کاربر:Abbas/صفحه تمرین2: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''افشاگری‌های اتمی'''
'''افشاگری‌های اتمی'''


این گزارش فشرده و کوتاهی است از راهی صعب و طولانی که مجاهدین و مقاومت ایران طی دو دهه، با پرداخت بهایی سنگین (که هنوز کسی از ابعاد آن خبر ندارد) طی کردند تا مانع شوند خطرناکترین دیکتاتوری ضدبشری معاصر به خطرناکترین سلاح دست یابد. ابتدا لازم است اشاره‌یی کنیم به این‌که رژیم تا کجا عزمش برای به دست آوردن بمب اتمی جزم بود و تا کجا به آن نزدیک شده بود.
== عزم رژیم ایران برای دستیابی به سلاح اتمی ==
سران جمهوری اسلامی از ابتدا به دنبال تضمینی برای بقای حکومتشان بودند. آن‌ها این تضمین را در صدور تروریسم به ویژه به کشورهای منطقه و دستیابی به سلاح اتمی یافتند. سرکردگان رژیم ولایت فقیه بارها به اراده و خواست خود برای دستیابی به تکنولوژی ساخت سلاح هسته‌ای اعتراف کرده‌اند. اثبات شده است که پروژه اتمی رژیم ایران، صرفاً یک پروژه نیست، بلکه یک استراتژی است که هدف آن تضمین بقای نظام  است که حکومت ولایت فقیه طی نزدیک به سه دهه، دست‌کم یکصد میلیارد دلار از ثروت ملی ایران را برای دستیابی به آن خرج کرده است.


واقعیت این است که دستیابی به‌سلاح اتمی برای نقشه‌های توسعه‌طلبانه و تجاوزگرانهٴ رژیم ایران نقش حیاتی دارد. بررسیهای کارشناسی نشان می‌دهد که «خطرناکترین حکومت حامی تروریسم» به‌امکانات و تکنولوژی تولید بمب اتمی دست یافته است.
=== جلسه شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی در بهمن ۱۳۸۲ ===
در ۱۹اسفند ۸۲دبیرخانه شورای ملی مقاومت در اطلاعیه‌ای، آخرین تصمیم‌های رژیم ایران در زمینه سلاح اتمی را فاش کرد. بر اساس این اطلاعیه، در بهمن ماه (فوریة ۲۰۰۴) به‌دنبال افشای برخی از فعالیت‌های اتمی جمهوری اسلامی، شورای‌عالی امنیت رژیم ایران در جلسه محرمانه‌یی به‌ریاست خامنه‌ای، فشارهای بین‌المللی و نحوه مقابله با آن را مورد بررسی قرار داد. برخی از نتایج این جلسه، که در حکم دستورالعمل برای ارگان‌های ذیربط می‌باشد، به‌شرح زیر است:
* به‌زودی جهان به‌دو قطب تقسیم خواهد شد. کشورهای عضو باشگاه اتمی و کشورهای غیرعضو؛ کشورهای عضو، آقای جهان و کشورهای دیگر برده خواهند بود… در کمتر از ۱۰ سال دایره این باشگاه جهانی بسته خواهد شد. بنابراین جمهوری اسلامی باید هرچه سریعتر خود را به‌ این باشگاه جهانی تحمیل کند.


تمام تلاش رژیم این است که با مانور، مخفیکاری، فریب دادن، مذاکره، تهدید، چانه‌زنی، باج دهی و باجگیری، پروژه غنی‌سازی اورانیوم را به‌سرانجام رسانده و با ساختن بمب اتمی، با زبان زور و تهدید با جهانیان، به‌ویژه با کشورهای منطقه، سخن بگوید.
* در شرایط کنونی اروپا روی قانع‌کردن ایران برای متوقف کردن پروژه تولید بمب هسته‌یی متمرکز است و آمریکا به‌خاطر مشکلاتش در عراق ناچار است با ملایمت با ایران رفتار کند. بنابراین،اراده این‌که پرونده جمهوری اسلامی به‌شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع شود، وجود ندارد و باید از این فرصت برای تولید بمب استفاده کرد.


