حزب دموکرات کردستان (لاده‌ران): تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۴: خط ۱۴:
| کشور            = ایران
| کشور            = ایران
}}  
}}  
'''حزب دمکرات کردستان'''
این حزب از انشعاب در حزب دموکرات کردستان ایران به رهبری «مصطفی هجری» به‌وجود آمد. دبیرکل این حزب در حال حاضر «مصطفی مولودی» است. اعضای این حزب به فدرالیسم اعتقاد دارند.
 
این حزب از انشعاب در حزب دمکرات کردستان ایران به رهبری «مصطفی هجری» بوجود آمد. دبیرکل این حزب در حال حاضر «مصطفی مولودی» است. به فدرالیسم اعتقاد دارند و گاهی شعار «ملت بزرگ کرد» را می دهند.


== معرفی ==
== معرفی ==
این حزب از انشعاب در حزب دمکرات کردستان ایران به رهبری مصطفی هجری بوجود آمد. دبیرکل این حزب در حال حاضر «مصطفی مولودی» است. به فدرالیسم اعتقاد دارند و گاهی شعار «ملت بزرگ کرد» را می دهند. اختلاف زیادی با حزب دمکرات کردستان ایران در مواضع و اعتقاداتشان دیده نمی شود. مدعی مدرن کردن حزب است. مبارزه مسلحانه را رد نمی کنند. می گویند اگر لازم باشد از آن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهند کرد. در جنبش ملی کردستان ایران نیروی قابل ملاحظه ای دارند. تغییر نام آنها و حذف کلمه ایران از آن را به این دلیل می دانند که می گویند زمانی که حزب دمکرات تشکیل شد در چند دهه پیش، در آن زمان نامش حزب دمکرات کردستان بوده و کلمه ایران بعدا به آن اضافه شده است و حالا اینها دوباره نام اصلی را روی خودشان گذاشته اند.
این حزب از انشعاب در حزب دموکرات کردستان ایران به رهبری مصطفی هجری به وجود آمد. دبیرکل این حزب در حال حاضر «مصطفی مولودی» است. آن‌ها به فدرالیسم اعتقاد دارند. اختلاف زیادی میان این حزب با حزب دموکرات کردستان ایران در مواضع و اعتقادات دیده نمی شود. مصطفی مولوی مدعی مدرن کردن حزب است. مبارزه مسلحانه را رد نمی کنند. آنها معتقدند در صورت نیاز باید از آن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد. حزب دموکرات کردستان ایران لاده‌ران در جنبش ملی کردستان ایران نیروی قابل ملاحظه ای دارند. تغییر نام آنها و حذف کلمه ایران از آن را به این دلیل می دانند که می گویند زمانی که حزب دمکرات تشکیل شد در چند دهه پیش، در آن زمان نامش حزب دموکرات کردستان بوده و کلمه ایران بعدا به آن اضافه شده است و حالا اینها دوباره نام اصلی را روی خودشان گذاشته اند.


== هویت حزب ==
== هویت حزب ==

منوی ناوبری