گردهمایی سالانه مجاهدین: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
 
خط ۱٬۵۵۸: خط ۱٬۵۵۸:


رأي دادگاه به آقاي لوگاره، ليگ حقوق بشر و وزير كشور ابلاغ مي‌شود
رأي دادگاه به آقاي لوگاره، ليگ حقوق بشر و وزير كشور ابلاغ مي‌شود
== کنفرانس قیام و مقاومت علیه رژیم اعدام با حضور مایک پمپئو وزیرخارجه پیشین آمریکا ==
بعد از ظهر جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ مایک پمپئو وزیرامور خارجه سابق آمریکا تا ژانویه ۲۰۲۱ با خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران در اور سورواز دیدار و گفتگو کرد. او همچنین پس از این دیداربه همراه خانم رجوی در کنفرانسی با عنوان «قیام و مقاومت علیه رژیم اعدام» شرکت و سخنرانی کرد.<ref name=":4">[https://www.youtube.com/watch?v=cpjUNL7eLbA تلویزیون سیمای آزادی - ۱۴ مهر ۱۴۰۲]</ref>
=== '''سخنرانی مریم رجوی در کنفرانس''' ===
ـ مدت‌هاست که دیگر هیچ‌یک از مدافعان استمالت قادر نیستند به‌طور علنی از این رژیم قاتل دفاع کنند. دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند که در فاشیسم دینی یک جناح میانه‌رو وجود دارد.
ـ مماشات‌گران روی سه استدلال تکیه می‌کنند؛ آنها می‌گویند اگر این رژیم بیفتد اوضاع بدتر می‌شود؛ رژیم قادر است قیام‌ها را مهار کند و مهمتر این‌که آنها وجود یک آلترناتیو معتبر را انکار می‌کنند و می‌گویند که مجاهدین در داخل ایران حمایت ندارند.
ـ اخیراً دولت آمریکا یک کمک مالی قابل توجه به رژیم داد اما برای آخوندها بالاترین کمک‌رسانی انکار وجود یک آلترناتیو معتبر و نقش تعیین‌کننده مجاهدین و شورای ملی مقاومت در معادله ایران است.
ـ در روزهای اخیر فاش شد که رژیم آخوندی به‌خاطر سیاست مماشات شبکه‌یی از مأموران خودش را در ارگانهای مختلف دولت آمریکا نفوذ داده است. مغز متفکر و رابط این شبکه با رژیم یک عضو سپاه پاسداران است.
ـ وظیفه شبکه مأموران رژیم پمپاژ اطلاعات غلط مورد نظر رژیم به درون مراکز تصمیم‌گیری در آمریکا بوده است. وجه مشترک اعضای این شبکه دشمنی با مجاهدین است که بخشی از آن در دهها مقاله و بی‌شمار توئیت توسط همین افراد منعکس است.
­ـ آمادگی اجتماعی برای ادامه قیام‌ها در مورد قیام سال گذشته چند نتیجه‌گیری مهم و عملی هست که مایلم به آن اشاره کنم:
ـ اول، به‌رغم سرکوب‌ شدید، آمادگی اجتماعی برای ادامه قیام‌ها بیشتر شده است. خامنه‌ای و سپاه پاسداران نمی‌توانند از فوران دوباره این آتشفشان جلوگیری کنند.
ـ دوم، دولت‌های غرب به طور گسترده به رژیم کمک کرده‌اند. به‌عنوان مثال، شل‌ کردن تحریم‌ها درآمد نفت را افزایش داده است. با این حال خامنه‌ای و رئیس جمهور جلادش، ابراهیم رئیسی در خارج کردن رژیم از بن‌بست شکست خورده‌اند. بحران‌های اقتصادی- اجتماعی شدید‌تر شده و نارضایتی اجتماعی افزایش یافته است.
ـ رسانه‌های حکومتی، روزانه گزارش‌هایی از حملات فزاینده جوانان به سپاه پاسداران می‌دهند. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که مردم از سپاه نمی‌ترسند.
