شعار: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
۲٬۲۷۱ بایت اضافه‌شده ،  ‏۸ دسامبر ۲۰۲۲
خط ۱۱۵: خط ۱۱۵:


تمامی اسلام با تمامی کفر رودررو شد..<ref>بحار‌الانوار جلد ۲۰ صفحه ۲۰۲ و ۲۲۶</ref>
تمامی اسلام با تمامی کفر رودررو شد..<ref>بحار‌الانوار جلد ۲۰ صفحه ۲۰۲ و ۲۲۶</ref>
=== شعارها در انقلاب ۱۳۵۷ ===
در انقلاب سال ۱۳۵۷ بر علیه دیکتاتوری سلطنت پهلوی ابتدا شعارهای مسالمت‌جویانه داده شد. مانند: برادر ارتشی چرا برادرکشی؟  برادر ارتشی ما به شما گل دادیم شما به گلوله! این شعارها با پیشرفت انقلاب مردم سمت و سوی سرنگونی گرفت و شعار محوری مرگ بر شاه شد و شعار تنها ره رهایی جنگ مسلحانه کار را در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تمام کرد.
=== شعارها در انقلاب دموکراتیک مردم ایران ۱۴۰۱ ===
در انقلاب دموکراتیک مردم ایران شعارهای مختلفی از طیف‌های مختلف سیاسی به گوش می‌رسد اما شعاری که بصورت محوری و جامع تمامی اقشار مردم ایران و ملیت‌ها آن را بطور مشترک سر می‌دهند شعار مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر می‌باشد. این شعار سمت و سوی انقلاب مردم ایران را مشخص می‌کند و تمامی ترفندهای دیکتاتوری برای به انحراف کشاندن حرکت مردم را از میان بر‌می‌دارد.
پس از اینکه سران جمهوری اسلامی به مدح و ثنای شعار زن، زندگی، آزادی پرداختند و سعی قلب این شعار به نفع مطامع خود کردند، مردم  هشیار ایران و برای اولین بار در راهمپیمایی بانوان زاهدان شعار محوری دیگری سر داده شد. شعار چه با حجاب چه بی‌حجاب پیش بسوی انقلاب دو کارکرد دارد هم بر سمت و سوی انقلاب تاکید دارد هم موضوع حجاب را از محوریت مطالبات مردم خارج می‌کند چرا که انتخاب پوشش در یک نظام دموکراتیک قطعا آزاد خواهد بود و اصل سرنگونی نظام مستبدی می‌باشد که همه‌ی این موانع را برای حفظ حکومت خود ابداع کرده است.


== شعارهای معروف جهانی ==
== شعارهای معروف جهانی ==
۸٬۴۲۴

ویرایش

منوی ناوبری