود، گاز خردل تولید می‌شود.


۴) شرکت پلی آکریل: این شرکت تحت پوشش معاملات بازرگانی عادی عمل می‌کند و یکی از اصلی‌ترین امکانات تولید گاز شیمیایی سپاه پاسداران است. شرکت مزبور در ۴۵کیلومتری اصفهان در جاده اصفهان ـ مبارکه قرار دارد.
۴) شرکت پلی آکریل: این شرکت تحت پوشش معاملات بازرگانی عادی عمل می‌کند و یکی از اصلی‌ترین امکانات تولید گاز شیمیایی سپاه پاسداران است. شرکت مزبور در ۴۵کیلومتری اصفهان در جاده اصفهان ـ مبارکه قرار دارد.


۵) پروژه بندرعباس: یک واحد سپاه پاسداران در حال کار کردن روی افزایش برد موشکهای کرم‌ابریشم ساخت چین می‌باشد. پروژه مزبور با تجهیزاتی که به‌وسیله «مسر اشمیت» و «بولکر بلوم» سازنده وسائل هوانوردی و الکترونیک مستقر در مونیخ صادر شده است، امکان‌پذیر گردیده است.
۵) پروژه بندرعباس: یک واحد سپاه پاسداران در حال کار کردن روی افزایش برد موشک‌های کرم‌ابریشم ساخت چین می‌باشد. پروژه مزبور با تجهیزاتی که به‌وسیله «مسر اشمیت» و «بولکر بلوم» سازنده‌ی وسائل هوانوردی و الکترونیک مستقر در مونیخ صادر شده است، امکان‌پذیر گردیده است.»<ref>خبرگزاری رویتر - ۱۲ نوامبر ۱۹۹۲</ref>


== ۷آذر ۱۳۷۱ - افشای تأسیسات اتمی ساغند یزد ==
== افشای تأسیسات اتمی ساغند یزد - ۷آذر ۱۳۷۱ ==
۷آذر ۷۱ ۱۳- ۲۸نوامبر ۱۹۹۲: دفتر مجاهدین خلق ایران همزمان با سفر مخفیانهٴ رفسنجانی به ساغند یزد، با صدور اطلاعیه‌یی ساخت یک سایت مخفی اتمی در کنار تأسیسات علنی سازمان انرژی اتمی در حاشیه کویر در ساغند یزد توسط رژیم ایران را فاش کرد. علت انتخاب این محل وجود معدن اورانیوم در منطقه بود. در اطلاعیهٴ دفتر مجاهدین فاش شد: «سپاه پاسداران در محلی در نزدیکی شهر یزد دارای یکی از بزرگترین مراکز مخفی تحقیقات اتمی می‌باشد که در زیرِ زمین ساخته شده است. ساختمان این مرکز مخفی در سال ۱۹۹۰آغاز شده و در سال ۱۹۹۱یک گزارش ویدئویی آن توسط رفسنجانی به خامنه‌ای ارائه گردیده است. در حال حاضر در ساغند تأسیسات علنی سازمان انرژی اتمی مستقر است که مستقل از مراکز زیرزمینی سپاه می‌باشد. این تأسیسات در روستای شور که توسط ساکنینش تخلیه گردیده است، مستقر می‌باشد».
۷آذر ۱۳۷۱ (۲۸نوامبر ۱۹۹۲دفتر مجاهدین خلق ایران همزمان با سفر مخفیانه‌ی رفسنجانی به ساغند یزد، با صدور اطلاعیه‌یی ساخت یک سایت مخفی اتمی در کنار تأسیسات علنی سازمان انرژی اتمی در حاشیه کویر در ساغند یزد توسط رژیم ایران را فاش کرد. علت انتخاب این محل وجود معدن اورانیوم در منطقه بود. در اطلاعیه‌ی دفتر مجاهدین فاش شد: «سپاه پاسداران در محلی در نزدیکی شهر یزد دارای یکی از بزرگترین مراکز مخفی تحقیقات اتمی است  که در زیر زمین ساخته شده است. ساختمان این مرکز مخفی در سال ۱۹۹۰ آغاز شده و در سال ۱۹۹۱یک گزارش ویدئویی آن توسط رفسنجانی به خامنه‌ای ارائه گردید. در حال حاضر در ساغند تأسیسات علنی سازمان انرژی اتمی مستقر است که مستقل از مراکز زیرزمینی سپاه است. این تأسیسات در روستای شور که ساکنینش تخلیه گردیده است، مستقر است».


== افشای معامله بزرگ تسلیحاتی بین رژیم ایران و کره شمالی ==
== افشای معامله بزرگ تسلیحاتی بین رژیم ایران و کره شمالی ==


۱۸فروردین ۱۳۷۲- ۷آوریل ۱۹۹۳: محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران با استناد به اطلاعات مجاهدین از درون رژیم ایران، در یک مصاحبه اختصاصی با روزنامه نیویورک‌تایمز از انجام یک معاملهٴ بزرگ تسلیحاتی بین ایران و کره شمالی پرده برداشت. مسئول کمیسیون خارجی شورا در این مصاحبه گفت: «از اوایل سال ۹۳میلادی تاکنون رژیم ایران مبلغ ۵۰۰میلیون دلار جهت سرمایه‌گذاری در یک پروژه موشکی به‌نام «نودونگ ـ ۱» و نیز دریافت سلاحهای دیگر در اختیار کره شمالی قرار داده است.
در۱۸فروردین ۱۳۷۲ (۷آوریل ۱۹۹۳محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران با استناد به اطلاعات مجاهدین از درون رژیم ایران، در یک مصاحبه‌ی اختصاصی با روزنامه نیویورک‌تایمز از انجام یک معامله‌ی بزرگ تسلیحاتی بین ایران و کره شمالی پرده برداشت. مسئول کمیسیون خارجی شورا در این مصاحبه گفت:  
 