در ۱۹اسفند ۸۲دبیرخانهٴ شورای ملی مقاومت طی یک اطلاعیهٴ افشاگرانه، آخرین تصمیم‌های رژیم در زمینه سلاح اتمی را برملا نمود. بر اساس این اطلاعیه، در بهمن ماه (فوریة ۲۰۰۴) به‌دنبال افشای برخی از فعالیتهای اتمی رژیم آخوندی، شورایعالی امنیت رژیم در جلسه محرمانه‌یی به‌ریاست خامنه‌ای، فشارهای بین‌المللی و نحوه مقابله با آن را مورد بررسی قرار داد. برخی از نتایج این جلسه، که در حکم دستورالعمل برای ارگانهای ذیربط می‌باشد، به‌شرح زیر است:
* بنابراین ضروری است که جمهوری اسلامی خط تولید بمب هسته‌یی را ادامه دهد، حال تا آنجا که ممکن است با تعامل با جهان و مخفیانه. ولی نهایتاً تنش آن را باید پذیرفت تا جزء کشورهای برده جهان قرار نگیریم. در صورت پذیرش ریسک‌ها و تنش‌ها، ما قادر خواهیم بود پروژه خود را در مدت زمانی بین یک تا دو سال نهایی کنیم.


ـ به‌زودی جهان به‌دو قطب تقسیم خواهد شد «کشورهای عضو باشگاه اتمی و کشورهای غیرعضو. کشورهای عضو آقای جهان و کشورهای دیگر برده خواهند بود… در کمتر از 10سال دایرهٴ این باشگاه جهانی بسته خواهد شد. بنابراین جمهوری اسلامی باید هرچه سریعتر خود را به‌ این باشگاه جهانی تحمیل کند».
=== اعتراف سرکردگان جمهوری اسلامی به پروژه بمب سازی ===
چند ماه پس از افشای جلسه شورای‌عالی امنیت رژیم ایران، خرازی، وزیر خارجه و قربانعلی دری نجف‌آبادی، وزیر سابق اطلاعات، به نقشه جمهوری اسلامی برای ورود به‌باشگاه اتمی اعتراف کردند.  


ـ در شرایط کنونی «اروپا روی قانع‌کردن ایران برای متوقف کردن پروژه تولید بمب هسته‌یی متمرکز است و آمریکا به‌خاطر مشکلاتش در عراق ناچار است با ملایمت با ایران رفتار کند. بنابراین، ارادهٴ این‌که پرونده جمهوری اسلامی به‌شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع شود، وجود ندارد و باید از این فرصت برای تولید بمب استفاده کرد».
خرازی گفت: <blockquote>«ایران توانمندی فنی هسته‌یی بالایی دارد. جامعه بین‌المللی [باید] ایران را به‌عنوان عضو باشگاه کشورهای اتمی به‌رسمیت بشناسد»<ref>آسوشیتدپرس ۲۴خرداد ۸۳</ref></blockquote>هم‌چنین روزنامه جمهوری اسلامی در ۲۶خرداد ۸۳نوشت: <blockquote>«حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف آبادی، وزیر سابق اطلاعات و رئیس دیوان عدالت اداری در گفتگو با خبرنگار ما، با تأکید بر حق مسلم ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی، گفت: آمریکا و اروپا چه بخواهند و چه نخواهند، باید بپذیرند که جمهوری اسلامی ایران در باشگاه هسته‌یی جهان قرار گرفته است».<ref>روزنامه جمهوری اسلامی ۲۶ خرداد ۱۳۸۳</ref></blockquote>خامنه‌ای ولی فقیه رژیم ایران با تکیه بر امکاناتی که جمهوری اسلامی به آن دست یافته و با استفاده از بعضی چالش‌های جهانی، به‌ویژه با استفاده از فرصت اشغال عراق می‌خواست از حربه‌ی سلاح اتمی به بهترین نحو استفاده کند. او در سخنرانی‌های متعددی جامعه جهانی را تهدید می‌کرد. از جمله در سخنرانی ۱۵تیر ۸۳در همدان گفت:


ـ بنابراین ضروری است که «جمهوری اسلامی خط تولید بمب هسته‌یی را ادامه دهد، حال تا آنجا که ممکن است با تعامل با جهان و مخفیانه. ولی نهایتاً تنش آن را باید پذیرفت تا جزء کشورهای بردهٴ جهان قرار نگیریم». در صورت پذیرش ریسکها و تنشها «ما قادر خواهیم بود پروژه خود را در مدت زمانی بین یک تا دو سال نهایی کنیم».
«اگر دشمن، پررویی و تعرض و تجاوز کند، آن وقت دیگر تعرض ما به‌چهاردیواری کشورمان محدود نخواهد شد. اگر کسی به‌ملت ما تعرض و تجاوز کند، ما منافع او را در هر نقطه‌یی از دنیا که باشد، به‌خطر می‌اندازیم».