ـ اما سومین نتیجه‌گیری این است که تاثیرات اجتماعی مجاهدین و شورای ملی مقاومت به‌طور خاص در داخل ایران پیشرفت چشم‌گیر داشته است. به‌رغم دستگیری هزاران عضو کانون شورشی، شبکه آن‌ها در  بسیاری از  استان‌های کشور گسترش یافته است.<ref name=":4" />
=== '''سخنرانی مایک پمپئو در کنفرانس''' ===
ـ هدف از قیام‌ها در ایران یک جمهوری دموکراتیک و ایران آزاد عاری از هر گونه دیکتاتوری است. ایران هرگز به دیکتاتوری شاه باز نمی‌گردد و به حکومت دینی کنونی رضایت نخواهد داد.
ـ من می‌خواهم روی سه نکته تأکید کنم:
اول- این رژیم هر کاری بکند محکوم به شکست است
دوم- تغییر در ایران فقط توسط کسانی حاصل می‌شود که دهه‌ها برای آن تلاش کرده‌اند. کسانی که بهای آن را پرداخته‌اند و ساختار سازمانی برای تحقق آن هدف را در خود دارند
سوم - سیاست ایالات متحده در قبال ایران باید حول محور حمایت از این اپوزیسیون سازمان یافته و افزایش فشار بر رژیم تا زمان سقوط آن باشد
ـ یک سال پیش من این افتخار را داشتم که به اشرف۳  بروم. من با مردان و زنان شجاع و شریف دیدار کردم که زندگی خود را با ریسک بالا برای خود و خانواده‌شان، وقف آزادی کشورشان کرده‌اند.
ـ بسیاری از آنها شاهدان و بازماندگان قتل‌عام سال ۱۹۸۸ بودند که توسط قصاب تهران همان مردی انجام شد که هفته گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.
ـ بسیاری از قربانیان او متعلق به مجاهدین خلق بودند در واقع، آنها هدف اصلی او بودند اما به‌دلیل فداکاری، شجاعت و تعهدشان به آزادی تمام ایرانیان. آنها کانون خشم آخوندها هستند اما در چشم خدای ما به‌عنوان قهرمانان واقعی دیده می‌شوند.
ـ قطعنامه‌ای که پس از حمله به اشرف۳ در مجلس نمایندگان ارائه شد قبلاً مورد حمایت دو حزب قرار گرفته است و همه باید آن را امضا کنیم.
این قطعنامه از دولت ایالات متحده می خواهد که با همکاری آلبانی حفاظت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی را که در اشرف۳ به‌سر می‌برند تضمین کند.
ـ این قطعنامه باید راهنمای سیاست ایالات متحده و نحوه برخورد ما با قهرمانان اشرف۳ و مبتنی بر نفی رژیم ایران باشد.
ـ من نمی‌خواستم این فرصت را از دست بدهم، زیرا مانند شما، وقتی صحبت‌های پرزيدنت رجوی را می‌شنوم، الهام گرفته و دلگرم می‌شوم.
ـ شما (خانم رجوی) چقدر مهربان، چقدر گرامي و چقدر در عزم خود سرسخت هستید. من بسیار مطمئن هستم که همانطور که شما گفتید، یک روز ایران به آن کشور بسیار آزاد و بسیار دموکراتیکی تبدیل می‌شود که همه در این سالن برای آن مبارزه می‌کنند.
ـ ما اینجا هستیم تا یک سالگرد ویژه را جشن بگیریم و من البته میخواهم از رشادتها و فداکاریهای بسیاری از ایرانیان دلیر در سال گذشته قدردانی کنم. رژیم وحشی برای ساکت کردن صدای آنها جنایات زیادی مرتکب شده است.
ـ یک سال پس از شروع قیام، رژیم در بن بست کامل قرار دارد. راه برون رفت از بحران ندارد ، درگیری بین مردم و رژیم فقط تشدید شده است،
ـ ما، هر یک از ما، همه در سرتاسر جهان باید تشخیص دهیم که هدف این قیام‌ها چیست. هدف آنها یک جمهوری دموکراتیک و ایران آزاد است که عاری از هر گونه دیکتاتوری است. این هدف ماست، همه اینجا در این هدف مشترک هستند.<ref name=":4" />
== منابع ==
== منابع ==
<references />
<references />
۲٬۳۲۰

ویرایش

منوی ناوبری