عماد رام: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
۱٬۰۶۲ بایت اضافه‌شده ،  ‏۱۶ مهٔ ۲۰۲۳
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۹: خط ۳۹:
}}
}}


'''عماد رام''' (زاده ۱۳۰۹ ساری - درگذشته ۱۳۸۲ آلمان)  نوازنده فلوت، آهنگساز و خواننده پاپ بود. او لیسانش دانش‌سرای کشاورزی بود و سال ۱۳۶۰ از ایران به آلمان مهاجرت کرد. سال ۱۳۷۳ به شورای ملی مقاومت ایران پیوست و در سوم خرداد ۱۳۸۲ در آلمان درگذشت.
'''عماد رام''' (زاده ۱۳۰۹ ساری - درگذشته ۱۳۸۲ آلمان)  عماد‌ رام نوازنده فلوت، خواننده و آهنگساز برجسته‌ی  ایرانی است.او در شهر ساری متولد شد و  از ۶ سالگی با نی‌‌های نیزارها به نواختن فلوت می‌پرداخت
در سال ۱۳۳۵ به تهران آمد و به اداره هنرهای زیبا رفت. نت، سازشناسی و ارکستراسیون را نزد محمد علی خادم میثاق، و ردیف‌ها را نزد حسن راد مرد فرا گرفت. از سال ۱۳۵۰ به سرپرستی یکی از ارکسترهای مهم منصوب شد.عماد‌ رام پس از انقلاب سال ۱۳۵۷  به ضبط و پخش نوارهای «وطن با شبانه» پرداخت اما  در همین رابطه دستگیر و محکوم به زندان و شلاق شد. او پس از آزادی به آلمان مهاجرت کرد و در کنسرتهای بزرگ در نقاط مختلف اروپا و آمریکا برنامه اجرا کرد.
عماد رام سال ۱۳۷۳ به شورای ملی مقاومت ایران پیوست.او بارها در میان مجاهدین و رزمندگان ارتش آزادی برنامه اجرا کرد.عماد رام در سوم خرداد ۱۳۸۲ در آلمان درگذشت. همسر او فلور صدودی همچنان عضو شورای ملی مقاومت است.
 
 


== کودکی و نوجوانی ==
== کودکی و نوجوانی ==

منوی ناوبری