چند ماه پس از این افشاگری، خرازی، وزیر خارجه رژیم، و قربانعلی دری نجف‌آبادی، وزیر سابق اطلاعات، به‌نقشهٴ رژیم برای ورود به‌باشگاه اتمی اعتراف کردند. خرازی اعلام کرد: «ایران توانمندی فنی هسته‌یی بالایی دارد. جامعه بین‌المللی [باید] ایران را به‌عنوان عضو باشگاه کشورهای اتمی به‌رسمیت بشناسد» (آسوشیتدپرس ۲۴خرداد ۸۳).
=== اعتراف رفسنجانی به عزم رژیم ایران برای دستیابی به بمب اتمی ===
نشانه‌های عزم جزم جمهوری اسلامی برای دستیابی به بمب اتمی تنها مربوط به سالهای دور نیست.


هم‌چنین روزنامه جمهوری اسلامی در ۲۶خرداد ۸۳نوشت: «حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف آبادی، وزیر سابق اطلاعات و رئیس دیوان عدالت اداری در گفتگو با خبرنگار ما، با تأکید بر حق مسلم ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی، گفت: آمریکا و اروپا چه بخواهند و چه نخواهند، باید بپذیرند که جمهوری اسلامی ایران در باشگاه هسته‌یی جهان قرار گرفته است».
رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه مردم سالاری، ۵آبان ۱۳۹۴


خامنه‌ای با تکیه بر امکاناتی که به آن دست یافته و با استفاده از بعضی چالشهای جهانی ـ به‌ویژه با استفاده از فرصت عراق درصدد است تا از حربهٴ سلاح اتمی به بهترین نحو استفاده کند. اکنون او آشکارتر از هر زمان دیگر، به‌تهدید می‌پردازد، چنان‌که در سخنرانی ۱۵تیر ۸۳در همدان می‌گوید: «اگر دشمن، پررویی و تعرض و تجاوز کند، آن وقت دیگر تعرض ما به‌چهاردیواری کشورمان محدود نخواهد شد. اگر کسی به‌ملت ما تعرض و تجاوز کند، ما منافع او را در هر نقطه‌یی از دنیا که باشد، به‌خطر می‌اندازیم».
«… اوایل که انرژی هسته‌یی را شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌یی استفاده کند، داشته باشیم». - روزنامه حکومتی مردم‌سالاری- ۵آبان ۱۳۹۴ <ref>روزنامه حکومتی مردم‌سالاری- ۵آبان ۱۳۹۴</ref>


روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله 9تیر 83می‌نویسد: «جمهوری اسلامی ایران با مشاهدهٴ موارد مکرر نقض تعهدات 3کشور اروپایی و استمرار بی‌تفاوتی آنها نسبت به‌تعهداتشان، موضوع «تفاهمات بروکسل» را کان لم یکن اعلام کرده و قطعه‌سازی و مونتاژ دستگاه سانتریفوژ را از سر می‌گیرد… مقامهای جمهوری اسلامی ایران اکنون با تلخکامی احساس می‌کنند که از حسن‌نیت و سعهٴ صدر آنها شدیداً سوءاستفاده شده و «تعهدات طرفینی» در تهران و بروکسل، در واقع چیزی به‌جز قبول «تعهدات یکطرفه» برای وادارکردن ایران اسلامی به انصراف مطلق و کامل از انرژی هسته‌یی، حتی [!] به‌صورت صلح‌آمیز آن، نیست… دقیقاً به‌همین دلایل است که دبیر شورای امنیت ملی با ارسال نامه رسمی به‌وزرای خارجه 3کشور اروپایی… توافقات بروکسل را کان‌لم‌یکن تلقی کرد…
رفسنجانی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا، ۴آبان ۱۳۹۴


