زهرا مریخی: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
۴ بایت اضافه‌شده ،  ‏۸ سپتامبر ۲۰۱۹
اصلاح ارقام
(صفحه‌ای تازه حاوی «{{Infobox Officeholder | name = زهرا مریخی |native_name = |native_name_lang = | birth_name = '''قائمشهر''' |...» ایجاد کرد)
 
(اصلاح ارقام)
خط ۴۹: خط ۴۹:
|blank1        =
|blank1        =
|data1          =
|data1          =
}}'''زهرا مریخی''' ( زاده‌ی ۱۳۳۸ در قائمشهر) مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران است. زهرا مریخی دوران کودکی و نوجوانی خود را در شهر قائمشهر در یک خانواده سیاسی گذراند. او در سال ۱۳۵۱ پس از ضربه اول شهریور ۱۳۵۰ به سازمان مجاهدین خلق، با نام این سازمان آشنا شد. زهرا مریخی پس از مطالعه زندگی‌نامه بنیانگذاران مجاهدین و آشنایی با افکار آنها در زمره‌ی هواداران این سازمان درآمد. زهرا مریخی در انقلاب ۵۷ شرکت داشت و با پخش اعلامیه و شعار نویسی فعالیت می‌کرد. بعد از انقلاب ضد سلطنتی در سال ۱۳۶۳زهرا مریخی همراه با شماری از کادرها و مسئولان مجاهدین به منطقهٴ مرزی رفت و مسئولیتهایی را از جمله در قسمت ارتباطات به عهده گرفت. در سال ۱۳۶۴ به پاریس رفت و در بخش اجتماعی مجاهدین مسئولیتهای مختلفی را عهده‌دار گردید. در سال 1364 زهرا مریخی به عضویت شورای مرکزی مجاهدین انتخاب شد. زهرا مریخی بعد از مهاجرت اعضای مجاهدین از عراق به آلبانی، در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق که به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد تأسیس  سازمان مجاهدین خلق ایران برگزار گردید،  به عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین انتخاب شد.  
}}'''زهرا مریخی''' ( زاده‌ی ۱۳۳۸ در قائمشهر) مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران است. زهرا مریخی دوران کودکی و نوجوانی خود را در شهر قائمشهر در یک خانواده سیاسی گذراند. او در سال ۱۳۵۱ پس از ضربه اول شهریور ۱۳۵۰ به سازمان مجاهدین خلق، با نام این سازمان آشنا شد. زهرا مریخی پس از مطالعه زندگی‌نامه بنیانگذاران مجاهدین و آشنایی با افکار آنها در زمره‌ی هواداران این سازمان درآمد. زهرا مریخی در انقلاب ۵۷ شرکت داشت و با پخش اعلامیه و شعار نویسی فعالیت می‌کرد. بعد از انقلاب ضد سلطنتی در سال ۱۳۶۳زهرا مریخی همراه با شماری از کادرها و مسئولان مجاهدین به منطقهٴ مرزی رفت و مسئولیتهایی را از جمله در قسمت ارتباطات به عهده گرفت. در سال ۱۳۶۴ به پاریس رفت و در بخش اجتماعی مجاهدین مسئولیتهای مختلفی را عهده‌دار گردید. در سال ۱۳۶۴ زهرا مریخی به عضویت شورای مرکزی مجاهدین انتخاب شد. زهرا مریخی بعد از مهاجرت اعضای مجاهدین از عراق به آلبانی، در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق که به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد تأسیس  سازمان مجاهدین خلق ایران برگزار گردید،  به عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین انتخاب شد.  


== دوران کودکی و جوانی زهرا مریخی ==
== دوران کودکی و جوانی زهرا مریخی ==

منوی ناوبری