کاربر:Sayfe/صفحه تمرین-آتنا دائمی: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۴: خط ۱۴:
[[پرونده:آتنا دائمی.PNG|جایگزین=آتنا دائمی|بندانگشتی|آتنا دائمی]]
[[پرونده:آتنا دائمی.PNG|جایگزین=آتنا دائمی|بندانگشتی|آتنا دائمی]]


آتنا دائمی نخستین بار در پایان مهر سال ۱۳۹۳دستگیر شد.<ref name=":0" /> 
آتنا دائمی و گلرخ ایرایی، دو فعال مدنی محکوم به حبس‌های بلند مدت که در شروع بهمن ۱۳۹۶ پس از ضرب و شتم


آتنا، در صفحه توییتر شخصی خود نوشت که به ۷ سال زندان محکوم شده است. 
آتنا دائمی و گلرخ ایرایی، دو فعال مدنی محکوم به حبس های طولانی که هفته پیش پس از مواجه شدن با ضرب و شتم ماموران زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شدند، ضمن اعتراض به انتقالشان به زندانی که به جرائم عمومی مرتبط است، اعتراض کرده و خواستار بازگشت به زندان اوین شده اند.
 
ماموران حکومتی هنگام دستگیری آتنا مدعی شدند « فعالیتش در شبکه‌های مجازی زیاد» بوده است.<ref>[https://web.archive.org/web/20160930173423/http://www.bbc.com/persian/iran-37510604 آتنا دائمی فعال حقوق کودک به ۷ سال زندان محکوم شد]- وب بی‌بی‌سی فارسی</ref>
 
در ۲۵ اردیبهشت ماه سال بعد قاضی محمد مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران آتنا را با اتهاماتی مانند:« تبلیغ علیه نظام»، «توهین به ولی فقیه»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۱۴سال زندان محکوم کرد. در دادگاه تجدید نظر آن حکم به ۷ سال کاهش یافت. آتنا در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ با سپردن قرار وثیقه تا پایان دوران دادرسی از زندان آزاد شد.
[[پرونده:آتنا دائمی6.JPG|جایگزین=آتنا دائمی|بندانگشتی|آتنا دائمی]]
از آذر ماه سال ۱۳۹۵ دوره محکومیت آتنا آغاز شد و در سال ۱۳۹۷ در حالی‌که محکومیت خود را در بند زنان زندان سپری می‌کرد، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران پرونده‌ی دیگری علیه وی گشوده شد،که طی آن آتنا به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه مربوطه آتنا را برای ۲ سال از عضویت در گروه‌ها و احزاب سیاسی محروم کرد. در مرحله تجدید نظر مدت ۲ سال و ۱ ماه از آن حکم علیه وی تایید و به اجرا در‌ آمد.
 
آتنا دائمی( فاطمه دائمی خشکنودهانی)، زندانی سیاسی، فعال حقوق مدنی و حقوق کودکان و از مدافعان حقوق بشر در ایران است.
 
در اسفندماه سال ۱۳۹۶ عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نسبت به شرایط زندان «نامناسب و غیربهداشتی» آتنا و گلرخ ابراهیمی ایرایی ابراز نگرانی کرد و خواهان آزادی فوری هر دوی آنها شد.
 
همچنین رییس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا، پییر آنتونیو پانزری،‌ با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت آتنا و گلرخ قویاً ابراز نگرانی کرد و  «رفتارهای ظالمانه، غیر انسانی و تحقیر‌آمیز» با آنها را در زندان شهر ری محکوم کرد. از نظر گزارشگران ویژه‌ی سازمان ملل متحد، آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی به جرم افشای «رفتارهای غیر انسانی» با آنها در زندان اوین، به زندان شهر ری منتقل شده بودند. برپایه‌ی این گزارش، رفتار با این  کنشگران حقوق نشان‌دهنده‌ی: 
 
«رویه جاری آزار و اذیت، ارعاب و به زندان انداختن افرادی است که در دفاع از حقوق بشر و حمایت از زندانیان عقیدتی در ایران فعالیت می‌کنند.»<ref name=":0">[https://www.rfi.fr/fa/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/20200702-%D8%A2%D8%AA%D9%86%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%A6%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%85% آتنا دائمی مدافع حقوق کودکان با اتهامات تازه به ۲ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد- سایت آر ای اف]</ref>


<nowiki>***********************************************</nowiki>
<nowiki>***********************************************</nowiki>
۱٬۲۰۱

ویرایش

منوی ناوبری