مطابق اعلام رسمی، این قطعه‌سازی و مونتاژ از 9تیر ماه 83مجدداً از سرگرفته می‌شود و تهران هیچ محدودیتی را در این زمینه برای خود قائل نیست».
«… هیچ وقت از ذهن ما بیرون نمی‌رفت که اگر روزی بنا باشد خطری ما را تهدید کند و ضرورتی باشد، امکان این‌که به طرف دیگر (بمب اتمی) هم برویم، داشته باشیم… با پاکستانی‌ها صحبتهایی شد. یک دانشمند هسته‌یی به نام آقای عبدالقادرخان در پاکستان بود… در سفری که به پاکستان رفته بودم، خواستم ایشان را ببینم… آقای عبدالقادرخان اعتقاد داشت که دنیای اسلام باید بمب هسته‌یی داشته باشد و به این کار عقیده داشت… به هر حال حاضر شدند تا یک مقدار به ما کمک کنند… بخشی از فعالیت‌های هسته‌یی را زمانی انجام دادیم که هنوز در جنگ بودیم… آن سال‌ها ذهنیت همه ما این بود که ما باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم. چون بنا نبود جنگ تمام شود و در سیاست‌های دفاعی هم این سخن امام را مد نظر داشتیم که این جنگ ۲۰سال طول بکشد… برای اولین غنی‌سازی در جایی که در امیرآباد درست کردند، از همان چیزهایی که از پاکستان گرفته بودیم، کنار هم چیدند که ما هم برای بازدید رفتیم». <ref>خبرگزاری ایرنا، ۴آبان ۱۳۹۴</ref>


شورای ملی مقاومت در مقابل سیاست تعرض و تجاوز رژیم و در برابر سیاست استفاده از سلاح اتمی به‌منظور صدور ترور و بنیادگرایی اسلامی، سیاستی بر اساس منافع عالی مردم ایران اتخاذ کرده و تا هر جا که بتواند نقشه‌های ضد‌مردمی و ضدایرانی رژیم را افشا می‌کند.
=== نقض تعهدات و قراردادها با کشورهای اروپایی ===
 
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله ۹ تیر ۸۳ نوشت: «جمهوری اسلامی ایران با مشاهده‌ موارد مکرر نقض تعهدات ۳ کشور اروپایی و استمرار بی‌تفاوتی آنها نسبت به‌تعهدات‌شان، موضوع «تفاهمات بروکسل» را کان لم یکن اعلام کرده و قطعه‌سازی و مونتاژ دستگاه سانتریفیوژ را از سر می‌گیرد… مقام‌های جمهوری اسلامی ایران اکنون با تلخکامی احساس می‌کنند که از حسن‌نیتو سعه صدر آنها شدیداً سوءاستفاده شده و «تعهدات طرفینی» در تهران و بروکسل، در واقع چیزی به‌جز قبول «تعهدات یکطرفه» برای وادارکردن ایران اسلامی به انصراف مطلق و کامل از انرژی هسته‌یی، حتی [!] به‌صورت صلح‌آمیز آن، نیست… دقیقاً به‌همین دلایل است که دبیر شورای امنیت ملی با ارسال نامه رسمی به‌وزرای خارجه ۳ کشور اروپایی… توافقات بروکسل را کان‌لم‌یکن تلقی کرد…مطابق اعلام رسمی،  قطعه‌سازی و مونتاژ قطعات سانتریفیوژ از ۹ تیر ماه  ۱۳۸۳ مجدداً از سرگرفته می‌شود و تهران هیچ محدودیتی را در این زمینه برای خود قائل نیست».<ref>روزنامه جمهوری اسلامی - ۹ تیر ۱۳۸۳</ref>
ما به حکم احساس مسئولیت انسانی، ملی و میهنی و مواضع صلح‌طلبانهٴ خود، به افشای مراکز مخفی، که حکومت آخوندی برای تولید بمب اتمی در شهرهای نظنز و اراک به‌وجود آورده بود، پرداختیم تا مراجع مسئول بین‌المللی از و قوع این فاجعه جلوگیری کنند. اگر این روشنگریها وجود نداشت و اگر رژیم در همین حد هم به‌لحاظ موضوع پروژه‌های اتمی زیر نظارت قرار نمی‌گرفت، چه بسا تاکنون جهان را با رو‌کردن سلاح اتمی غافلگیر کرده بود.
 
