محمدعلی حاج‌آقایی: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۱۴: خط ۱۴:
|والدین=
|والدین=
}}
}}
'''محمدعلی حاج آقایی''' ، (زاده ۱۳۲۷، اعدام ۴ بهمن ۱۳۸۹) هوادار [[سازمان مجاهدین خلق ایران]] اهل فریدن اصفهان بود. محمدعلی حاج آقایی در سال ۱۳۶۲به‌دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق دست‌گیر و محکوم به ۵ سال زندان شد؛ و تا سال ۱۳۶۷در زندان بود. محمد علی حاج آقایی در اواخر شهریور ۱۳۸۸ در جریان تظاهرات مردم علیه حکومت برای بار دوم دستگیر و به جرم محاربه به اعدام محکوم شد. محمد علی حاج آقایی در اولین دستگیری خود در سال ۱۳۶۲ در زندان تحت شکنجه‌های بسیار قرار گرفت و در شرایطی در زندان به‌سر می‌برد که دو فرزندش به بیماری صعب‌العلاج مبتلا بودند و به همین دلیل در زندان تحت فشار مضاعف بود. به گفته‌ی یکی از هم‌بندهایش، وی در زندان به همسرش گفت، همه چیز را بفروشد و بچه‌ها را درمان کند. بازجویان محمدعلی حاج آقایی، همین مشکل را عاملی برای تحت فشار قرار دادن او قرار دادند تا وی را مجبور به توبه و ندامت کنند؛ اما او زیر بار نرفت. محمدعلی حاج آقایی پس از گذراندن دوران محکومیتش در سال ۱۳۶۷ از زندان آزاد شد. دو فرزندش مدتی پس از آزادیش از زندان جان باختند.
'''محمدعلی حاج آقایی''' ، (زاده ۱۳۲۷، اعدام ۴ بهمن ۱۳۸۹) هوادار [[سازمان مجاهدین خلق ایران]] اهل فریدن اصفهان بود. محمدعلی حاج آقایی در سال ۱۳۶۲به‌دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق دستگیر و محکوم به ۵ سال زندان شد. محمدعلی حاج‌آقایی تا سال ۱۳۶۷در زندان بود. محمد علی حاج آقایی در اواخر شهریور ۱۳۸۸ در جریان تظاهرات مردم علیه حکومت برای بار دوم دستگیر و به جرم محاربه به اعدام محکوم شد. محمد علی حاج آقایی در اولین دستگیری خود در سال ۱۳۶۲ در زندان تحت شکنجه‌های بسیار قرار گرفت و در شرایطی در زندان به‌سر می‌برد که دو فرزندش به بیماری صعب‌العلاج مبتلا بودند و به همین دلیل در زندان تحت فشار مضاعف بود. به گفته‌ی یکی از هم‌بندهایش، وی در زندان به همسرش گفت، همه چیز را بفروشد و بچه‌ها را درمان کند. بازجویان محمدعلی حاج آقایی، همین مشکل را عاملی برای تحت فشار قرار دادن او قرار دادند تا وی را مجبور به توبه و ندامت کنند؛ اما او زیر بار نرفت. محمدعلی حاج آقایی پس از گذراندن دوران محکومیتش در سال ۱۳۶۷ از زندان آزاد شد. دو فرزندش مدتی پس از آزادیش از زندان جان باختند.


محمد علی حاج آقایی پس از دست‌گیری مجدد در سال ۱۳۸۸به جرم هواداری از مجاهدین خلق به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. او در روز چهارم بهمن ۱۳۸۹بدون اطلاع وکیلش در زندان اوین به دار آویخته شد.
محمد علی حاج آقایی پس از دست‌گیری مجدد در سال ۱۳۸۸به جرم هواداری از مجاهدین خلق به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. او در روز چهارم بهمن ۱۳۸۹بدون اطلاع وکیلش در زندان اوین به دار آویخته شد.

منوی ناوبری