«از اوایل سال ۹۳میلادی تاکنون رژیم ایران مبلغ ۵۰۰میلیون دلار جهت سرمایه‌گذاری در یک پروژ‌ه‌ی موشکی به‌نام «نودونگ ـ ۱» و نیز دریافت سلاح‌های دیگر به کره شمالی پرداخت کرده است.»<ref>نیویورک تایمز - ۷ آوریل ۱۹۹۳</ref>


== اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ==
== اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران - ۱۹دی ۱۳۷۳ ==
۱۹دی ۱۳۷۳ ۹ژانویه ۱۹۹۵: شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی به افشای جزئیات بیشتری از پروژه‌های اتمی رژیم ایران را افشا کرد:
۱۹دی ۱۳۷۳ (۹ژانویه ۱۹۹۵شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی جزئیات بیشتری از پروژه‌های اتمی رژیم ایران را افشا کرد:


«… ۱ـ مرکز اصفهان: این پروژه شامل یک سیکل کامل می‌باشد که بر تحقیقات در زمینه تکنولوژی و تولید سلاحهای اتمی متمرکز است. متخصصان ایرانی این مرکز در چین آموزش دیده‌اند. چین علاوه برتحویل یک رآکتور اتمی به رژیم برای این مرکز، یک دستگاه 'نوترون اسپارکر' نیز در این مرکز نصب کرده است.
۱ـ مرکز اصفهان: این پروژه شامل یک سیکل کامل می‌باشد که بر تحقیقات در زمینه تکنولوژی و تولید سلاحهای اتمی متمرکز است. متخصصان ایرانی این مرکز در چین آموزش دیده‌اند. چین علاوه برتحویل یک رآکتور اتمی به رژیم برای این مرکز، یک دستگاه 'نوترون اسپارکر' نیز در این مرکز نصب کرده است.


۲ـ مرکز کرج: این مرکز در پوشش یک مجتمع پزشکی و بیمارستانی ساخته شده است و در ۴۰کیلومتری غرب تهران قرار دارد. متخصصان روسی و چینی در کار تکمیل قسمتهای مختلف آن هستند. یک دستگاه کالیوتران، که از چین دریافت شده و یک شتاب‌دهنده سیکلوترون، که از بلژیک خریداری شده، در این مجتمع نصب شده است.
۲ـ مرکز کرج: این مرکز در پوشش یک مجتمع پزشکی و بیمارستانی ساخته شده است و در ۴۰کیلومتری غرب تهران قرار دارد. متخصصان روسی و چینی در کار تکمیل قسمتهای مختلف آن هستند. یک دستگاه کالیوتران، که از چین دریافت شده و یک شتاب‌دهنده سیکلوترون، که از بلژیک خریداری شده، در این مجتمع نصب شده است.
خط ۲۹۴: خط ۲۸۳:
۴ـ مرکز معلم کلایه: این مرکز در شمال قزوین و در ۱۲۰کیلومتری شمال‌غربی تهران واقع شده است. بسیاری از ساکنان این منطقه را پاسداران مجبور کرده‌اند جابه‌جا بشوند.
۴ـ مرکز معلم کلایه: این مرکز در شمال قزوین و در ۱۲۰کیلومتری شمال‌غربی تهران واقع شده است. بسیاری از ساکنان این منطقه را پاسداران مجبور کرده‌اند جابه‌جا بشوند.


۵ـ مرکز بندرعباس: این مرکز در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده و محل تولید موشک رژیم است. سپاه پاسداران طی پنج سال گذشته به‌کار تحقیق و تولید موشکهای دوربرد در این مرکز مشغول بوده است. فرمانده نیروی دریایی رژیم، علی شمخانی، و معاون وی، عباس محتاج، بر این پروژه نظارت دارند…».
۵ـ مرکز بندرعباس: این مرکز در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده و محل تولید موشک رژیم است. سپاه پاسداران طی پنج سال گذشته به‌کار تحقیق و تولید موشکهای دوربرد در این مرکز مشغول بوده است. فرمانده نیروی دریایی رژیم، علی شمخانی، و معاون وی، عباس محتاج، بر این پروژه نظارت دارند.<ref>اطلاعیه‌ی شورای ملی مقاومت ایران - ۱۹ دی ۱۳۷۳</ref>


== ۶بهمن ۱۳۷۷ - افشای تلاش‌های رژیم ایران برای دستیابی به سلاحهای میکروبی و بیولوژیک ==
== ۶بهمن ۱۳۷۷ - افشای تلاش‌های رژیم ایران برای دستیابی به سلاحهای میکروبی و بیولوژیک ==
۲٬۳۲۰

ویرایش

منوی ناوبری