نشانه‌های عزم جزم رژیم برای دستیابی به بمب اتمی تنها مربوط به یکی دو دهه پیش نیست. در همین یکی دو سال اخیر نیز در مطبوعات رژیم موارد متعددی از اعترافات بالاترین مقامات رژیم را می‌یابیم که هر یک شاهدی بر این واقعیت است:
 
«… اوایل که انرژی هسته‌یی را شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌یی استفاده کند، داشته باشیم». (آخوندهاشمی رفسنجانی- روزنامه حکومتی مردم‌سالاری- ۵آبان ۱۳۹۴).
 
«… هیچ وقت از ذهن ما بیرون نمی‌رفت که اگر روزی بنا باشد خطری ما را تهدید کند و ضرورتی باشد، امکان این‌که به طرف دیگر (بمب اتمی) هم برویم، داشته باشیم… با پاکستانیها صحبتهایی شد. یک دانشمند هسته‌یی به نام آقای عبدالقادرخان در پاکستان بود… در سفری که به پاکستان رفته بودم، خواستم ایشان را ببینم… آقای عبدالقادرخان اعتقاد داشت که دنیای اسلام باید بمب هسته‌یی داشته باشد و به این کار عقیده داشت… به هر حال حاضر شدند تا یک مقدار به ما کمک کنند… بخشی از فعالیت‌های هسته‌یی را زمانی انجام دادیم که هنوز در جنگ بودیم… آن سال‌ها ذهنیت همه ما این بود که ما باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم. چون بنا نبود جنگ تمام شود و در سیاستهای دفاعی هم این سخن امام را مد نظر داشتیم که این جنگ ۲۰سال طول بکشد… برای اولین غنی‌سازی در جایی که در امیرآباد درست کردند، از همان چیزهایی که از پاکستان گرفته بودیم، کنار هم چیدند که ما هم برای بازدید رفتیم». (‌هاشمی رفسنجانی- خبرگزاری حکومتی ایرنا- ۴آبان ۹۴)
 
به این ترتیب مشخص بود که پروژه اتمی رژیم ایران، صرفاً یک پروژه نبود، بلکه یک استراتژی بود که هدف آن تضمین بقای نظام بود و طی نزدیک به سه دهه، دست‌کم یکصد میلیارد دلار از ثروت ملی ایران را برای دستیابی به آن بر باد داد.


اما مقاومت ایران با افشاگریهای بی‌امان خود، این پروژه ضدمیهنی و ضدبشری را به شکست کشاند. مجاهدین از خرداد سال ۱۳۷۰تاکنون به مدت ۲۶سال در مقابل ماجراجویی اتمی رژیم ایستادند و آن را به شکست کشاندند.
اما مقاومت ایران با افشاگریهای بی‌امان خود، این پروژه ضدمیهنی و ضدبشری را به شکست کشاند. مجاهدین از خرداد سال ۱۳۷۰تاکنون به مدت ۲۶سال در مقابل ماجراجویی اتمی رژیم ایستادند و آن را به شکست کشاندند.


اکنون با گذشت بیش از یک ربع قرن و پس از سال‌ها مبارزه پر کشاکش و مملو از تلاش و رنج مقاومت ایران در افشای پروژه‌های مخفی اتمی رژیم ایران و بعد از به بن‌بست رسیدن سیاست شوم مماشات، نگاهی گذرا داریم به این کارزار ۲۶ساله تا ببینیم مقاومت ایران چگونه مردم ایران و مردم جهان را نسبت به بزرگترین تهدید صلح و امنیتش هشیار کرد و با تلاشی سترگ و خستگی‌ناپذیر مانع پیشبرد پروژه‌های مخفی بمب‌سازی رژیم شد.
اکنون با گذشت بیش از یک ربع قرن و پس از سال‌ها مبارزه پر کشاکش و مملو از تلاش و رنج مقاومت ایران در افشای پروژه‌های مخفی اتمی رژیم ایران و بعد از به بن‌بست رسیدن سیاست شوم مماشات، نگاهی گذرا داریم به این کارزار ۲۶ساله تا ببینیم مقاومت ایران چگونه مردم ایران و مردم جهان را نسبت به بزرگترین تهدید صلح و امنیتش هشیار کرد و با تلاشی سترگ و خستگی‌ناپذیر مانع پیشبرد پروژه‌های مخفی بمب‌سازی رژیم شد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


