اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ایران: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۵۱۴: خط ۵۱۴:


=== روز بیستم، سیزدهم مهر ===
=== روز بیستم، سیزدهم مهر ===
روز چهارشنبه سیزدهم مهر، بیستمین روز قیام سراسری مردم ایران، اعتراضها و اعتصابها هم‌چنان ادامه دارد. تاکنون تظاهرات و قیام سراسری در بیش از ۱۷۰شهر با ۴۰۰شهید و ۲۰۰۰۰دستگیری به ثبت رسیده است. مردم در مناطق مختلف تهران از جمله پونک، تجریش، ولیعصر، شهران و سعادت‌آباد با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای به خیابان آمدند. جمعی از  خانواده ها مقابل زندان تهران بزرگ تجمع کرده و خواستار آزادی فرزندان خود شدند. شهرهای مختلف از جمله قم، یزد، پارسیان، مشهد، سنندج، کرمانشاه، ارومیه، لاهیجان، معالی‌آباد شیراز، نور آباد ممسنی، کرمان، سقز، كرج و اصفهان شاهد تظاهرات شبانه بودند. در کاشان جوانان شورشگر تصویر بزرگ خامنه‌ای در ورودی نیاسر را به آتش کشیدند.
روز چهارشنبه ۱۳مهر، پیکر نوجوان ۱۶ ساله اهل سلماس به نام نیما شفیق دوست که در جریان اعتراضات ارومیه با شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر زخمی و سپس توسط  بازداشت شده بود، به خانواده‌اش تحویل داده شد.<ref>[https://hengaw.net/fa/news/%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%86%D9% سایت هه‌نگاو]</ref> در بیستمین روز قیام سراسری مردم ایران، اعتراضها و اعتصابها هم‌چنان ادامه دارد. مردم در مناطق مختلف تهران از جمله پونک، تجریش، ولیعصر، شهران و سعادت‌آباد با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای به خیابان آمدند. جمعی از  خانواده ها مقابل زندان تهران بزرگ تجمع کرده و خواستار آزادی فرزندان خود شدند. شهرهای مختلف از جمله قم، یزد، پارسیان، مشهد، سنندج، کرمانشاه، ارومیه، لاهیجان، معالی‌آباد شیراز، نور آباد ممسنی، کرمان، سقز، كرج و اصفهان شاهد تظاهرات شبانه بودند. در کاشان جوانان شورشگر تصویر بزرگ خامنه‌ای در ورودی نیاسر را به آتش کشیدند.  
 
روز چهارشنبه ۱۳مهر، پیکر نوجوان ۱۶ ساله اهل سلماس به نام نیما شفیق دوست که در جریان اعتراضات ارومیه با شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر زخمی و سپس توسط  بازداشت شده بود، به خانواده‌اش تحویل داده شد.


=== روز بیست و یکم، چهازدهم مهر ===
=== روز بیست و یکم، چهازدهم مهر ===
از صبح پنجشنبه ۱۴ مهر، بیست و یکمین روز قیام سراسری، با استمرار اعتراضها و تظاهرات دانش‌آموزان در بسیاری از شهرها مانند قزوین، رشت، اراک، اسلامشهر، قلعه حسن خان و پرند، ... . همراه بود. آنها شعار می‌دادند «می‌کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد».
در بیست و یکمین روز قیام سراسری مردم ایران، تظاهرات و قیام سراسری در بیش از ۱۷۰شهر با ۴۰۰شهید و ۲۰۰۰۰دستگیری به ثبت رسیده است. از صبح پنجشنبه ۱۴ مهر، اعتراضات با تظاهرات دانش‌آموزان در بسیاری از شهرها مانند قزوین، رشت، اراک، اسلامشهر، قلعه حسن خان و پرند، ... . همراه بود. آنها شعار می‌دادند «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «می‌کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت». در تهران خیابان ولی عصر، اتوبان باقری و تهران پارس مردم با زدن بوق ممتد دست به اعتراض زدند. معلمان سقز در حمایت از مردم بلوچستان اعتصاب کردند. در اصفهان كشاورزان به اعتراض پرداختند. مقامات امنیتی در بسیاری از شهرها همچنان اینترنت را بسته یا بشدت کند کرده‌اند.  
 
در شماری از شهرها از جمله در تهران خیابان ولی عصر، تهران پارس و اتوبان باقری مردم با زدن بوق ممتد دست به اعتراض زدند. همزمان در اصفهان نيز كشاورزان به اعتراض پرداختند. معلمان سقز در حمایت از مردم بلوچستان اعتصاب کردند. جمهوری اسلامی در بسیاری از شهرها همچنان اینترنت را بسته یا بشدت کند کرده است. تاکنون تظاهرات و قیام سراسری در بیش از ۱۷۰شهر با ۴۰۰شهید و ۲۰۰۰۰دستگیری به ثبت رسیده است.


=== روز بیست و دوم، پانزدهم مهر ===
=== روز بیست و دوم، پانزدهم مهر ===
۸٬۷۶۰

ویرایش

منوی ناوبری