در سپتامبر سال ۲۰۰۵ (شهریور ۱۳۸۴) وزارت‌خارجه آمریکا در گزارشی پیرامون گسترش سلاحهای هسته‌یی، رژیم ایران را دارای یک برنامه مهاجمانهٴ بیولوژیکی دانست و با یادآوری ۳مورد از افشاگریهای مقاومت ایران و با اشاره به تلاش‌های رژیم ایران برای فریب‌دادن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ممانعت از بازرسی سایت‌های اتمیش در معلم کلایه نوشت: «وقتی تردیدها در‌مورد احتمال فعالیت غنی‌سازی در سایت معلم کلایه در تهران بالا گرفت، رژیم ایران مدعی شد در آنجاتنها تجهیزات سانتریفوژ نگهداری می‌شود. رژیم ایران مجدداً داستان خود را عوض کرد. اما بعد مشخص شد که در این محل آزمایشهای مربوط به سانتریفوژ به مدت حداقل ۵‌سال ادامه داشته است». (قسمتی از گزارش ۱۸۰صفحه‌یی وزارت‌خارجه آمریکا - سپتامبر ۲۰۰۵)
در سپتامبر سال ۲۰۰۵ (شهریور ۱۳۸۴) وزارت‌خارجه آمریکا در گزارشی پیرامون گسترش سلاحهای هسته‌یی، رژیم ایران را دارای یک برنامه مهاجمانهٴ بیولوژیکی دانست و با یادآوری ۳مورد از افشاگریهای مقاومت ایران و با اشاره به تلاش‌های رژیم ایران برای فریب‌دادن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ممانعت از بازرسی سایت‌های اتمیش در معلم کلایه نوشت: «وقتی تردیدها در‌مورد احتمال فعالیت غنی‌سازی در سایت معلم کلایه در تهران بالا گرفت، رژیم ایران مدعی شد در آنجاتنها تجهیزات سانتریفوژ نگهداری می‌شود. رژیم ایران مجدداً داستان خود را عوض کرد. اما بعد مشخص شد که در این محل آزمایشهای مربوط به سانتریفوژ به مدت حداقل ۵‌سال ادامه داشته است». (قسمتی از گزارش ۱۸۰صفحه‌یی وزارت‌خارجه آمریکا - سپتامبر ۲۰۰۵)


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
== نقش مقاومت ایران در جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به بمب اتمی ==
یکی از مهمترین و جدی‌ترین موانع دستیابی آخوندها به سلاح اتمی، به اعتراف خودشان، مقاومت ایران و مجاهدین خلق بوده‌اند. این را مقامات مختلف رژیم همین‌طور مقامات آمریکایی و سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به کرات گفته‌اند.
یکی از مهمترین و جدی‌ترین موانع دستیابی آخوندها به سلاح اتمی، به اعتراف خودشان، مقاومت ایران و مجاهدین خلق بوده‌اند. این را مقامات مختلف رژیم همین‌طور مقامات آمریکایی و سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به کرات گفته‌اند.


خط ۲۲۵: خط ۲۲۶:


از این پیشتر هم حرف مردم و مقاومت ایران این بوده است که خامنه‌ای با اتمی، بی‌اتمی،سرنگون سرنگون...!»
از این پیشتر هم حرف مردم و مقاومت ایران این بوده است که خامنه‌ای با اتمی، بی‌اتمی،سرنگون سرنگون...!»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


== اولین افشاگری برنامه اتمی ایران - ۲۷خرداد ۱۳۷۰- پروژه طرح بزرگ ==
== اولین افشاگری برنامه اتمی ایران - ۲۷خرداد ۱۳۷۰- پروژه طرح بزرگ ==
۲٬۳۲۰

ویرایش

منوی ناوبری